Page 30 - Revista 129
P. 30
Dosar predicții
Previziuni Deloitte în 2015
Tehnologia, Media
& Telecom - care sunt
mizele câștigătoare?
Cea de-a 14-a ediție a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT oferă o pri -
vire de ansamblu asupra principalelor tendințe în tehnologie, media şi telecomu ni cații,
la nivel mondial. Previziunile variază de la an la an, dar o temă este recurentă -
impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului crește. Pentru anul 2015,
analiștii Deloitte anticipează, ca principale puncte de interes, plăţile prin intermediul
smartphone-urilor, care vor fi în creștere, chiar dacă nu vor predomina, cât și noua
etapă în care companiile preiau conducerea în adoptarea de noi tehnologii.
28
Deloitte: În România, după lansarea M-Pesa
de către Vodafone, ne așteptăm ca și Orange
și Telekom să intre pe segmentul financiar
Cumpărăturile în magazin prin intermediul telefoanelor smart
vor creşte, la nivel mondial, cu peste 1.000% în acest an față
de anul trecut. În timp ce portofelul mobil nu îl va înlocui
încă pe cel tradiţional, 2015 va însemna apogeul adoptării, pe
scară mai largă, a plăţilor în magazine prin intermediul tele -
foanelor smart, potrivit celei de-a 14-a ediții a raportului
Previziuni în Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii („TMT
Predictions”), efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited
(Deloitte Global).
„Telefoanele smart sunt deja folosite pentru a verifica soldul con -
tu rilor, viramentele bancare şi pentru tranzacţiile online, însă ele
nu au atins încă statutul de ‚portofel mobil’, pe scară mai largă.
Deloitte anticipează că 2015 va fi primul an în care toate cerin -
ţele mobile de masă vor fi abordate, astfel încât plăţile prin inter -
mediul smartphone-ului să fie mai uşor de efectuat, cu instru -
men te prietenoase de securitate pentru utilizator. În România,
după lansarea de către Vodafone a serviciului M-Pesa, este de
așteptat ca atât Orange, cât și Telekom România, să intre pe Consumatorii
segmentul financiar și să ofere soluții de plată mobile, plus alte nu sunt întot -
servicii”, explică Ahmed Hassan, Country Managing Partner dea una cei care
și coordonator TMT Deloitte România. dictează: Balanța se
Potrivit raportului Deloitte Global, cărţile vor continua să înclină în favoarea inovaţiei
domine industria publicaţiilor şi vor reprezenta 80% din vân -
zări, atât ca valoare, cât şi ca volum. De asemenea, 2015 va fi la nivelul companiilor
anul în care companiile vor fi înaintea consumatorilor în ceea Tendința de adoptare în masă a tehnologiei
ce priveşte adoptarea noilor tehnologii precum tiparul 3D, din ultimul deceniu a început să apună, cu
Internetul Tuturor Lucrurilor şi dronele. excepția tehnologiei portabile (ex. ochelarii
Mai mult, contrar previziunilor anterioare privind stagnarea smart), care a înregistrat o ușoară creștere.
vânzărilor de telefoane smart, Deloitte Global prezice că în În 2015, Deloitte Global prezice că balanța
2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri, lucru care arată se va înclina în favoarea companiilor, care
că piaţa nu și-a atins încă nivelul de maturitate sau stagnare. vor adopta tehnologia purtabilă, tiparul
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMuniC@Ții Mobile
Previziuni Deloitte în 2015
Tehnologia, Media
& Telecom - care sunt
mizele câștigătoare?
Cea de-a 14-a ediție a raportului Deloitte Global Previziuni anuale TMT oferă o pri -
vire de ansamblu asupra principalelor tendințe în tehnologie, media şi telecomu ni cații,
la nivel mondial. Previziunile variază de la an la an, dar o temă este recurentă -
impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului crește. Pentru anul 2015,
analiștii Deloitte anticipează, ca principale puncte de interes, plăţile prin intermediul
smartphone-urilor, care vor fi în creștere, chiar dacă nu vor predomina, cât și noua
etapă în care companiile preiau conducerea în adoptarea de noi tehnologii.
28
Deloitte: În România, după lansarea M-Pesa
de către Vodafone, ne așteptăm ca și Orange
și Telekom să intre pe segmentul financiar
Cumpărăturile în magazin prin intermediul telefoanelor smart
vor creşte, la nivel mondial, cu peste 1.000% în acest an față
de anul trecut. În timp ce portofelul mobil nu îl va înlocui
încă pe cel tradiţional, 2015 va însemna apogeul adoptării, pe
scară mai largă, a plăţilor în magazine prin intermediul tele -
foanelor smart, potrivit celei de-a 14-a ediții a raportului
Previziuni în Tehnologie, Media şi Telecomunicaţii („TMT
Predictions”), efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited
(Deloitte Global).
„Telefoanele smart sunt deja folosite pentru a verifica soldul con -
tu rilor, viramentele bancare şi pentru tranzacţiile online, însă ele
nu au atins încă statutul de ‚portofel mobil’, pe scară mai largă.
Deloitte anticipează că 2015 va fi primul an în care toate cerin -
ţele mobile de masă vor fi abordate, astfel încât plăţile prin inter -
mediul smartphone-ului să fie mai uşor de efectuat, cu instru -
men te prietenoase de securitate pentru utilizator. În România,
după lansarea de către Vodafone a serviciului M-Pesa, este de
așteptat ca atât Orange, cât și Telekom România, să intre pe Consumatorii
segmentul financiar și să ofere soluții de plată mobile, plus alte nu sunt întot -
servicii”, explică Ahmed Hassan, Country Managing Partner dea una cei care
și coordonator TMT Deloitte România. dictează: Balanța se
Potrivit raportului Deloitte Global, cărţile vor continua să înclină în favoarea inovaţiei
domine industria publicaţiilor şi vor reprezenta 80% din vân -
zări, atât ca valoare, cât şi ca volum. De asemenea, 2015 va fi la nivelul companiilor
anul în care companiile vor fi înaintea consumatorilor în ceea Tendința de adoptare în masă a tehnologiei
ce priveşte adoptarea noilor tehnologii precum tiparul 3D, din ultimul deceniu a început să apună, cu
Internetul Tuturor Lucrurilor şi dronele. excepția tehnologiei portabile (ex. ochelarii
Mai mult, contrar previziunilor anterioare privind stagnarea smart), care a înregistrat o ușoară creștere.
vânzărilor de telefoane smart, Deloitte Global prezice că în În 2015, Deloitte Global prezice că balanța
2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri, lucru care arată se va înclina în favoarea companiilor, care
că piaţa nu și-a atins încă nivelul de maturitate sau stagnare. vor adopta tehnologia purtabilă, tiparul
decembrie 2014 - ianuarie 2015, COMuniC@Ții Mobile