Page 20 - Revista 111
P. 20
dosarGala
Cosmote & Romtelecom
Gabriel IONIŢĂ, Products & Services Dev. Manager COSMOTE
Cosmote împlineşte 6 ani în România
“Suntem una dintre reţelele cu cea mai mare Surf, un portofoliu de date nelimitate în
expansiune în Europa, iar dacă în 2005 am roaming pentru smartphone-uri, tablete, dar şi
intrat în România cu o acoperire de 50% a pentru laptopuri.
populaţiei, în 2006 am ajuns la 95%, iar de „Cosmote este parte din două grupuri impor-
atunci am continuat să creştem şi acoperirea în tante, Deutsche Telekom şi OTE, ceea ce ne
teritoriu şi cea la nivelul populaţiei. În 2005, asigură o acoperire importantă în Europa. În
aveam 48 934 de clienţi şi am ajuns, în pre- plus, ţinând cont de una dintre problemele
zent, la 6,5 milioane, cu o cotă de piaţă de ridicate de clienţii noştri, respectiv dorinţa de a
24%, la sfârşitul trimestrului al treilea din folosi datele în roaming la preţuri mai accesi-
2011, de la 0,5% în 2005”, a sintetizat bile şi de faptul că deseori se întâmplă ca
Gabriel Ioniţă pe 6 decembrie 2011, chiar în smartphone-urile să îşi updateze aplicaţiile în
ziua în care operatorul aniversa 6 ani de roaming, ceea ce poate aduce o creştere
existenţă pe piaţa din România. Evoluţia în considerabilă a valorii facturii, a apărut ideea
timp a operatorului arată astfel, la numărul de conceptului Travel and Surf, promovat sub
clienţi: 1,23 milioane în 2006, 3,6 milioane în aceeaşi titulatură în toate ţările în care ope-
2007, 5,9 milioane în 2008, 6,92 miliaone în rează Deutsche Telekom şi OTE.
2009, 6,9 milioane în 2010 şi 6,5 milioane în Ideea de bază este că utilizatorul îşi poate cum-
2011, în timp ce cota de piaţă a fost de 7% în 2006, 11% în 2007, păra câte pass-uri are nevoie (deci nu e vorba aici de o extraopţiune luna-
23% în 2008, peste 23% în 2009, peste 24% în 2010 şi peste 24% în ră), care se activează, iar când clientul îşi consumă datele, traficul de date
2011. În plus,, reprezentantul Cosmote a amintit şi de creşterile trimes- se opreşte, iar clientul nu mai este taxat”, a explicat acesta.
triale ale veniturilor pe segmentul de business, cu 10% mai mult în Q3 De asemenea, mai există o variantă de lucru, în care în momentul în care
2011 decât în Q2 2011. „De asemenea, am creat sinergii importante traficul de date incluse se consumă, clientului nu i se opreşte traficul de
între noi şi Romtelecom, precum posibilitatea folosirii minutelor Cos- date, ci i se scade doar viteza. Clienţii îşi pot folosi datele în toate reţelele
mote în reţeaua Romtelecom şi invers, oferte comune pe segmentul de din ţările unde Cosmote are semnate acorduri de roaming. De aseme-
business şi pe cel rezidenţial”, a mai punctat Ioniţă. nea, clienţii îşi vor putea activa aceste pachete direct de pe telefonul lor
Reprezentantul Cosmote a amintit şi conceptul recent lansat, Travel and sau de pe laptop, fără a fi tarifaţi pentru cosumul de date.
George MAKOWSKI, Director Executiv Comercial Segment Business Romtelecom
Industria de telecomunicaţii din România
trece prin schimbări radicale
Industria, în general, se schimbă, iar însă, pentru că nu au reuşit să îşi adapteze
industria de telecomunicaţii din România business-ul la nevoile clienţilor.”, a punctat
trece prin schimbări şi mai mari. Liniile fixe reprezentantul Romtelecom, în prezentarea
pierd venituri din serviciile de voce, în sa strategică şi foarte adecvată condiţiilor
favoarea operatorilor de telefonie mobilă, iar actuale de piaţă. Romtelecom, din postura sa
aceştia pierd, de asemenea, venituri pe actuală de lider în furnizarea de servicii
măsură ce concurează pentru o cotă de piaţă Internet pe segmentul B2B, are în vedere
mai mare. Este un ciclu continuu, în care dezvoltarea strategiei de diferenţiere pe piaţă.
toţi operatorii se confruntă cu problema În acest sens, George Makowski a explicat că
solicitării, de la investitori, de noi fonduri direcţia de acţiune trebuie să pornească în
pentru investiţii în reţea, dar şi cu datoria primul rând de la ascultarea doleanţelor cli-
prezentării rezultatelor care să justifice enţilor, de la înţelegerea cu exactitate a ne-
onorarea acestor investiţii. voilor acestora, astfel încât serviciile ofertate
Astfel, toţi operatorii sunt conduşi de cifre, să fie în întâmpinarea lor. Utilizatorii se uită
lună de lună, an de an, dar piaţa se schimbă, mult mai atent la ceea ce achiziţionează,
clienţii se schimbă, iar conceptul acesta de trierea devine mult mai rafinată, întrucât
loialitate faţă de un operator dispare. “Îmi sunt deserviţi doar de branduri mari, aşa
amintesc de un profesor de la Harvard, din încât diferenţierea pe piaţă a companiilor se
timpul studiilor mele, care a vorbit despre va face prin noi servicii novatoare, chiar şi
companiile tehnologice remarcabile, de top. prin intrarea pe segmentul IT&C, nu doar
Majoritatea acelor companii au dispărut, exclusiv pe cel telecom.
Pagina 8 ComuniC@Ții mobile, ianuarie 202