Page 52 - Revista numarul 126
P. 52
lumea IT | competiția cloud
De ce a cedat Apple
În urmă cu aproximativ 12 luni, industria tehnologică trăia
momentul primelor fisuri, prin care Apple alegea o parte a
fa liei, iar Google pe cealaltă. Lucrurile nu s-au oprit aici,
iar de-a lungul ultimului an cele două companii au lansat
o suită de produse, care au lărgit și mai mult distanța dintre
ele. Și iată cum, într-un timp relativ scurt, de numai un an,
fisura inițială a început să devină o adevărată prăpastie.
D espre ce este vorba până la urmă? Google, pe o parte, Între timp, Google are încă o amprentă importantă în zona de
hardware, și ne referim aici la produse precum Google Glass,
își folosește supremația pe segmentul de software web,
50 megadata și competența tot mai mare pe zona mași - Chromebook, Nexus și Chromecast, dar și la dezvoltările sale
nilor inteligente pentru a crea un nou nivel de servicii web cu
Observate, însă, de undeva de sus, într-o imagine de ansamblu,
valoare adăugată, care vor fi peste cele pe care le folosim astăzi. în robotică și industria auto.
De cealaltă parte, Apple vrea ca brandul său să dețină suprema - diferențele dintre aceste două companii sunt mult mai mari
ția mondială a electronicelor premium (consumer electronics): decât lucrurile pe care le au în comun. Mai mult decât atât, este
recenta achiziție a companiei Beats Electronics, cât și anunțul clar că Google și Apple sunt poziționate pe laturile diametral
și mai recent despre planurile sale de a intra pe piața asistenței opuse ale unui abis, acționând pe câmpuri de luptă diferite.
medicale și a caselor inteligente, la care se adaugă modelul său Rămâne de văzut dacă planul Apple - care se bazează pe dez vol -
de venituri centrat pe hardware demonstrează că Apple are o tarea de electronice-premium și de servicii de suport va fi în cele
viziune foarte diferită de cea a Google, pentru viitor. din urmă mai eficient decât planul Google - care se bazează pe
Există încă, desigur, unele suprapuneri - Apple are Siri, care este dezvoltarea inteligenței rețelei la un nivel foarte aprofundat, prin
un serviciu bazat pe cloud ce utilizează mașina de învățare. care serviciile web să treacă la un nivel cu totul nou.
Apple are, de asemenea, hărțile Apple și iCloud, pe care com -
pa nia continuă să le dezvolte și să nu uităm că o gamă largă și
tot mai dezvoltată de conținut digital, software și servicii ridică
hardware-ul companiei de la pur și simplu excelent, la indis pen -
sabil, cel puțin pentru mulți dintre cei 900 milioane de clienți
hardware ai Apple.
Google și Apple ocupă acum două părți diferite ale pieței, care
sunt atât de diferite și atât de provocatoare încât nici o compa -
nie nu le-ar putea domina pe amândouă în același timp.
iunie - iulie 2014, ComunIC@ȚII mobile
De ce a cedat Apple
În urmă cu aproximativ 12 luni, industria tehnologică trăia
momentul primelor fisuri, prin care Apple alegea o parte a
fa liei, iar Google pe cealaltă. Lucrurile nu s-au oprit aici,
iar de-a lungul ultimului an cele două companii au lansat
o suită de produse, care au lărgit și mai mult distanța dintre
ele. Și iată cum, într-un timp relativ scurt, de numai un an,
fisura inițială a început să devină o adevărată prăpastie.
D espre ce este vorba până la urmă? Google, pe o parte, Între timp, Google are încă o amprentă importantă în zona de
hardware, și ne referim aici la produse precum Google Glass,
își folosește supremația pe segmentul de software web,
50 megadata și competența tot mai mare pe zona mași - Chromebook, Nexus și Chromecast, dar și la dezvoltările sale
nilor inteligente pentru a crea un nou nivel de servicii web cu
Observate, însă, de undeva de sus, într-o imagine de ansamblu,
valoare adăugată, care vor fi peste cele pe care le folosim astăzi. în robotică și industria auto.
De cealaltă parte, Apple vrea ca brandul său să dețină suprema - diferențele dintre aceste două companii sunt mult mai mari
ția mondială a electronicelor premium (consumer electronics): decât lucrurile pe care le au în comun. Mai mult decât atât, este
recenta achiziție a companiei Beats Electronics, cât și anunțul clar că Google și Apple sunt poziționate pe laturile diametral
și mai recent despre planurile sale de a intra pe piața asistenței opuse ale unui abis, acționând pe câmpuri de luptă diferite.
medicale și a caselor inteligente, la care se adaugă modelul său Rămâne de văzut dacă planul Apple - care se bazează pe dez vol -
de venituri centrat pe hardware demonstrează că Apple are o tarea de electronice-premium și de servicii de suport va fi în cele
viziune foarte diferită de cea a Google, pentru viitor. din urmă mai eficient decât planul Google - care se bazează pe
Există încă, desigur, unele suprapuneri - Apple are Siri, care este dezvoltarea inteligenței rețelei la un nivel foarte aprofundat, prin
un serviciu bazat pe cloud ce utilizează mașina de învățare. care serviciile web să treacă la un nivel cu totul nou.
Apple are, de asemenea, hărțile Apple și iCloud, pe care com -
pa nia continuă să le dezvolte și să nu uităm că o gamă largă și
tot mai dezvoltată de conținut digital, software și servicii ridică
hardware-ul companiei de la pur și simplu excelent, la indis pen -
sabil, cel puțin pentru mulți dintre cei 900 milioane de clienți
hardware ai Apple.
Google și Apple ocupă acum două părți diferite ale pieței, care
sunt atât de diferite și atât de provocatoare încât nici o compa -
nie nu le-ar putea domina pe amândouă în același timp.
iunie - iulie 2014, ComunIC@ȚII mobile