Studiu Sunimprof Rottaprint – Industria alimentară vizează o preferință crescută pentru culoarea neagră și contraste mai puternice

Potrivit Sunimprof Rottaprint, tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România, tendințele în etichetare sunt în continuă schimbare. În ultimul an, solicitările clienților din industria alimentară vizează o preferință crescută pentru culoarea neagră și contraste mai puternice, un design minimalist și imagini stilizate. „În ultimul timp am observat câteva schimbări majore în solicitările clienților noștri, care preferă culori din ce în ce mai puternice precum negrul, aleg un design minimalist pentru etichete și nu mai folosesc poze, ci imagini stilizate. De exemplu, acum câțiva ani pe eticheta oricărui produs lactat era prezentă o fotografie cu tipul animalului de la care provenea laptele; acum sunt construite imagini cu un iaurt sau lapte care curge. De asemenea, tendința este să se meargă pe contraste puternice, astfel încât produsul să fie mai bine remarcat la raft și să se poată diferenția ușor de alte produse similare”, precizează Cristi Nechita-Rotta (foto), director general Sunimprof Rottaprint.

Pentru industria alimentară, Sunimprof Rottaprint produce cele mai multe etichete autoadezive și cea mai variată gamă de produse, de la capace de aluminiu la etichete wrap around și ambalaje flexibile.

În ultimii ani, clienții din această industrie au devenit mult mai atenți la calitatea etichetelor, ceea ce înseamnă că optează pentru materiale și tehnici de tipar de ultimă generație.

De asemenea, rezistența la umiditate și congelare îi determină pe aceștia să aleagă etichete pe folie în detrimentul hârtiei sau să solicite lăcuire, lucru care mărește rezistența la factori chimici, fizici și mecanici sau are pur și simplu un rol decorativ.

În topul industriilor din portofoliul Sunimprof Rottaprint în care sunt solicitate cele mai detaliate etichete se află industria alimentară, precum și cea a suplimentelor alimentare, datorită legislației foarte stricte referitoare la informații și la modul în care acestea apar pe etichetă.

La polul opus, etichetele pentru vin sunt cel mai puțin detaliate, oferind mai mult spațiu pentru desfășurarea design-ului, element cheie pentru această categorie de produse.

Topul culorilor în funcție de industrie

În ceea ce privește culorile cel mai des utilizate în realizarea etichetelor, acestea sunt influențate în cea mai mare parte de industria din care provin produsele. Astfel, în etichetele pentru mezeluri se folosește foarte mult roșu, pentru lactate – albastru și alb, pentru produsele eco – verde, galben pentru cele de panificație, iar pentru suplimentele alimentare se preferă culori metalizate sau fluorescente, în timp ce pentru produsele farmaceutice culorile sunt generate în funcție de substanța activă.

Etichetele produselor cosmetice, ale detergenților sau ale produselor pentru îngrijirea casei au în compoziție culori pastelate, deschise și ajung până la culori vii.

Industria vinului – cea mai creativă industrie

Pe primul loc în topul celor mai creative industrii în ceea ce privește etichetele se află industria vinului, unde există o gamă largă de materiale disponibile (hârtie, folie, materiale organice), cu texturi cât mai diferite.

Modalitățile de înnobilare ale etichetei se pot combina și pot reda efecte spectaculoase, precum lăcuire, volumetrie, emboss 3D, deboss, folio etc. De asemenea, în cazul vinurilor din afara României, se observă o tendință amplă spre minimalism – cea mare parte din material nu mai este tipărită, astfel încât textura devine mult mai vizibilă.