Page 17 - Revista numarul 126
P. 17
operatori | CNPR

Interviu cu Alexandru PETRESCU, Director General C. N. Poșta Română
Poșta Română se îndreaptă




spre o companie de tehnologie






C@M: Care este situaţia actuală a Poştei Române
după recenta schimbare a consiliului de administraţie?
A. P.: Situaţia Companiei Naționale Poșta Română
este stabilă, iar noul consiliu de administraţie are un
mandat dedicat procesului de privatizare, dar și de continuare a
măsurilor bune care au fost luate în trecut. Avem un plan de stra -
tegie de comunicare special în ceea ce priveşte procesul de priva ti -
zare, astfel încât să putem maximiza valoarea companiei la mo -
men tul tranzacţiei. De asemenea, urmărim să construim strategii
care să permită crearea de noi fluxuri de venit pentru a genera mai
mult business şi profit, pentru acţionari, dar şi servicii mai perfor -
mante pentru clienţii noştri.
15
C@M: Sunteţi cea mai mare companie din România, dacă
ne gândim la numărul de angajaţi. Cum puteţi profita de
acest statut şi în acelaşi timp care este greutatea poverii
acestui număr mare de angajaţi? Vrem să devenim cel mai mare broker din România
A. P.: Avantajul unui număr mare de angajaţi este și să oferim servicii financiar bancare până la
dublat şi de o prezenţă foarte bună la nivel teritorial. sfârșitul lui 2014, cu produse B2B pentru IMM-uri.
Avem strategii prin care vom monetiza această prezenţă extinsă la
nivelul întregii ţări, prin lansarea de servicii financiar-bancare și de
brokeraj, care vor aduce un plus profit şi o prezenţă mai eficientă C@M: Cum va deveni CNPR un jucător B2B, mai ales prin ser -
din punct de vedere comercial la nivelul ţării. viciile financiare, prin serviciile mobile money şi cele electro nice?
Aveţi planuri care să se concretizeze până la sfârșitul anului?
C@M: Aveți în vedere construirea unui sediu model, prin care A. P.: Fiecare persoană fizică sau juridică este sau poate
să arătați cum va fi Poşta Română în viitorul imediat? fi clientul nostru. Avem planuri şi strategii care să ne
A. P.: În efortul nostru de a schimba destinul acestei ducă într-o prezenţă mai importantă pe zona corporate şi aici aş
companii, percepţia către public este una foarte im - enu mera probabilitatea foarte mare de a lansa servicii financiar-
por tantă. Parte din acest efort este şi crearea unui lanţ de oficii ban care printr-un acord încheiat până la sfârşitul anului curent cu
poştale unde există o partajare foarte clară între persoanele juridice o entitate financiar-bancară din România, alături de care să lansăm
şi cele fizice, ca modalitate de deservire. La nivelul fiecărui judeţ va un portofoliu de servicii financiar-bancare primare, potrivite tipu -
exista un oficiu poştal pregătit să deservească eficient ambele seg - lui de client care ne calcă pragul. Totodată, vom avea și un modul
mente de clienți. de produse dedicate IMM-urilor. De asemenea, intrăm pe zona de
brokeraj și avem premisele să devenim cel mai mare broker din
C@M: Poştaşul român are un brand foarte puternic, de impact România. În momentul de faţă suntem în ultimul pas de înregis -
în rândul populației. Cum veți folosi acest atuu pentru îmbu - trare la ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiară) şi de ase me -
nă tățirea imaginii companiei? nea, suntem în poziţie să profităm de baza de date extrem de ex -
A. P.: Poşta Română are un bagaj emoţional foarte tin să pe care o avem în zona IMM-urilor.
mare pentru noi toţi, întrucât cu toții am intrat
într-un oficiu poştal. Poştaşul este principalul reprezentant al C@M: Care este mesajul dvs. către companiile B2B, către ope -
companiei noastre şi în momentul de faţă avem achiziţii dedi - ra torii mobili și către decidenții industriei IT&C?
cate pentru a crea o mai bună atmosferă la locul de muncă, A. P.: Mesajul nostru este că Poşta Română, la fel ca şi
astfel încât acesta să aibă o productivitate crescută. alte administraţii speciale, se îndreaptă spre zona de
În aceste demersuri se înscrie şi utilarea poştaşilor cu device- companie de tehnologie, aşa cum multe administraţii poştale sunt
uri mobile care să le crească profitabilitatea şi productivitatea. în Europa şi dincolo de promisiune le fac invitaţia să vină alături
Ca reprezentare, ne uităm la dotări cu uniforme, genţi şi toate de noi să creăm sfere de concept, să trecem de la tehnologia înve -
celelalte necesare pentru ca poștașii să creeze o percepţie mai chită pe care o avem astăzi, la tehnologia de mâi ne, cea de care
bună a companiei noastre în public. avem nevoie ca să ne aducă mai multă profitabilitate.
iunie - iulie 2014, ComUNiC@Ții mobile
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22