Page 53 - Revista numarul 126
P. 53
lumea IT | competiția cloud
Apple știe că nu se poate confrunta cu
Google în cloud și a de cis astfel să
accelereze creșterea business-ului său de
electronice de larg consum, unde
principala competiție vine dinspre com -
panii ca Samsung, LG și Huawei.
}n schimb, Apple are o șansă mult mai
mare de câștig în lupta cu Samsung,
LG și Huawei decât ar fi avut dacă ar fi
decis să treacă pe tere nul Google și să
joace ținând cont de termenii lui
Google. Nu spunem că Apple se retrage
cu totul din segmentul cloud, ci doar că
felul în care a decis să utilizeze cloud
computingul se bazează pe consolidarea
propriilor sale produse hardware și
ecosisteme, minimizând astfel
dependența sa de Google, acolo unde
acest lucru este posibil.
Privind în viitorul îndepărtat, analistul Andrew Sheehy de la
Nu există absolut nici o șansă ca Apple să dezvolte un motor de compania de analiză de piață Generator Research estimează că 51
căutare și nici să gestioneze metadatele la o scară atât de mare, Google are cele mai bune perspective comerciale. Motivul este
care sunt atât de importante pentru afacerea Google cu publi - că traiectoria actuală a eforturilor Google în privința ingineriei
citatea. Întrucât aceste date devin tot mai numeroase, Google va software se îndreaptă spre mașinile cu conștiință care vor schim -
avea tot mai mult nevoie de inteligența mașinilor pentru a reuși ba lumea într-un fel care va transcende toate invențiile umane
să ofere mai multă valoare utilizatorilor și agențiilor de publici - anterioare. Google, ca și alte companii de altfel, a achiziționat
tate. Deoarece Apple nu este nici pe departe la fel de presat ceea ce se denumește generic machine learning și machine
comercial să dezvolte tehnologii ca cele menționate mai sus, a intelligence, și se îndreaptă spre următoarea etapă, care este
cedat concurența pe cloud către Google. machine consciouness. În timp ce Apple va continua să se bucure
de venituri tot mai mari pe măsură ce intră pe noi piețe de con -
sumer electronics cu strategia sa
În ceea ce privește Google, nu a premium, Google va juca un joc pe
trebuit luată nici o decizie: termen lung în care dacă va reuși să
Google nu poate, sub nici o obțină în primul rând și apoi să
formă, concura cu Apple în comercializeze mașini cu conștiință,
sectorul electronicelor de larg atunci totul se va fi schimba.
consum, iar produse precum Ca o analogie, internetul are în mod
Chromecast, Google TV și clar un efect profund asupra structurii
Nexus sunt puțin mai mult și funcționării industriei mass-media
decât niște jucării față de ceea ce și a conținutului.
livrează Apple. Internetul are, de asemenea, un
Și iată cum două dintre cele mai impact major asupra altor sectoare
valoroase companii din lume își industriale, precum educația, retailul
cer partea leului pe două seg - și comunicațiile, dar și la nivel
mente diferite ale pieței: Apple guvernamental, însă schimbarea pe
vrea să dețină piața premium de care ar aduce-o mașinile cu conștiință
electronice, în timp ce Google ar fi cu mult peste ceea ce a realizat
vrea să fie stăpân pe cloud. Internetul până acum.
Când vine vorba de venituri și Așadar, în timp ce Apple iese în
capi tali zarea de piață, Apple este prezent în evidență când vine vorba de
în prezent pe un loc confortabil venituri și capitalizarea de piață,
înaintea Google: direcțiile strategice ale Google,
Cele două companii americane respectiv cercetarea și dezvoltarea, ar
vor activa ani buni de acum putea genera, la un moment dat, o
înainte într-o acerbă competiție, revoluție tehnologică în stare să
timp în care o mulțime de lu - reformeze întreaga economie.
cruri se pot schimba. Dar cine mai știe?
iunie - iulie 2014, ComunIC@ȚII mobile
Apple știe că nu se poate confrunta cu
Google în cloud și a de cis astfel să
accelereze creșterea business-ului său de
electronice de larg consum, unde
principala competiție vine dinspre com -
panii ca Samsung, LG și Huawei.
}n schimb, Apple are o șansă mult mai
mare de câștig în lupta cu Samsung,
LG și Huawei decât ar fi avut dacă ar fi
decis să treacă pe tere nul Google și să
joace ținând cont de termenii lui
Google. Nu spunem că Apple se retrage
cu totul din segmentul cloud, ci doar că
felul în care a decis să utilizeze cloud
computingul se bazează pe consolidarea
propriilor sale produse hardware și
ecosisteme, minimizând astfel
dependența sa de Google, acolo unde
acest lucru este posibil.
Privind în viitorul îndepărtat, analistul Andrew Sheehy de la
Nu există absolut nici o șansă ca Apple să dezvolte un motor de compania de analiză de piață Generator Research estimează că 51
căutare și nici să gestioneze metadatele la o scară atât de mare, Google are cele mai bune perspective comerciale. Motivul este
care sunt atât de importante pentru afacerea Google cu publi - că traiectoria actuală a eforturilor Google în privința ingineriei
citatea. Întrucât aceste date devin tot mai numeroase, Google va software se îndreaptă spre mașinile cu conștiință care vor schim -
avea tot mai mult nevoie de inteligența mașinilor pentru a reuși ba lumea într-un fel care va transcende toate invențiile umane
să ofere mai multă valoare utilizatorilor și agențiilor de publici - anterioare. Google, ca și alte companii de altfel, a achiziționat
tate. Deoarece Apple nu este nici pe departe la fel de presat ceea ce se denumește generic machine learning și machine
comercial să dezvolte tehnologii ca cele menționate mai sus, a intelligence, și se îndreaptă spre următoarea etapă, care este
cedat concurența pe cloud către Google. machine consciouness. În timp ce Apple va continua să se bucure
de venituri tot mai mari pe măsură ce intră pe noi piețe de con -
sumer electronics cu strategia sa
În ceea ce privește Google, nu a premium, Google va juca un joc pe
trebuit luată nici o decizie: termen lung în care dacă va reuși să
Google nu poate, sub nici o obțină în primul rând și apoi să
formă, concura cu Apple în comercializeze mașini cu conștiință,
sectorul electronicelor de larg atunci totul se va fi schimba.
consum, iar produse precum Ca o analogie, internetul are în mod
Chromecast, Google TV și clar un efect profund asupra structurii
Nexus sunt puțin mai mult și funcționării industriei mass-media
decât niște jucării față de ceea ce și a conținutului.
livrează Apple. Internetul are, de asemenea, un
Și iată cum două dintre cele mai impact major asupra altor sectoare
valoroase companii din lume își industriale, precum educația, retailul
cer partea leului pe două seg - și comunicațiile, dar și la nivel
mente diferite ale pieței: Apple guvernamental, însă schimbarea pe
vrea să dețină piața premium de care ar aduce-o mașinile cu conștiință
electronice, în timp ce Google ar fi cu mult peste ceea ce a realizat
vrea să fie stăpân pe cloud. Internetul până acum.
Când vine vorba de venituri și Așadar, în timp ce Apple iese în
capi tali zarea de piață, Apple este prezent în evidență când vine vorba de
în prezent pe un loc confortabil venituri și capitalizarea de piață,
înaintea Google: direcțiile strategice ale Google,
Cele două companii americane respectiv cercetarea și dezvoltarea, ar
vor activa ani buni de acum putea genera, la un moment dat, o
înainte într-o acerbă competiție, revoluție tehnologică în stare să
timp în care o mulțime de lu - reformeze întreaga economie.
cruri se pot schimba. Dar cine mai știe?
iunie - iulie 2014, ComunIC@ȚII mobile