Page 47 - Revista numarul 126
P. 47
lumea IT | cluj-napoca
Inginerii Bosch din cluj pregătesc
conducerea autonomă a mașinilor
volkmar denner, președintele Consiliului de Administrație
al Grupului Bosch este ferm convins că „traficul viitorului va
fi electric, automatizat și interconectat. Sistemele tot mai perfor -
mante vor oferi șoferilor asistență variată și vor asigura trecerea
spre conducerea complet autonomă, care poate reduce semnificativ
numărul accidentelor, iar un flux mai bun al traficului poate
reduce și consumul de combustibil.”
Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch și care pot fi folosite
pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre
senzorii capabili de percepție 3D, fiind deja create condițiile
pentru producția de serie. Ingineri din cadrul centrului de
cercetare și dezvoltare din cluj lucrează la dezvoltarea de
algo ritmi și software pentru camera stereo produsă de Bosch,
aju tând astfel la migrarea către conducerea autonomă.
Pe lângă funcționalitățile specifice unei camere mono (de ex. 45
detecția și menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor de șosele. În plus, conducerea autonomă poate facilita și mobili ta -
circulație), folosind camera stereo se pot detecta obstacolele tea cetățenilor în vârstă.
din trafic și în același timp se pot determina topografia supra - De peste zece ani, funcțiile de control automat al vitezei (ACC
feței drumului și singularitățile acesteia (cum ar fi gropi, bor - – Adaptive Cruise Control) precum și de control a distanței față
duri laterale, denivelări ale drumului – așa numitele „speed de vehiculele din față sunt pe piață. Acum am ajuns la mo -
bumps”). Folosind un sistem de mai multe camere stereo se men tul introducerii funcției de asistență în caz de blocaje în
poate realiza o percepție de 360 de grade necesară pentru con - trafic, care menține o viteză a automobilelor pe benzile aces -
ducerea autonomă. tora de până la 60 de km/h. Aceste funcționalități de suport
Anual, numărul deceselor rutiere din întreaga lume este de 1,2 pentru șoferi vor fi extinse treptat. „Până în 2020, cel târziu,
milioane, în Germania, de exemplu, aproape 90% din toate tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă
accidentele rutiere fiind cauzate de șoferi. Prin urmare, o asis - vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanță. În deceniul care
tență completă în situațiile critice, precum și în situațiile de va urma, ne așteptăm să vedem mașini conduse complet cu pilot
con ducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranța pe automat”, estimează oficialul Bosch.
cluj IT clusTeR informatizează orașul cu bani europeni
PRIMul PRoIecT cu fInanȚaRe euRoPeană PenTRu InfoRMaTI - soluțiilor de parking în mediul urban aglomerat, bursă online pen -
zaRea InTegRaTă a MedIuluI uRBan dIn cluj-naPoca tru produsele alimentare destinate locuitorilor orașului și platforma
middleware pentru interconectarea echipamentelor eterogene
medicale, cât și ale pacienților, utilizând rețele de senzori inteligenți.
Proiectul este axat pe generarea unui areal de viețuire bazat pe
conceptul inovativ de comunitate de tip urban ecologică și complet
informatizată, consacrată sub paradigma de „networked ecological
city”, cu elementele caracteristice unui oraș inteligent, a explicat
managerul de proiect Conf. Univ. Dr. Paulina Mitrea (UTCN).
Cluj IT Cluster a lansat public, pe 5 iunie, Proiectul Poscce, al cărui Pre șe dintele Clusterului Cluj IT, Alexandru Tulai, a prezentat me ca -
obiectiv este Dezvoltarea Inovativă prin Informatizare a Ecosiste - nis mele de business și modelul de acțiune prin care cercetarea din
mului Urban Cluj-Napoca. Proiectul vizează finanțarea dezvoltării a universi tăți este valorificată și transferată în piață în folosul comuni -
patru produse IT inovative până în stadiul de marketabilitate, cât și a tății. Sub sigla Brained City, cluj IT cluster susține și promovează
altor 12 componente IT propuse a fi dezvoltate până în stadiul de ino varea prin cooperarea dintre cele patru componente esențiale
analiză și design, pentru acestea urmând a se continua implemen - dezvoltării ecosistemului urban: mediul privat, mediul academic,
tarea pe alte linii de finanțare. Cele patru proiecte pivot au fost se - autoritățile publice și comunitatea, cu scopul îmbunătățirii calității
lec tate pe criterul intensității impactului asupra dezvoltării eco sis - vieții și utili zării eficiente a resurselor prin sisteme informatice inte -
temului urban integrat, având în vedere obiectivele lor, anume: grate. cluste rul cluj IT este o organizație ce reunește 32 de com pa -
eficientizarea proceselor din administrația publică, eficientizarea nii de IT, 3 Universități și 8 autorități publice și organizații catalizator.
iunie - iulie 2014, coMunIc@ȚII Mobile
Inginerii Bosch din cluj pregătesc
conducerea autonomă a mașinilor
volkmar denner, președintele Consiliului de Administrație
al Grupului Bosch este ferm convins că „traficul viitorului va
fi electric, automatizat și interconectat. Sistemele tot mai perfor -
mante vor oferi șoferilor asistență variată și vor asigura trecerea
spre conducerea complet autonomă, care poate reduce semnificativ
numărul accidentelor, iar un flux mai bun al traficului poate
reduce și consumul de combustibil.”
Printre tehnologiile dezvoltate de Bosch și care pot fi folosite
pentru conducerea autonomă, camera stereo este unul dintre
senzorii capabili de percepție 3D, fiind deja create condițiile
pentru producția de serie. Ingineri din cadrul centrului de
cercetare și dezvoltare din cluj lucrează la dezvoltarea de
algo ritmi și software pentru camera stereo produsă de Bosch,
aju tând astfel la migrarea către conducerea autonomă.
Pe lângă funcționalitățile specifice unei camere mono (de ex. 45
detecția și menținerea benzii de mers, recunoașterea semnelor de șosele. În plus, conducerea autonomă poate facilita și mobili ta -
circulație), folosind camera stereo se pot detecta obstacolele tea cetățenilor în vârstă.
din trafic și în același timp se pot determina topografia supra - De peste zece ani, funcțiile de control automat al vitezei (ACC
feței drumului și singularitățile acesteia (cum ar fi gropi, bor - – Adaptive Cruise Control) precum și de control a distanței față
duri laterale, denivelări ale drumului – așa numitele „speed de vehiculele din față sunt pe piață. Acum am ajuns la mo -
bumps”). Folosind un sistem de mai multe camere stereo se men tul introducerii funcției de asistență în caz de blocaje în
poate realiza o percepție de 360 de grade necesară pentru con - trafic, care menține o viteză a automobilelor pe benzile aces -
ducerea autonomă. tora de până la 60 de km/h. Aceste funcționalități de suport
Anual, numărul deceselor rutiere din întreaga lume este de 1,2 pentru șoferi vor fi extinse treptat. „Până în 2020, cel târziu,
milioane, în Germania, de exemplu, aproape 90% din toate tehnologiile necesare pentru conducerea în mare parte autonomă
accidentele rutiere fiind cauzate de șoferi. Prin urmare, o asis - vor ajunge la cel mai înalt nivel de performanță. În deceniul care
tență completă în situațiile critice, precum și în situațiile de va urma, ne așteptăm să vedem mașini conduse complet cu pilot
con ducere monotonă, ar putea mări semnificativ siguranța pe automat”, estimează oficialul Bosch.
cluj IT clusTeR informatizează orașul cu bani europeni
PRIMul PRoIecT cu fInanȚaRe euRoPeană PenTRu InfoRMaTI - soluțiilor de parking în mediul urban aglomerat, bursă online pen -
zaRea InTegRaTă a MedIuluI uRBan dIn cluj-naPoca tru produsele alimentare destinate locuitorilor orașului și platforma
middleware pentru interconectarea echipamentelor eterogene
medicale, cât și ale pacienților, utilizând rețele de senzori inteligenți.
Proiectul este axat pe generarea unui areal de viețuire bazat pe
conceptul inovativ de comunitate de tip urban ecologică și complet
informatizată, consacrată sub paradigma de „networked ecological
city”, cu elementele caracteristice unui oraș inteligent, a explicat
managerul de proiect Conf. Univ. Dr. Paulina Mitrea (UTCN).
Cluj IT Cluster a lansat public, pe 5 iunie, Proiectul Poscce, al cărui Pre șe dintele Clusterului Cluj IT, Alexandru Tulai, a prezentat me ca -
obiectiv este Dezvoltarea Inovativă prin Informatizare a Ecosiste - nis mele de business și modelul de acțiune prin care cercetarea din
mului Urban Cluj-Napoca. Proiectul vizează finanțarea dezvoltării a universi tăți este valorificată și transferată în piață în folosul comuni -
patru produse IT inovative până în stadiul de marketabilitate, cât și a tății. Sub sigla Brained City, cluj IT cluster susține și promovează
altor 12 componente IT propuse a fi dezvoltate până în stadiul de ino varea prin cooperarea dintre cele patru componente esențiale
analiză și design, pentru acestea urmând a se continua implemen - dezvoltării ecosistemului urban: mediul privat, mediul academic,
tarea pe alte linii de finanțare. Cele patru proiecte pivot au fost se - autoritățile publice și comunitatea, cu scopul îmbunătățirii calității
lec tate pe criterul intensității impactului asupra dezvoltării eco sis - vieții și utili zării eficiente a resurselor prin sisteme informatice inte -
temului urban integrat, având în vedere obiectivele lor, anume: grate. cluste rul cluj IT este o organizație ce reunește 32 de com pa -
eficientizarea proceselor din administrația publică, eficientizarea nii de IT, 3 Universități și 8 autorități publice și organizații catalizator.
iunie - iulie 2014, coMunIc@ȚII Mobile