Grupul Telekom Romania a înregistrat o creștere a EBITDA ajustatădupă IFRS-16 cu 2%, în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului trecut, ajungând la 34,5 milioane de euro în T1 2021. Creșterea EBITDA are loc în ciuda veniturilor mai mici înregistrate, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, de 210 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021.
Veniturile din activitatea tradițională de voce fixă au scăzut la 12,1 milioane de euro în primul trimestru al anului 2021, rămânând însă la un nivel similar cu trimestrul anterior, continuând să încetinească tendințele de scădere. Veniturile din internet fix se situează la 16,9 milioane de euro, înregistrând o scădere în comparație cu nivelurile pre-pandemice, însă o creștere de 4% față de T4 2020. Numărul de abonați TV a scăzut, de la an la an, la 1,1 milioane. Cu toate acestea, efectul asupra bazei de abonați a fost parțial atenuat de creșterea semnificativă a clienților pentru noul produs Smart TV Stick, care a crescut cu 47% față de T4 2020.
Pe segmentul de telefonie mobilă, numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a continuat să crească, ajungând la 1,66 milioane, o creștere de 8% față de aceeași perioadă a anului precedent, marcând al patrulea trimestru consecutiv de creștere a numărului de abonați. În același timp, a continuat să crească și numărul abonaților în cadrul segmentului de servicii convergente fix-mobil (FMC), ajungând la 924.000 de clienți, cu 8% mai mult de la an la an. Telekom Romania susţine că este furnizorul cu cea mai rapidă creștere a abonaților de pe piața din România, conform unui studiu de măsurare a cotelor de piață ale furnizorilor de servicii mobile pentru persoane fizice”, realizat de Institutul de Marketing Mia, pe un eșantion reprezentativ național, în ianuarie-februarie 2021 (6.000 de respondenți).
Veniturile din telefonia mobilă au scăzut cu 3% de la un an la altul, până la 93,7 milioane de euro, fiind afectate de o reducere a traficului de interconectare, precum și de restricțiile impuse, ca urmare a pandemiei COVID-19. Baza totală de clienți mobili era de 3,55 milioane la sfârșitul primului trimestru al anului 2021. Comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, compania și-a redus costurile indirecte cu 9%.
„Un ingredient cheie pentru succesul nostru financiar constă în concentrarea riguroasă pe gestionarea fluxurilor de numerar și eforturile concertate de revizuire structurală a bazei de costuri. Prin programul Cash for Growth, am implementat aproape 200 de inițiative începând din 2018 și continuăm să ne optimizăm activitatea, pentru a supracompensa orice efect al pandemiei asupra rezultatelor noastre.”, explică Nicolas MAHLER, Director Executiv Financiar Telekom Romania.