Page 15 - Revista 111
P. 15

cum integrăm media în telecom

Ericsson: Top 10 tendinţe telecom în 2012

La sfârșitul anului 2011, specialiștii Ericsson ConsumerLab au analizat            servicii de cloud. Utilizatorii se simt atrași de această soluție cu precădere
evoluția industriei de telecomunicații din ultimele 12 luni și au identi-          datorită ușurinței cu care poate fi folosită.
ficat cele 10 tendințe care vor caracteriza noul an. Acestea sunt:                 7. Femeile determină creşterea numărului de utilizatori de
1. Conectivitatea – Odată ce s-au conectat la Internet, utilizatorii spun că       smartphone-uri – Un studiu realizat în 2011 de Ericsson Consumer Lab a
acesta ar fi unul dintre ultimele lucruri la care ar alege să renunțe în cazul     arătat că barbații sunt încă cei mai avizi utilizatori ai serviciilor de nișă
în care ar trebui să își reducă semnificativ cheltuielile.                         disponibile pe smartphone-uri, în timp ce femeile folosesc în mod regulat
2. Posibilitatea oricui de deveni furnizor de servicii – Datorită Interne-         servicii precum cele de telefonie fixă, mesagerie scrisă sau Facebook.
tului, atât companiile, cât și consumatorii pot inventa în mod constant            Totuşi, datorită integrării active a tuturor canalelor de comunicare într-un
soluții noi, cum ar fi aplicaţii noi, care să răspundă nevoilor curente.           singur dispozitiv, femeile ajung să contribuie în cea mai mare proporție la
3. Instrumentele de social media redefinesc modul de transmitere a                 adopția la scară largă a smartphone-urilor.
informației și industria media – Social media este responsabilă pentru             8. Devine mai ușor să facem cumpărături mobile – Studiul Ericsson a
apetitul tot mai mare al publicului pentru poze, clipuri video și muzică           arătat că 67% dintre utilizatorii de smartphone-uri sunt interesați de
disponibilă online. În prezent, instrumentele și site-urile de socializare         plățile mobile, care trebuie privite în contextul cumpărăturilor de zi cu zi.
ajută utilizatorii să determine cât de relevante sunt ştirile pentru ei,           Astfel, spre exemplu, ele trebuie integrate cu informații despre produse,
oferindu-le un plus de libertate în a le comenta și discuta cu alții.              puncte-bonus sau alte bonuri valorice.
4. Telefoanele mobile joacă un rol semnificativ în viața noastră de zi             9. Totul se conectează - Serviciile mobile de date au depășit serviciile de
cu zi – Din ce în ce mai des, utilizatorii se arată interesați de servicii mobile  voce în al patrulea trimestru al anului 2009, iar în primul trimestru din
din zone geografice apropiate sau de servicii locale. În plus, dacă 90%            2011, ele au ajuns la o valoare de două ori mai mare decât cea a serviciilor
dintre utilizatorii de smartphone-uri chestionați de Ericsson au declarat că       tradiționale de telefonie. Utilizatorii sunt tot mai conectați, nu doar la
nu se despart în nici un moment de telefoanele lor mobile, doar 80%                Internet, ci și la toate obiectele care îi înconjoară, de la mașini la automate
dintre ei au spus același lucru despre bani.                                       de bilete sau de mâncare.
5. Transparența devine mai importantă decât confidențialitatea –                   10. Într-o perioadă plină de incertitudini, oamenii caută să dețină
Oamenii obişnuiţi se așteaptă ca și companiile sau alte organizații să aibă        controlul – În momente de instabilitate economică sau atunci când au
un nivel similar de transparență ca al lor.                                        loc dezastre naturale, cum ar fi cutremure, se observă o creștere a inte-
6. Soluțiile cloud – Posibilitatea de a transmite rapid informația de la un        resului utilizatorilor pentru utilități, cum ar fi serviciile de furnizare a apei
utilizator la altul, precum și nevoia de a avea mai multe dispozitive              sau a energiei electrice. În mod similar, o schimbare în bugetul disponibil
conectate în același timp devin două condiții foarte importante pentru             al oamenilor contribuie la creșterea nevoii utilizatorilor de a controla
utilizatori, conducând astfel la introducerea unui număr tot mai mare de           consumul de servicii.

                                                                                   ianuarie 2012, ComunIC@ȚII mobile Pagina 13
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20