Page 37 - Revista 110
P. 37
San Francisco - USA
Oracle OpenWorld
un tur de forţă inovativă
L a evenimentul Oracle OpenWorld din San Francisco (2-6 octom- Compania a prezentat platforma Java avansată de creare a interfeţelor cu
brie) peste 45.000 de participanţi din 117 ţări au participat la utilizatorul (UI) pentru aplicaţii business de tip enterprise şi următorul
peste 2.000 de sesiuni educative, 400 de demonstraţii de produse, pas în evoluţia Java drept principala platformă pentru aplicaţii de tip rich
expoziţii de la 475 de parteneri cu aplicaţii, middleware, baze de date, client, plus intenţia de a dezvolta plaforma JavaFX open source ca un
servere şi sisteme de stocare, industrii, soluţii de management şi infra- nou proiect în cadrul comunităţii. Aplicaţiile rich client care folosesc
structură. Cuvântul de ordine? Inovaţia. Iată şi ce reţinem pentru dvs: JavaFX 2.0 sunt dezvoltate în întregime în Java, limbajul de programare
cel mai folosit, cu peste 9 milioane de dezvoltatori pe plan mondial.
Oracle Enterprise Manager 12c este primul produs din portofoliul CEO-ul Larry Ellison a anunţat , un set de servicii integrate, ce oferă
Oracle numerotat „12c”, unde „c” provine de la investiţiile importante clienţilor acces self-service pe bază de abonament la Oracle Public Cloud
ale companiei Oracle în livrarea de produse pregătite pentru a fi folosite (OPC), toate soluţiile fiind în întregime gestionate, găzduite şi suportate
în cloud. Este prima soluţie din domeniu care combină gestiunea între- de Oracle. OPC include Oracle Java Cloud Service şi Oracle Database
gului portofoliu Oracle cu gestiunea completă a ciclului de viaţă din Cloud Service. OPC e singurul cloud public ce oferă clienţilor o gamă
cloud-ul enterprise. Prin intermediul Oracle Enterprise Manager Cloud completă de aplicaţii de business şi soluţii tehnologice, evitând proble-
Control, noua sa consolă centralizată, Oracle Enterprise Manager 12c mele fragmentării proceselor de date şi de afaceri atunci când clienţii
reuneşte caracteristici unice de gestiune pentru întregul ciclu de viaţă din folosesc cloud-uri publice cu multiple locaţii.
cloud. Noile caracteristici cheie includ consolidare şi planificarea capaci-
tăţii, self-service, testare, monitorizare, contorizare şi cuantificare a consu- În timpul prezentării sale de la Oracle OpenWorld, CEO-ul companiei
mului de resurse. Oracle, Larry Ellison a anunţat Oracle Social Network, un instrument
de tip enterprise de colaborare şi socializare în reţea pentru companii.
La Oracle OpenWorld, compania Oracle a prezentat Oracle Solaris 11 Oracle Social Network permite utilizatorilor din companii să găsească şi
chiar înaintea lansării oficiale planificate în noiembrie. Oracle Solaris este să colaboreze cu persoanele adecvate atât din cadrul companiei, cât şi din
sistemul de operare numărul 1 din domeniul enterprise, care oferă dispo- alte companii – de exemplu, cu furnizori, parteneri şi clienţi – folosind
nibilitate, securitate şi performanţă de top în domeniu pe sisteme informaţii din sistemul de resurse umane şi din reţeaua lor socială
SPARC şi x86. Oracle Solaris 11 este sistemul de operare enterprise privată. Oracle Social Network este astfel integrată perfect cu soluţiile de
numărul 1 – conceput pentru cloud, care oferă posibilitatea implemen- business intelligence şi procesele de business permiţându-le utilizatorilor
tărilor rapide şi sigure ale serviciilor într-un mediu cloud de dimensiuni să primească fluxuri de informaţii în timp real de la aceste sisteme.
mari. Oracle Social Network este concepută pentru a le permite utilizatorilor
mobili să fie în permanenţă conectaţi şi să participe în conversaţii de
Release 19 Innovation Pack introduce funcţionalităţi de top pentru call business prin disponibilitatea unor aplicaţii native pentru o varietate de
center-e găzduite şi marketingul companiilor. Prin intermediul soluţiei dispozitive, inclusiv iPhone, iPad şi cele cu Android, dar şi printr-o
găzduite de Contact Center, soluţiile existente ce cuprind sisteme de co- interfaţă în browser modernă şi uşor de utilizat.
municaţii prin voce, mesaje vocale, e-mail şi prin sisteme vocale interac-
tive de preluare a apelurilor şi cele de distribuire automată a apelurilor Finalmente, în iureşul celui mai mare eveniment la scară globală, Oracle
sunt îmbunătăţite prin chat, navigare în tandem, biblioteci de răspun- susţine că a lansat cel mai avansat sistem CRM în cloud din lume, dez-
suri, conferinţe multi-participanţi, răspunsuri sugerate la e-mailuri şi o văluind oferta în cloud Oracle Fusion Customer Relationship Manage-
interfaţă pentru integrarea cu hardware şi software pentru telefonie de la ment (CRM). Aplicaţiile CRM în cloud de nivel enterprise oferă avanta-
terţe părţi. Compania a lansat şi Oracle Exalytics conceput să execute jele pe care clienţii le aşteaptă de la o platformă SaaS (software as a ser-
mai rapid ca niciodată analizele de business, să producă analize vizuale în vice), fără limitările vechilor soluţii CRM SaaS.
timp real cu viteza gândului şi să facă posibile noi forme de aplicaţii Acestea pun „la muncă” toată puterea celor mai avansate soluţii de la
analitice.
Oracle într-un model simplu de tarifare pe
John Fowler, VP executiv Oracle, a prezentat bază de abonament – fără nevoia ca clienţii
familia extinsă de sisteme şi echipamente in- să achiziţioneze hardware sau de a suporta
tegrate al companiei. De asemenea, Fowler a preţurile licenţelor software. Serviciile Cloud
prezentat portofoliul de stocare al Oracle, in- de la Oracle sunt construite numai pe teh-
clusiv a treia generaţie de echipamente, ce nologii Oracle, pe baza standardelor din
oferă funcţionalitate NAS de tip enterprise, industrie şi oferă posibilitatea de alegere a
integritate a datelor şi integrare cu software. modelelor de implementare, cu portabilităţi
între cloud-ul public, cloud-ul privat şi
implementările de la locaţia clientului.
octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 35