Page 5 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 5

Ion Vaciu                                                                                           editorial

Anomalii care fac viața IT&C
mai frumoasă, dar și mai grea…

Cel mai greu lucru este să scrii cu ușu-            dreaptă de-a dreptul către către faliment.      În acest context confuz al planurilor             3
rință un editorial despre lumea IT&C,               Un al patrulea operator este total desprins     contradictorii, în ciuda entropiei informa-
la fiecare ediție tipărită a revistei, o da-        de campanii plătite, în genere de comuni-       ționale care la moi e la mare bătaie cu
tă la două luni. Cel mai ușor este să tot           carea cu media, preferând auto-promova-         anomia, căutăm noi proiecte, noi impli-
scrii unul zilnic, pe teme europene, pen-           rea prin propriile canale media, cu numai       cări, cele mai bune provocări. Vrem să ne
tru website și Agenția de monitorizare              el știe ce rezultate, vrând să probeze zilnic   extindem, să lansăm o redacție a revistei la
cotidiană. De ce greu, de ce ușor?                  că un soi de “autism” corporate poate face      Dubai, unde am început să înțelegem
Pentru că în primul caz trebuie să condensez        bine la protejarea companiei. Cine poate        complexitatea pieței din regiunea MENA
două luni de informații primite, sortate,           să mai garanteze asta?                          (Middle East and North Africa), suntem
contextualizate, cuplate cu informațiile pro-                                                       zilnic atenți la ce se întâmplă la Comisia
duse chiar de către noi, prin dezbateri, eve-       La fel ca și în lumea băncilor, nu poți să      Europeană (CE), Parlamentul European
nimente, conferințe interne și internaționale.      iei un credit decât (logic) de la cine ți-l şi  (PE) și întreg ecosistemul EURO.
Cuvinte, texte și contexte, strategii și politici,  acordă, nu de la cine ți l-ai dori tu, întot-   Ne bucurăm atunci când suntem invitați
legi, regulamente, filme, totul între PR și         deauna. Marile companii îți transmit            să participăm la mari acțiuni europene la
Advertising (mascat de PR).                         zilnic că trebuie să fii fericit dacă îți vezi  București sau în țară, cum a fost recenta
Să fii incisiv dar nu agresiv, curios dar nu        banii facturați, chiar dacă trec și 10 luni     conferință “Calea României către zona
indiscret, cozeur dar nu limbut, acestea sunt       pentru acest eveniment, bine că până la         euro”. Acolo am avut onoarea să moderez
marile noastre provocări de comunicatori...         urmă el se întâmplă. Onoarea de a lucra         panelurile principale, în compania guver-
                                                    cu aceste nume ilustre poate ține loc și de     natorului BNR, Mugur Isărescu și a am-
Cu aceste gânduri dilematic-optimiste văd           cash flow și de capital de lucru, mai greu      basadorului UE la București, Angela
un operator care lansează oficial, cu pom-          însă de salarii, de taxe și impozite...         Filote, șef al reprezentanței CE-România.
pa necesară, un serviciu atât pentru fami-          Trecând peste toate însă, optimiști din         Toate marile instituții și organizații euro-
lie cât și pentru companie, însă a doua zi          nou, călătorim, în țară, în afara ei, suntem    pene dar și mondiale (Banca Mondială,
îmi spune că nu are bani să-l promoveze             invitați în Malta de către IFA Berlin, unde     FMI, BERD, BCE) au participat la această
îndeajuns (deși multe televiziuni făceau            întâlnim elita lumii electronicelor și elec-    conferință care a dat semnalul unei dezba-
coadă la interviuri, comandate și plătite de        trocasnicelor, alături de peste 400 de jur-     teri în cascadă despre trecerea României la
operator, cu întrebările trimise prin email).       naliști de specialitate din toată lumea.        euro. Conținutul conferinței îl aveți pre-
Poate ne mai auzim altă dată pe acest su-           Scriem, filmăm, transmitem informații la        zentat atât în revista tipărită cât și în for-
biect, sunt de acord...                             zi pe website și Facebook, Twitter,             mat video pe platforma Mobile Media.
Un alt operator se întrece pe sine, dar tot-        LinkedIn, YouTube, ne facem treaba...           Mai nou, revista noastră a intrat în valo-
odată și competiția, cu o rafală de imagini         Publicul nostru fidel chiar ne provoacă, ne     roasa listă a publicaţiilor indexate de către
promovate de câte 4 ori în aproape fiecare          valorizează, primim frecvent feedback, re-      faimoasa organizaţie Thomson Reuters, care
publicație care mai iese din tipar, însă la         cunoaştem, mai mult din afara țării decât       este depozitara conţinutului de calitate şti-
un sfert de preț per apariție, așadar pune          dinăuntru, aici lumea e mai ocupată...          inţifică la nivel global. Aşadar, materialele
presiune pe tragerea prețului de publi-             Știm, românii din țară sunt mai puțin           noastre, în format digital, vor putea fi
citate în jos - efort evident în detrimentul        apreciativi, mai puțin comunicativi, cei        contextualizate în tezaurul global, alături
mass media. E o strategie cantitativă               din afară (români sau dimpotrivă) vor să        de marile publicaţii ale lumii. Valoarea
interesantă, însă cui folosește asta?               intre în legătură cu noi, fie că sunt din       textelor creşte exponenţial, prin arhivarea
Un alt operator militează în nume propriu           Serbia, Ungaria, Ucraina, Turcia sau din        a tot ceea ce contează, intrăm în noua fază
dar și prin fundație (toți operatorii și-au         Emiratele Arabe Unite, Stale Unite ale          a jurnalismului ştiinţific, de super-calitate.
creat propriile fundații, ong-uri interne fi-       Americii, Japonia sau Coreea.
nanțate din banii multinaționalei ce desfă-         Democrația participativă a comunicării                      aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile
șoară acțiuni caritabile, în competiție cu a-       “parcă” funcționează mai degrabă în afara
cele ong-uri de pe piață ce alergă zilnic după      țării, decât înăuntru, curios, deși știm că
bani) pentru cauze sociale dar și subiecte          suntem citiți zilnic mai ales în țară, baza
grele ale industriei de Comunicaţii.                de abonaţi la Monitorizarea cotidiană
Specificul la zi este acum susținerea unor          depăşind astăzi 15.000 de abonaţi.
conferințe ale unei companii de presă afla-         Lumea noastră e încercată, timorată, tra-
tă în insolvență. E și asta o cauză nobilă,         casată, probabil e o chestiune de disponi-
mai ales că știm că peste 95% dintre fir-           bilități sufletești, de generozități-lipsă, de
mele autohtone aflate în insolvență se în-          non-participare, de afinități elective...
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10