Page 57 - Revista 130
P. 57
Achizițiile depășesc estimările lumea IT | raport Lenovo
rezultatelor financiare LEnoVo 55
Lenovo Group a anunţat rezultate ce depăşesc estimările mediului de afaceri pentru
cel de-al treilea trimestru fiscal încheiat la 31 decembrie 2014, venitul trimestrial
atingând 14,1 miliarde dolari, cu 31% mai mult față de perioadă similară din 2014.
Echilibrarea veniturilor este în acest
moment un punct forte pentru
Lenovo: în prezent, PC-urile
(care reprezintă core business pentru
Lenovo) contribuie cu 65% la veni-
turile companie, dispozitivele mo-
bile aduc 24%, iar segmentul En-
terprise aduce 9% din veniturile
totale. În urmă cu un an, PC-urile
reprezentau 81% din veniturile
Lenovo. Profitul brut al companiei
a crescut în al treilea trimestru fiscal
cu 54% comparativ cu perioada
similară din anul precedent, ajungând la 2,1 miliarde de dolari, ceea ce înseamnă o marjă
brută de 14,9%. Profitul operaţional a scăzut în timpul trimestrului cu 3% raportat la
aceeaşi perioadă din anul fiscal anterior, până la 325 milioane de dolari.
Divizia PC Group (PCG), care include PC-urile şi tabletele cu sistem de operare Win-
dows, a avut vânzări de 9,2 miliarde de dolari, cu un venit record înainte de taxe (PTI) de
494 milioane de dolari. Lenovo a livrat peste 16 milioane de PC-uri în acest trimestru, în
creştere cu 4,9% comparați cu perioada similară din anul anterior, ceea ce aduce o cotă de
piaţă de 20%. Trendul de consolidare se transpune şi în vânzări de peste 100 milioane de
laptopuri ThinkPad, în premieră pentru acest brand.
Divizia Mobile Business Group (MBG), care include produse Motorola, smartphone-uri
Lenovo, tablete Android şi televizoare, a avut vânzări de la 3,4 miliarde de dolari, generând
un venit negativ înainte de taxe şi impozite de 89 milioane de dolari. Motorola a livrat pes-
te 10 milioane de unităţi, în creştere cu 118% faţă de perioada similară a anului anterior,
adăugând 1,9 miliarde de dolari la veniturile MBG. Motorola îşi propune să reintre pe pia-
ţa din China şi vizează profitabilitatea în aproximativ patru până la 6 trimestre. Reunind
livrările de produse Motorola şi dispozitive mobile Lenovo, compania Lenovo a devenit
cel de-al treilea mare vânzător de smartphone-uri din lume.
Cele două branduri au avut împreună o cotă de piaţă de aprox. 6,6%, în creştere cu 78%.
Pe segmentul tabletelor, Lenovo a înregistrat o cotă de piaţă de 4,8%, cu 3,7 milioane de
unităţi livrate, în creştere cu 9% faţă de anul anterior. Creşterea pe segmentul tabletelor a
fost susţinută de lansarea dispozitivelor Yoga. Spre deosebire de jucătorii mici din piaţa de
telefoane, care se bazează aproape în întregime pe vânzările realizate în China, Lenovo reali-
zează peste 60% din vânzări în afara Chinei, deschizând 67 de pieţe noi în ultimii doi ani.
Divizia Enterprise Business Group (EBG), care include serverele, segmentul produselor
de stocare, software şi servicii comercializate sub brandurile Lenovo ThinkServer sau
System x, a avut vânzări de 1,2 miliarde de dolari. Divizia System x a înregistrat vânzări de
986 milioane de dolari. La doar 90 de zile de la integrarea business-ului System x, EBG a
înregistrat venituri brute pozitive, deşi veniturile standard pentru această divizie, care includ
şi cheltuielile contabile pentru fuziuni şi achiziţii, au fost negative. System x este însă pe un
trend pozitiv şi vizează pentru următorul an atingerea unui business de 5 miliarde de dolari
cu o rată de profitabilitate mai bună decât cea înregistrată pe segmentul PC-urilor.
Livrările cumulate realizate de Lenovo ThinkServer şi System x au plasat Lenovo pe locul al
treilea la nivel mondial pe segmentul serverelor, cu o cotă de piaţă de 10,4%. Divizia
System x a devenit numărul 1 pe piaţa din China, fructificând și oportunităţile din peste
160 de ţări care au fost anterior inaccesibile pentru Lenovo sau IBM.
februarie-martie 2015, ComunIC@ȚII mobile