Page 27 - Revista 110
P. 27
Creşterea broadband
globală rămâne constantă
Noile statistici date publicităţii la sfârşitul lunii Europa a continuat să domine cursul anului trecut, potrivit raportului, şi pre-
septembrie de către organismul industriei, creşterea în al doilea trimestru zintă semne de accelerare în anumite pieţe. În
Broadband Forum, au arătat, că la nivel glo- al acestui an, cu o dezvoltare acest sens, studiul subliniază faptul că este
bal, creşterea segmentului broadband a rămas puternică în Franţa, România, posibil ca Asia să depăşească Europa în anul
constantă în prima jumătate a acestui an, cu Rusia şi Belarus. 2012, la capitolul abonaţi IPTV.
peste 29 milioane de clienţi adăugaţi în Asia, însă, e lider global în Franţa conduce în continuare cu 11.050.000
primele şase luni din 2011, totalizând 557,8 abonaţi la servicii broadband. de abonaţi IPTV, ceea ce reprezintă peste 50%
milioane în întreaga lume. din liniile de bandă largă franceze. În schimb,
De asemenea, în al doilea trimestru al acestui ciu IPTV. Europa a continuat să domine creş- în China, cele 10,5 milioane de abonaţi IPTV
an s-au înregistrat rezultate mai bune decât în terea în al doilea trimestru al acestui an, cu o echivalează cu aproximativ 7,6% din liniile de
perioada de trei luni anterioară, pe măsură ce dezvoltare puternică în Franţa, România, Ru- bandă largă. O mare parte dintre abonaţii
ţări precum China au continuat să îşi consoli- sia şi Belarus. Mediul concurenţial şi regle- IPTV din China se regăsesc în Hong Kong şi
deze creşterea în bandă largă. India, Brazilia şi mentările din aceste ţări, împreună cu un nivel Shanghai, astfel încât nu există oportunităţi
Rusia s-au clasat în topul creşterii pe segmen- relativ ridicat al penetrării internetului broad- „considerabile“ de expansiune, concluzionează
tul broadband în al doilea trimestru al acestui band, sunt indicii ale faptului că toate aceste analiza raportului.
an, India raportând o creştere trimestrială de pieţe prezintă perspective bune pentru creşte- Creşterea înregistrată de celelalte ţări aflate în
6,68% şi o creştere anuală de 30,34%. Brazilia rea economică viitoare. top zece la capitolul IPTV va fi una sănătoasă,
se află pe poziţia a doua, cu o rată de creştere În Asia, cota de abonaţi IPTV raportată la toate pieţele în afară de Spania raportând o
trimestrială de 5,13% şi o creştere anuală de totalul mondial a crescut cu aproape 5% în creştere „semnificativă”, de două cifre în ulti-
22,36%. mul an.
Interoperabilitatea G-PON este esenţială pen-
Asia este cea mai dezvoltată regiune la capito- tru accelerarea implementărilor de fibră, iar pe
lul bandă largă în privinţa numărului de abo- piaţă se regăsesc multe stimulente pentru in-
naţi, reuşind să îşi continue creşterea susţinută teroperabilitate, potrivit organismului industri-
şi la numărul de abonaţi, ei. Este vorba de necesitatea de a facilita con-
dar şi din punct de vedere curenţa şi de a promova G-PON ca o tehnolo-
procentual. Pieţele asiatice
au cumulat 55,5% din com- gie deschisă, necesitatea de a
pletările totale nete cumula- aborda problema supravie-
te de la începutul anului ţuirii operatorilor în mediile
până la sfârşitul lunii iunie multi-vendor, precum şi de
2011, şi 61% din adăugiri necesitatea de a face loc mo-
nete din primul trimestru. delelor de afaceri acolo unde
China continuă să domine furnizorii de servicii cu amă-
clasamentul mondial al nuntul nu pot opera reţeaua
broadbandului, cu peste de acces.
45,7% din numărul total de Drept urmare, Forumul
abonamente adăugate în Broadband a lansat, la
trimestrul analizat şi 39,9% sfârşitul lunii septembrie,
în ultimul an până la nivelul un program de certificare
lunii iunie 2011. G-PON, care urmăreşte să
Cifrele compilate de com- găsească răspunsuri la pro-
pania de cercetare de piaţă blemele de mai sus şi să
Point Topic relevă faptul că accelereze dezvoltarea reţe-
pragul de 50 de milioane de lelor de fibră optică. Testele
abonaţi IPTV la nivel mon- beta sunt deja finalizate, iar
dial a fost atins în prima ju- Forumul Broadband aşteap-
mătate a acestui an, întrucât tă ca programul comercial să
9,2% din gospodăriile cu fie lansat în luna octombrie
conexiune în bandă largă a acestui an. Programul este
din întreaga lume au acum deschis doar membrilor
şi un abonament la un servi- Forumului, iar odată cu ob-
ţinerea certificării, vendorii
pot folosi logo-ul de certi-
ficare Broadband Forum.
octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 25