Page 25 - Revista 111
P. 25

viziunea autohtonă vs. analiza corporate

                                  Eduard PUGHIN, Director Operaţional, Maguay

Decât să investim într-o multinaţională, mai
 bine în 500 de firme româneşti creatoare

“Am încercat să aducem pe piaţa ceea ce nu era                                                         acordăm atâtea facilităţi unor multinaţionale ce
prea reprezentat în anii ‘98, respectiv, să venim                                                      vin şi pleacă foarte uşor, apreciind rapid când se
cu ultima tehnologie lansată de Intel şi Microsoft                                                     schimbă un anumit trend, poate că mai bine ar fi
înglobată în echipamente Maguay, pe care să le                                                         să investim nu într-o multinaţională, ci în 500
construim cât mai bine, având în vedere câteva                                                         companii româneşti, care creează, dezvoltă şi care
criterii ţintă, precum implementarea tehnologii-                                                       rămân aici”, comentează directorul Maguay.
lor de ultimă oră. Viziunea Maguay este ca, în                                                         Produsele Maguay se diferenţiază de cele ale
condiţiile în care deocamdată nu putem fi noi                                                          multinaţionalelor prin faptul că fiind construite
generatori de tehnologie de ultimă generaţie,                                                          local, oferă o mai bună posibilitate de configu-
atunci să o preluăm pe cea lansată de generatorii                                                      rare şi o posibilitate mai rapidă de service. Pe de
de tehnologie”, a explicat directorul operaţional                                                      altă parte, din punct de vedere calitativ, în ge-
al companiei. De asemenea, compania se ocupă                                                           neral, nu se diferenţiază negativ în detrimentul
de sisteme, pe care le configurează după prefe-                                                        nostru pentru că şi noi operăm cu aceleaşi com-
rinţele proprii, după cum anticipează nevoile                                                          ponente calitative, a mai punctat acesta. Neavând
clienţii sau chiar după preferinţele exprese pe care unii dintre aceştia le   o acoperire globală, Maguay nu lucrează cu stocuri, ţinta companiei fiind
transmit. Ulterior, aceste sisteme sunt testate şi validate pentru a genera   să ofere cea mai nouă tehnologie apărută.
un nivel înalt de încredere. “În ceea ce priveşte costurile, niciodată nu am  “Sigur că nu avem pretenţia să ne comparăm cu marile companii multi-
avut cel mai mic preţ, pentru că nu ne-am propus acest lucru. Pe noi ne       naţionale, dar în principiu, atâta vreme cât am rezistat pe piaţă, înseam-
interesează, însă, ca beneficiarul echipamentelor noastre să plătească un     nă că business-ul nostru a fost sustenabil şi ne-am făcut bine treaba.
cost total minim, iar sistemele noastre sunt construite în vederea            Specialiştii noştri înţeleg, uneori mai bine decât omologii de la multina-
minimizării costului total de achiziţie”, a mai precizat Eduard Pughin.       ţionale, cum se acordă suport, cum se depanează, cum se configurează
Un alt punct asupra căruia acesta a atras atenţia este “disperarea cu care    un sistem, pentru că ei ştiu tehnologia din spatele oricărui brand.”, a
este analizată venirea şi plecarea companiilor multinaţionale. “Decât să      concluzionat Eduard Pughin.

        Dan IANCU, Partner, Advisory Consulting, PriceWaterhouseCoopers

Monetizarea datelor în comunicaţiile mobile

Consultantul PWC şi-a început prezentarea de       de 1,5 Gb/lună. Aceste statistici denotă faptul      afectează reţeaua prin introducerea hotspot-
la evenimentul Gala COMUNIC@ŢII Mobile             că o pondere de 75% - 90 % din traficul de           urilor sau a femtocell-urilor, pentru a descărca
citându-l pe Ralph de la Vega, CEO al AT&T         date generează doar 10% din veniturile de            reţeaua de acces radio, prin instalarea de echipa-
Mobility, potrivit căruia “3% din utilizatorii de  servicii. În aceste condiţii, întrebarea tuturor     mente Wi-Fi, în mall-uri, la domiciliu etc, ce
smartphone-uri realizează 40% din traficul de      jucătorilor semnificativi de pe piaţa de comuni-     preiau traficul de date şi îl descarcă în reţeaua
date”, ceea ce relevă o monetizare insuficientă a  caţii este cum pot monetiza explozia traficului      fixă, scăzând încărcarea reţelei mobile. O altă
reţelei. Potrivit unor studii PWC privind evolu-   de date. Generarea acestui trafic este determina-    strategie este cea a cooperării cu alţi operatori,
ţia traficului de date mobile, până în 2014, cea   tă, pe de o parte de creşterea numărului de          respectiv partajarea reţelelor. Cât priveşte conţi-
mai mare parte a acestui trafic va proveni din     terminale inteligente, dar şi de evoluţia acestora   nutul şi serviciile, operatori le pot monetiza dez-
aplicaţii video, de gaming şi browsing internet.   în raport cu terminalele clasice, cum ar fi com-     voltând servicii de facturare pentru terţi. Tot ast-
Astfel, un utilizator de iPhone are un trafic lu-  puterele sau consolele de jocuri. Problema cu        fel, se poate vorbi de redefinirea segmentelor de
nar mediu între 100 şi 200 Mb/lună, iar un         care se confruntă operatorii ţine de faptul că       piaţă, dar şi de tarifare diferenţiată, din ce în ce
utilizator de laptop portabil generează un trafic  trebuie să continue să investească în reţea pen-     mai sofisticată. Ca oportunităţi de monetizare a
                                                   tru a se asigura că cererea de date este acoperită   datelor se pot lua în calcul ofertele de jocuri şi
                                                   de capacitatea oferită. Până acum câţiva ani,        muzică, ce răspund provocărilor din partea
                                                   operatorii îşi puteau permite să mărească capa-      Apple şi Google şi care pot reprezenta puncte
                                                   citatea reţelei întrucât existau fonduri pentru      centrale de atracţie pentru alte oferte de conţi-
                                                   investiţii, justificate economic de creşterea pie-   nut. De asemenea, reprezentantul PWC a mai
                                                   ţei. În ultimii ani, însă, piaţa nu a mai înregis-   menţionat capturarea veniturilor din conţinut
                                                   trat ritmuri mari de creştere, iar acum operatorii   prin intermediul unor portaluri de acces la re-
                                                   încearcă să găsească soluţii pentru creşterea veni-  surse multiple, păstrând în acelaşi timp canalele
                                                   turilor, dar şi pentru minimizarea costurilor        de acces pe piaţă pentru terţi. La acestea se poa-
                                                   operaţionale şi a costurilor de capital aferente     te adăuga implementarea de facilităţi de factura-
                                                   dezvoltării reţelelor. Răspunsul operatorilor mo-    re pentru terţi pentru a beneficia de relaţia cu
                                                   bili în monetizarea datelor mobile ia în calcul      abonaţii, obţinând venituri suplimentare
                                                   un mix de strategie. Astfel, pot fi strategii care   utilizând infrastructura de facturare existentă.

                                                                                                        ianuarie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30