Page 25 - Revista 110
P. 25

studiu global

 KPMG: în mai puţin de patru ani,
plăţile mobile devin fenomen de masă

83% dintre respondenţii studiului KPMG,               căpăta amploare în viitor. 58% dintre respon-   Amazon) sau a retailerilor şi furnizorilor de
“Previziuni Privind Plăţile Mobile 2011”              denţi declară că au deja elaborată o strategie  tehnologie.
(Mobile Payments Outlook), consideră că               pentru serviciile de plăţi mobile.              În timp ce majoritatea liderilor de business
plăţile mobile vor deveni fenomen de masă în          Băncile şi apoi companiile de cărţi de credite  intervievaţi consideră că principalele preocu-
mai puţin de patru ani, comparativ cu doar            au obţinut cel mai mare punctaj referitor la    pări ale consumatorilor sunt legate de securi-
9% dintre respondenţii care consideră că              nivelul de importanţă în lanţul valoric din     tate şi protecţia datelor personale atunci când
aceste servicii sunt deja adoptate pe scară largă.    acest ecosistem. Companiile de telecomuni-      folosesc dispozitivele mobile, aceştia consideră
Studiul a fost derulat la nivel global pe aproa-      caţii s-au poziţionat pe locul trei, înaintea   că există alţi factori care au o contribuţie mai
pe 1.000 de directori executivi din industrii         serviciilor specializate de plăţi on-line (ex.  mare la succesul unei strategii de plăţi mobile.
precum serviciile financiare, tehnologie, teleco-     PayPal, Boku, Obopay) şi a giganţilor furni-    81% consideră comoditatea/accesibilitatea ca
municaţii şi retail. De fapt, 46% dintre res-         zori de servicii online (ex. Google, Facebook,  fiind cel mai important atribut al serviciilor de
pondenţi consideră că plăţile mobile vor                                                              plăţi mobile, urmată de simplitatea/uşurinţa în
deveni un fenomen de masă în mai puţin de                                                             utilizare, cu 73%, securitatea, 57%, şi respectiv
doi ani, deci foarte curând.                                                                          costul scăzut, 43%.
“Considerăm că adopţia accelerată a telefoane-                                                        Succesul comercial al serviciilor de plăţi mobile
lor şi a altor tipuri de echipamente mobile                                                           poate fi legat în viitor de evoluţia celor cinci
inteligente (cum ar fi tabletele) precum şi co-                                                       metode de plăţi curente care concurează pentru
moditatea folosirii acestora oriunde şi oricând                                                       o cotă de piaţă. Respondenţii studiului KPMG
deschid o serie de oportunităţi care vor duce la                                                      consideră că sistemele online specializate con-
adopţia pe scară largă a serviciilor de plăţi mo-                                                     duc această bătălie, întrucât această metodă
bile cu o viteză mult mai mare decât anticipea-                                                       înregistrează deja un grad de penetrare semni-
ză respondenţii acestui studiu, chiar şi în Ro-                                                       ficativ mai mare decât al metodelor alternative,
mânia, în ciuda unui succes relativ scăzut al                                                         iar această penetrare urmează să crească. Astfel,
serviciilor de plăţi mobile existente deja pe                                                         respondenţii consideră că sistemele de plată
piaţa noastră”, a declarat Mihai Rada, director                                                       online specializate au cea mai mare şansă de
de sonsultanţă în management în cadrul                                                                succes, urmate de sistemele de mobile banking,
companiei KPMG România.                                                                               NFC (Near Field Communication), facturarea
72% dintre executivii intervievaţi au declarat                                                        de către operator şi “portofelul mobil.” Analiştii
că plăţile mobile sunt sau vor fi, în viitor,                                                         KPMG consideră că toate aceste forme de plăţi
suficient de importante pentru afacerea lor,                                                          mobile se vor dezvolta în viitor, dar sunt de
estimând că furnizorii de servicii de plăţi on-                                                       părere că “portofelul mobil” (M-Wallet) este
line specializate îşi vor întări poziţia de piaţă şi                                                  una dintre cele mai interesante şi promiţătoare
în acelaşi timp tehnologii precum m-banking                                                           oportunităţi în domeniu.
şi NFC (Near Field Communications) vor

          În primele 9 luni din 2011,
  plăți online de peste 120 milioane de euro

Potrivit Romcard, în primele 9 luni ale anului 2011, comerțul electronic cu plata online a
înregistrat un volum de 121,4 milioane euro, în creștere cu 11% față de aceeași perioadă a
anului trecut. ePayment a procesat 89% din volumul plăților online, respectiv 106,7
milioane de euro, în creștere cu 13% față de perioada similară a anului 2010. „Deși 2011
este un an marcat de instabilitate economică, industria comerțului electronic și-a păstrat
ritmul de creștere de două cifre”, precizează Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie
membră a PayU Group. Industria comerțului electronic înregistrează și o diversificare a
coșului de cumpărături. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online
care comercializează flori, cărți și cadouri au crescut cu 75%, 76% și respectiv 64%. Creșteri
semnificative s-au înregistrat și pe alte categorii de produse, precum jucării (56%) sau
confecții (24%), valoarea coșului mediu crescând, de asemenea, cu 21% și atingând
valoarea de 69 euro. Atât Romcard, cât și ePayment confirmă, pentru finalul anului,
estimările de la mijlocul anului, potrivit cărora, piața comerțului electronic cu plata online
va depăși valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimărilor
ePayment, în 2012 piața va cunoaște o nouă creștere.

                                                      octombrie-noiembrie 2011, ComuniC@Ții mobile Pagina 23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30