Page 25 - Revista 110
P. 25
studiu global
KPMG: în mai puţin de patru ani,
plăţile mobile devin fenomen de masă
83% dintre respondenţii studiului KPMG, căpăta amploare în viitor. 58% dintre respon- Amazon) sau a retailerilor şi furnizorilor de
“Previziuni Privind Plăţile Mobile 2011” denţi declară că au deja elaborată o strategie tehnologie.
(Mobile Payments Outlook), consideră că pentru serviciile de plăţi mobile. În timp ce majoritatea liderilor de business
plăţile mobile vor deveni fenomen de masă în Băncile şi apoi companiile de cărţi de credite intervievaţi consideră că principalele preocu-
mai puţin de patru ani, comparativ cu doar au obţinut cel mai mare punctaj referitor la pări ale consumatorilor sunt legate de securi-
9% dintre respondenţii care consideră că nivelul de importanţă în lanţul valoric din tate şi protecţia datelor personale atunci când
aceste servicii sunt deja adoptate pe scară largă. acest ecosistem. Companiile de telecomuni- folosesc dispozitivele mobile, aceştia consideră
Studiul a fost derulat la nivel global pe aproa- caţii s-au poziţionat pe locul trei, înaintea că există alţi factori care au o contribuţie mai
pe 1.000 de directori executivi din industrii serviciilor specializate de plăţi on-line (ex. mare la succesul unei strategii de plăţi mobile.
precum serviciile financiare, tehnologie, teleco- PayPal, Boku, Obopay) şi a giganţilor furni- 81% consideră comoditatea/accesibilitatea ca
municaţii şi retail. De fapt, 46% dintre res- zori de servicii online (ex. Google, Facebook, fiind cel mai important atribut al serviciilor de
pondenţi consideră că plăţile mobile vor plăţi mobile, urmată de simplitatea/uşurinţa în
deveni un fenomen de masă în mai puţin de utilizare, cu 73%, securitatea, 57%, şi respectiv
doi ani, deci foarte curând. costul scăzut, 43%.
“Considerăm că adopţia accelerată a telefoane- Succesul comercial al serviciilor de plăţi mobile
lor şi a altor tipuri de echipamente mobile poate fi legat în viitor de evoluţia celor cinci
inteligente (cum ar fi tabletele) precum şi co- metode de plăţi curente care concurează pentru
moditatea folosirii acestora oriunde şi oricând o cotă de piaţă. Respondenţii studiului KPMG
deschid o serie de oportunităţi care vor duce la consideră că sistemele online specializate con-
adopţia pe scară largă a serviciilor de plăţi mo- duc această bătălie, întrucât această metodă
bile cu o viteză mult mai mare decât anticipea- înregistrează deja un grad de penetrare semni-
ză respondenţii acestui studiu, chiar şi în Ro- ficativ mai mare decât al metodelor alternative,
mânia, în ciuda unui succes relativ scăzut al iar această penetrare urmează să crească. Astfel,
serviciilor de plăţi mobile existente deja pe respondenţii consideră că sistemele de plată
piaţa noastră”, a declarat Mihai Rada, director online specializate au cea mai mare şansă de
de sonsultanţă în management în cadrul succes, urmate de sistemele de mobile banking,
companiei KPMG România. NFC (Near Field Communication), facturarea
72% dintre executivii intervievaţi au declarat de către operator şi “portofelul mobil.” Analiştii
că plăţile mobile sunt sau vor fi, în viitor, KPMG consideră că toate aceste forme de plăţi
suficient de importante pentru afacerea lor, mobile se vor dezvolta în viitor, dar sunt de
estimând că furnizorii de servicii de plăţi on- părere că “portofelul mobil” (M-Wallet) este
line specializate îşi vor întări poziţia de piaţă şi una dintre cele mai interesante şi promiţătoare
în acelaşi timp tehnologii precum m-banking oportunităţi în domeniu.
şi NFC (Near Field Communications) vor
În primele 9 luni din 2011,
plăți online de peste 120 milioane de euro
Potrivit Romcard, în primele 9 luni ale anului 2011, comerțul electronic cu plata online a
înregistrat un volum de 121,4 milioane euro, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a
anului trecut. ePayment a procesat 89% din volumul plăților online, respectiv 106,7
milioane de euro, în creștere cu 13% față de perioada similară a anului 2010. „Deși 2011
este un an marcat de instabilitate economică, industria comerțului electronic și-a păstrat
ritmul de creștere de două cifre”, precizează Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie
membră a PayU Group. Industria comerțului electronic înregistrează și o diversificare a
coșului de cumpărături. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online
care comercializează flori, cărți și cadouri au crescut cu 75%, 76% și respectiv 64%. Creșteri
semnificative s-au înregistrat și pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau
confecții (24%), valoarea coșului mediu crescând, de asemenea, cu 21% și atingând
valoarea de 69 euro. Atât Romcard, cât și ePayment confirmă, pentru finalul anului,
estimările de la mijlocul anului, potrivit cărora, piața comerțului electronic cu plata online
va depăși valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimărilor
ePayment, în 2012 piața va cunoaște o nouă creștere.
octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 23