Page 28 - Revista 111
P. 28
strategii&politici
Cablul digital câştigă teren Telefonia fixă
Potrivit raportului revine la creştere
ANCOM, în prima
jumătate a anului 2011 Conform datelor raportate de cei 51 de furnizori activi pe piaţa cu amănuntul pentru prima
s-a înregistrat o uşoară jumătate a anului 2011, traficul şi durata medie a unui apel au scăzut, dar au crescut numărul
scădere a numărului total de linii de acces, numărul de abonaţi şi rata de penetrare a telefoniei fixe.
de abonaţi la serviciile de Astfel, numărul de linii de acces a crescut, în primele şase luni ale anului 2011, cu 4,1%,
retransmisie a programelor ajungând la 4,89 milioane. În ceea ce priveşte numărul de abonaţi, prima jumătate a anului
audiovizuale. Numărul 2011 a fost marcată de o creştere de 3,6%, după trei semestre consecutive de scădere numărul
total de abonaţi la servicii de retransmisie programe total al abonaţilor depăşind din nou pragul de 4 milioane.
audiovizuale era de 5,7 milioane la jumătatea anului, în Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori a ajuns la 22,8%, în timp ce rata de
scădere cu 0,6% faţă de finalul anului 2010, cauzată în penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării a crescut la 52,2%.
principal de diminuarea cu 8% a numărului de abonaţi Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixă, 3,82 milioane sunt instalate abo-
la servicii de retransmisie prin reţele satelit (DTH), care a naţilor persoane fizice (în creştere cu 3,4% faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010), în
ajuns la nivelul de 2,2 milioane de abonaţi. Numărul timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonaţi persoane juridice (în plus cu
abonaţilor la servicii de retransmisie prin reţele de cablu şi 6,8% faţă de semestrul II 2010). În acelaşi timp, volumul de trafic realizat de către utilizatorii
a celor prin tehnologie IPTV a crescut, în prima jumătate finali prin intermediul reţelelor publice fixe de telefonie a scăzut cu 6,7%, ajungând la 3,2
a anului, cu 4%, respectiv 28%, până la 3,5 milioane, miliarde minute. Astfel, traficul de voce în reţelele fixe proprii a scăzut cu 6,8% (până la circa
respectiv 0,04 milioane de abonaţi. Rata de penetrare a 1,9 miliarde de minute), traficul către alte reţele fixe a scăzut cu 7,7% (până la 575 milioane
serviciilor de retransmisie programe audiovizuale la nivel de minute), în timp ce traficul de voce către reţelele mobile a scăzut cu 1,1% (până la 562 mi-
de gospodării a ajuns astfel la nivelul de 78%. În prima lioane de minute). Traficul de voce către reţelele internaţionale a crescut cu 6,3%, până la 192
parte a anului, reţelele de cablu au înregistrat creşteri atât de milioane de minute. Volumul total de trafic de voce în reţelele publice a fost realizat în
din punctul de vedere al numărului total de abonaţi, care proporţie de 72% de către persoane fizice şi în proporţie de 28% de persoane juridice. În ceea
a crescut cu 4%, cât şi al numărului de abonaţi la ce priveşte evoluţia volumului total de trafic de voce în funcţie de modalitatea de furnizare a
servicii de retransmisie prin cablu în format digital, care a serviciilor, 3,1 miliarde de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul reţelelor pro-
crescut cu 85%. Creşterea numărului de abonaţi prin prii (în scădere cu 7% faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010) în timp ce 64 de milioa-
cablu în mediul urban (+4,2%) a fost superioară celei ne de minute au reprezentat trafic originat prin intermediul reţelelor publice fixe ale altor per-
înregistrate în mediul rural (+3,4%). Astfel, în mediul soane, în creştere cu 14,7% faţă de semestrul II 2010.
rural au fost raportaţi 0,78 milioane de abonaţi, rata de În medie, un român a vorbit câte 3 minute şi 2 secunde la fiecare apel iniţiat în primul semes-
penetrare a acestor servicii crescând până la 23,1%. În tru din 2011, înregistrându-se o scădere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul
mediul urban au fost raportaţi 2,68 milioane de abonaţi fix, faţă de cea de a doua jumătate a anului 2010. Durata medie a unui apel originat prin in-
(aproximativ 78% din numărul total de abonaţi prin termediul reţelelor proprii ale furnizorilor de telefonie fixă a crescut cu 2,8%, ajungând la 3
cablu), rata de penetrare crescând la 68%. Din numărul minute şi 15 secunde, în timp ce durata medie a unui apel originat prin intermediul reţelelor
total de abonaţi prin reţele de cablu, 21% sunt abonaţi publice fixe ale altor persoane a scăzut cu 26,9%, ajungând la 40 de secunde. Traficul de voce
ai serviciilor de retransmisie a programelor prin reţele de mediu lunar a scăzut cu 10,4%, un român vorbind lunar 1 oră şi 50 de minute la telefonul
cablu în format digital, numărul acestora înregistrând o fix, mai puţin cu 13 minute faţă de semestrul II al anului 2010.
creştere de 85% pe parcursul primului semestru al anului
2011.
KPMG, consultantul
pentru privatizarea Poştei Române
MCSI a ales consultantul care va evalua C. N. Poşta
Română SA în vederea redresării economice și mana-
geriale prin privatizare (majorare capital social) cu un
investitor strategic care va deveni și acționar minoritar în
valoare de până la 15. 000 euro (TVA inclus). Pentru
aceasta au fost depuse două oferte, de către SC KPMG
România SRL şi Preciss Consulting, câştigătoare fiind SC
KPMG România SRL, în baza criteriului de atribuire,
respectiv prețul cel mai scăzut, care a fost de 48.360 lei
(TVA inclus).
MCSI lansează un nou apel de proiecte
pentru IMM-uri, de 168 milioane lei
MCSI a anunţat, pentru 5 ianuarie 2012, lansarea
apelului de proiecte pentru Operaţiunea 3.3.2 „Sprijin
pentru dezvoltarea sistemelor de comerţ electronic şi a
altor soluţii on-line pentru afaceri”. Acest apel se adre-
sează IMM-urilor, bugetul total alocat fiind de 168
milioane lei. Valoarea maximă a finanţării neram-
bursabile acordate este de 2.300.000 lei, iar cea minimă
de 45.000 lei. Înregistrarea propunerii de proiect se face
on-line pe web site-ul www.fonduri.mcsi.ro începând din
5 ianuarie 2012, până pe 29 iunie 2012.
Pagina 26 ComuniC@Ții mobile, ianuarie 2012