Compania americană de consultanţă în tehnologie Boston Consulting Group (BCG) a inclus compania chineză Xiaomi pe lista „Celor mai Inovatoare 50 de Companii în 2022”. Această desemnare confirmă promisiunea Xiaomi de a urmări inovația tehnologică și de a-și consolida capacitățile de cercetare și dezvoltare la nivel global.
În al doilea trimestru al anului 2022, cheltuielile de cercetare și dezvoltare ale companiei chineze au ajuns la 3,8 miliarde RMB, o creștere de 22,8% de la an la an. La evenimentul de lansare de produs Xiaomi din august, Lei Jun, fondator, președinte și CEO al Grupului Xiaomi, a declarat că investiția în cercetare și dezvoltare a crescut din 2017 cu o rată de creștere anuală compusă de 39,7% și este de așteptat să atingă 17 miliarde RMB în 2022 și 100 miliarde RMB în următorii cinci ani.
Clasamentul “Celor mai Inovatoare Companii” al BCG se bazează, în mare parte, pe un sondaj la care au participat peste 1.500 de directori de inovare la nivel mondial, chestionați în decembrie 2021 și ianuarie 2022. Acest studiu evaluează performanța unei companii luând în calcul patru categorii: gândirea colectivă globală, evaluarea „inter pares” a colegilor din industrie, schimbările din industrie, precum și crearea de valoare.
BCG publică raportul anual de inovare încă din 2003. Alte companii care se regăsesc pe lista „Celor mai Inovatoare 50 de Companii în 2022” sunt Microsoft, Alphabet, IBM, Pfizer, Coca-Cola, Tencent şi altele.
Xiaomi construiește o ecosferă tehnologică în continuă expansiune, care cuprinde smartphone-uri, dispozitive din categoria wearable, smart home, smart manufacturing, automobile electrice smart și roboți bionici, cu scopul de a conecta mai bine oamenii cu lumea din jurul lor și pentru a le îmbunătăți viața.
Fişă Xiaomi Corporation
Compania a fost fondată în aprilie 2010 și listată pe tabloul principal al Bursei de valori din Hong Kong la 9 iulie 2018 (1810.HK), Xiaomi fiind o companie de internet, telefoane inteligente și hardware inteligent, conectate printr-o platformă IoT. Cota de piață a companiei în privinţa livrărilrilor de smartphone-uri s-a clasat pe locul 3 la nivel global în al doilea trimestru din 2022. Compania a creat cea mai mare platformă AIoT (AI+IoT) pentru utilizatorii săi, cu 526,9 de milioane de dispozitive inteligente conectate la această platformă, în afară de telefoane și laptopuri, la data de 30 iunie 2022. Produsele Xiaomi sunt prezente în peste 100 de piețe din întreaga lume. În august 2022, compania a fost listată pentru al patrulea an la rând în topul Fortune Global 500, urcând pe poziția 266, cu 72 de locuri mai sus față de 2021. Xiaomi face parte din Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index și Hang Seng China 50 Index.