Page 31 - Revista 129
P. 31
Dosar predicții

3D, dronele şi Internetul tuturor lucrurilor, conducând astfel conţinutului online nu va uzurpa televiziunea în format mare.
la satisfacerea mai multor nevoi şi la generarea Acesta nu este viitorul, ci un viitor al divertismentului urmărit
de vânzări mai mari pentru segmentul de pe ecran; potrivit Deloitte Global, este puţin probabil ca
business, față de cel destinat aceasta să fie forma predominantă de format video, judecând
utilizatorilor. după numărul de ore vizionate sau venituri generate.
· Generația care „nu plătește” va plăti pentru TMT – Generația
Concluziile previziunilor Millenium din America de Nord va cheltui, în medie, 750 de
Deloitte pentru 2015: dolari/ persoană în 2015, pentru conţinut, atât tradiţional, cât
şi digital - TV, muzică, jocuri pe calculator, cărţi, sporturi în
Tehnologie direct, video prin cablu şi chiar ziare tipărite.
· Tehnologia nu mai este un · Tiparul nu este mort, cel puţin nu pentru cărţi – Vânzările de
produs de masă? În 2015, cărţi tipărite vor fi de cinci ori mai mari decât vânzările de
balanța se va înclina din nou în eBook-uri. Cărţile tipărite nu au fost înlocuite de cărţile
favoarea companiilor, care vor digitale, care astfel nu urmează tendința de scădere a vânzărilor
adopta mai repede noile tehno - de CD-uri, ziare tipărite şi reviste. Tinerii (cu vârste cuprinse
logii, contrar tendinței ulti mi - între 18-34 ani) sunt la fel de ataşaţi de cărţile tipărite ca
lor zece ani, caracterizați de generaţiile anterioare şi citesc aproape la fel de mult, fiind
adoptarea tehnologiilor precum dispuşi să plătească pentru cărţile printate.
telefoane smart cu ecran mare
şi tablete de către marea masă a TeleCoMUniCAȚii
utilizatorilor. · Plățile mobile câştigă teren – Sfârşitul anului 2015 va repre -
· Internetul Tuturor Lucrurilor zenta apogeul plăților prin intermediul telefoanelor mobile
se referă la lucruri, nu la oameni pentru achizițiile din magazine, la nivel mondial. Acesta va fi 29
– În 2015, peste 60% dintr-un primul an în care numeroasele cerințe care să conducă la adop -
miliard de dispozitive wireless, tarea lor în masă vor fi abordate suficient, pentru a satisface
la nivel global, vor fi cerințele instituţiilor financiare, ale comercianţilor, ale consu -
achiziționate, plătite şi utilizate ma torilor şi ale vânzătorilor de tehnologie. În 2015, în jur de
de companii . 10% din totalul smartphone-urilor utilizate la nivel global vor
· Hardware-ul specific pentru fi folosite pentru efectuarea plăţilor în magazine cel puţin o
Internetul Tuturor Lucrurilor dată pe lună, comparativ cu mai puţin de 0,1% ), la jumătatea
este estimat la 10 miliarde USD, lui 2014, când erau utilizate aproape 450 de milioane de
dar piața de servicii dedicate smart phone-uri, mai ales de către utilizatorii avangardişti din
segmentului de business acti - Japonia.
vate de aceste sisteme valorează · Peste un miliard de telefoane smart vor fi upgrade-uri – 1,35
70 de miliarde USD. miliarde de telefoane smart vor fi vândute la nivel mondial în
· Bateriile de smartphone: mai 2015, dar peste un miliard dintre acestea vor reprezenta al
bune, dar nu extraordinare – doilea telefon, mai performant, pentru cei
Este foarte probabil ca care deja au unul. Ciclul de upgradare
bateriile cu o du rată de s-ar putea prelungi, dar mărimea
viaţă mai lun gă să ecranului, viteza, spaţiul de stocare,
rămână unul din fac - software-ul şi design-ul vor
torii cei mai im - continua să genereze vânzări.
portanţi în alegerea · Prăpastia conectivităţii se
de către consu ma - adânceşte, în timp ce adoptarea
tori a ur mătorului gigabit-ului pentru Internet
smart phone. câştigă teren –
Tehnologia reîn căr - La nivel global, numărul locuin -
cabilă cu litiu-ion ţelor cu banda largă pentru
(Li-Ion) va fi îmbu nă - Internet va creşte cu 2% la 725
tăţită modest în 2015. de milioane, iar viteza medie va
MeDiA crește în majori ta tea ţărilor cu 20%.
· Formatul video mai scurt: un viitor, Prăpastia dintre utilizatorii cu acces la
dar nu viitorul televiziunii – Timpul viteză mare şi cei cu viteză rudimentară
total petrecut pentru vizionarea online a va continua să se adâncească în 2015,
videoclipurilor scurte, având o durată oferind experien ţe diferite pentru utili -
mai mică de 20 de minute, va reprezenta zatori, în special cu privire la aplicaţiile
mai puțin de 3% din totalul vizionărilor cu banda largă, pre cum streaming video.
din acest an, la nivel global. Deloitte Toate benzile sunt egale, dar unele sunt
Global estimează că formatul scurt al mai egale decât altele.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMuniC@Ții Mobile
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36