Page 20 - Revista 111
P. 20

dosarGala

                                                                                                                 Cosmote & Romtelecom

Gabriel IONIŢĂ, Products & Services Dev. Manager COSMOTE

Cosmote împlineşte 6 ani în România

“Suntem una dintre reţelele cu cea mai mare                                                            Surf, un portofoliu de date nelimitate în
expansiune în Europa, iar dacă în 2005 am                                                              roaming pentru smartphone-uri, tablete, dar şi
intrat în România cu o acoperire de 50% a                                                              pentru laptopuri.
populaţiei, în 2006 am ajuns la 95%, iar de                                                            „Cosmote este parte din două grupuri impor-
atunci am continuat să creştem şi acoperirea în                                                        tante, Deutsche Telekom şi OTE, ceea ce ne
teritoriu şi cea la nivelul populaţiei. În 2005,                                                       asigură o acoperire importantă în Europa. În
aveam 48 934 de clienţi şi am ajuns, în pre-                                                           plus, ţinând cont de una dintre problemele
zent, la 6,5 milioane, cu o cotă de piaţă de                                                           ridicate de clienţii noştri, respectiv dorinţa de a
24%, la sfârşitul trimestrului al treilea din                                                          folosi datele în roaming la preţuri mai accesi-
2011, de la 0,5% în 2005”, a sintetizat                                                                bile şi de faptul că deseori se întâmplă ca
Gabriel Ioniţă pe 6 decembrie 2011, chiar în                                                           smartphone-urile să îşi updateze aplicaţiile în
ziua în care operatorul aniversa 6 ani de                                                              roaming, ceea ce poate aduce o creştere
existenţă pe piaţa din România. Evoluţia în                                                            considerabilă a valorii facturii, a apărut ideea
timp a operatorului arată astfel, la numărul de                                                        conceptului Travel and Surf, promovat sub
clienţi: 1,23 milioane în 2006, 3,6 milioane în                                                        aceeaşi titulatură în toate ţările în care ope-
2007, 5,9 milioane în 2008, 6,92 miliaone în                                                           rează Deutsche Telekom şi OTE.
2009, 6,9 milioane în 2010 şi 6,5 milioane în                                                          Ideea de bază este că utilizatorul îşi poate cum-
2011, în timp ce cota de piaţă a fost de 7% în 2006, 11% în 2007,          păra câte pass-uri are nevoie (deci nu e vorba aici de o extraopţiune luna-
23% în 2008, peste 23% în 2009, peste 24% în 2010 şi peste 24% în          ră), care se activează, iar când clientul îşi consumă datele, traficul de date
2011. În plus,, reprezentantul Cosmote a amintit şi de creşterile trimes-  se opreşte, iar clientul nu mai este taxat”, a explicat acesta.
triale ale veniturilor pe segmentul de business, cu 10% mai mult în Q3     De asemenea, mai există o variantă de lucru, în care în momentul în care
2011 decât în Q2 2011. „De asemenea, am creat sinergii importante          traficul de date incluse se consumă, clientului nu i se opreşte traficul de
între noi şi Romtelecom, precum posibilitatea folosirii minutelor Cos-     date, ci i se scade doar viteza. Clienţii îşi pot folosi datele în toate reţelele
mote în reţeaua Romtelecom şi invers, oferte comune pe segmentul de        din ţările unde Cosmote are semnate acorduri de roaming. De aseme-
business şi pe cel rezidenţial”, a mai punctat Ioniţă.                     nea, clienţii îşi vor putea activa aceste pachete direct de pe telefonul lor
Reprezentantul Cosmote a amintit şi conceptul recent lansat, Travel and    sau de pe laptop, fără a fi tarifaţi pentru cosumul de date.

George MAKOWSKI, Director Executiv Comercial Segment Business Romtelecom

Industria de telecomunicaţii din România
trece prin schimbări radicale

                                             Industria, în general, se schimbă, iar          însă, pentru că nu au reuşit să îşi adapteze
                                             industria de telecomunicaţii din România        business-ul la nevoile clienţilor.”, a punctat
                                             trece prin schimbări şi mai mari. Liniile fixe  reprezentantul Romtelecom, în prezentarea
                                             pierd venituri din serviciile de voce, în       sa strategică şi foarte adecvată condiţiilor
                                             favoarea operatorilor de telefonie mobilă, iar  actuale de piaţă. Romtelecom, din postura sa
                                             aceştia pierd, de asemenea, venituri pe         actuală de lider în furnizarea de servicii
                                             măsură ce concurează pentru o cotă de piaţă     Internet pe segmentul B2B, are în vedere
                                             mai mare. Este un ciclu continuu, în care       dezvoltarea strategiei de diferenţiere pe piaţă.
                                             toţi operatorii se confruntă cu problema        În acest sens, George Makowski a explicat că
                                             solicitării, de la investitori, de noi fonduri  direcţia de acţiune trebuie să pornească în
                                             pentru investiţii în reţea, dar şi cu datoria   primul rând de la ascultarea doleanţelor cli-
                                             prezentării rezultatelor care să justifice      enţilor, de la înţelegerea cu exactitate a ne-
                                             onorarea acestor investiţii.                    voilor acestora, astfel încât serviciile ofertate
                                             Astfel, toţi operatorii sunt conduşi de cifre,  să fie în întâmpinarea lor. Utilizatorii se uită
                                             lună de lună, an de an, dar piaţa se schimbă,   mult mai atent la ceea ce achiziţionează,
                                             clienţii se schimbă, iar conceptul acesta de    trierea devine mult mai rafinată, întrucât
                                             loialitate faţă de un operator dispare. “Îmi    sunt deserviţi doar de branduri mari, aşa
                                             amintesc de un profesor de la Harvard, din      încât diferenţierea pe piaţă a companiilor se
                                             timpul studiilor mele, care a vorbit despre     va face prin noi servicii novatoare, chiar şi
                                             companiile tehnologice remarcabile, de top.     prin intrarea pe segmentul IT&C, nu doar
                                             Majoritatea acelor companii au dispărut,        exclusiv pe cel telecom.

Pagina 8 ComuniC@Ții mobile, ianuarie 202
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25