Wild set of tp porn videos on PornsOK.com Cel mai bun cazinou online din Moldova - 1win Pe Hellcase România poți deschide cutii cu skinuri.

VIDEO Tudor RĂDULESCU, UTI CFM @ DX Summit 2023: Aeroportul din Brașov este primul din România și al doilea din lume operat prin tehnologia turnului virtual, implementată din construcție

Tudor RĂDULESCU, Director Tehnic – UTI Construction and Facility Manager @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2023, organizat de Digital Transformation Council, Revista Comunicații Mobile și TelecomTV, pe 28 iunie 2023, la Grand Hotel Continental, moderat de Ion Vaciu și Roxana Onea.

Foto: Cristi Chivu

Aeroportul din Brașov este primul aeroport construit în ultimii 50 de ani în țara noastră și, mult mai important, este primul aeroport din România și al doilea din lume care utilizează de la început tehnologia turnului virtual, implementată din construcție.

Lucrările au fost finalizate la sfârșitul lunii martie 2023, iar primul zbor oficial a avut loc în data de 15 iunie 2023, de la București la Brașov.

Componentele proiectului sunt următoarele: •Construcție nouă (centru de date, birouri), •Sisteme turn virtual (RVT, CCTV, VREC), •Sisteme meteo (AWOS, ATIS), •Sisteme radionavigație (ILS, DVOR), •Sisteme comunicație (VHF, EVHF, VCCS), •Infrastructură (LAN, WAN)

În mod normal, controlul traficului pe aeroporturi se face din acel turn din care controlorii de trafic văd tot ce se întâmplă în zonă și au grijă să nu existe conflicte la sol, la aterizare sau decolare, între aeronave. Pe lângă turnul de control, mai există și alte sisteme tehnice, radare, sisteme de comunicații, dar este foarte important ca acei controlori să vadă tot ce se întâmplă pe aeroport.

În cazul aeroportului din Brașov, controlul traficului aerian se realizează de la Arad.

În situația turnului virtual, se montează anumite sisteme tehnice care le permit controlorilor de trafic să dirijeze traficul dintr-o altă locație. Pare work from home, dar nu este.

Turnul de Control Virtual înlocuiește turnul de control clasic, permițând dirijarea traficului aerian pe un aeroport de la distanță, de oriunde din lume. Controlorii de trafic beneficiază de o experiență vizuală și auditivă îmbunătățită, întrucât toate instrumentele dintr-un turn clasic sunt la dispoziția controlorilor. Turnul de control virtual se integrează cu sisteme existente sau noi.

Primele teste au fost efectuate în 2006-2009 de diverse companii, apoi conceptul a fost preluat pentru validare in SESAR (Single European Sky ATM Research)

Primul sistem Turn de Control Virtual a fost operaționalizat în 2015, de către Saab, prin preluarea controlului de la distanță a aeroportului Örnsköldsvik din centrul de dirijare din Sundsvall

În 2019, a fost deschis primul aeroport din lume care este operat de la lansare cu ajutorul unui Turn de Control Virtual – Scandinavian Mountains Airport, Suedia. La momentul actual există implementări în mai multe țări:

•Stockholm – Suedia – centru de dirijare cu 5 aeroporturi arondate
•Sundsvall – Suedia – centru de dirijare cu 3 aeroporturi arondate
•London City Airport – UK
•Leesburg Airport – USA
•Geilenkirchen NATO Base – Germany
Brașov – România

Prin echipamentele montate la Brașov, prin imaginile transmise de aceste echipamente, se ajunge la un fel de realitate augmentată.

Prin tehnologia turnului virtual, controlul traficului aerian este realizat printr-o conexiune la internet prin fibră optică din orice locație din lume.

Echipamentele care asigură controlul de trafic aerian sunt dublate din construcție, se ajunge la backup la backup la backup.

Cum spuneam, sistemul de turn virtual a fost conceput în perioada 2006-2009 și abia în 2015 a fost acceptat ca soluție tehnică, după ce au fost efectuate numeroase teste de siguranță.

Din punct de vedere operațional, turnul virtual este un pas înainte, îi ajută pe controlori. Controlorii de trafic de la Arad sunt mulțumiți că lucrează pe această platformă.

Aeroportul din Brașov, prin soluția aleasă, a evitat problemele generate de lipsa de personal pe partea de control trafic aerian.

Soluția turnului virtual este mai ieftină decât soluția clasică, atât din perspectiva costurilor cu resursele umane, cât și al echipamentelor.

De exemplu, aeroportul din Budapesta are turn clasic și a implementat și o soluție de turn virtual pentru a prelua activitatea de control dacă turnul clasic pică.

Din perspectiva mea, inteligența artificială nu va înlocui niciodată controlorii de trafic, întrucât cineva, un factor uman, trebuie să-și asume răspunderea.

VIP SPEAKERS @ DIGITAL TRANSFORMATION SUMMIT 2023