Plățile online cu carduri Visa au crescut cu peste 50% în aprilie 2020 față de aceeași perioadă a anului trecut, întrucât comerțul electronic în România a luat un avânt după izbucnirea pandemiei de COVID-19.
„Cumpărăturile online și acceptarea plăților fără numerar nu mai sunt doar un avantaj, ci și o necesitate în contextul actual marcat de atâtea restricții impuse din cauza COVID-19. Asistăm la o schimbare reală în comportamentul consumatorilor, dat fiind că aproape unu din șapte deținători de carduri Visa din România care nu obișnuiau să facă plăți online[1] a achiziționat pentru prima dată cu cardul bunuri sau servicii de pe internet după declanșarea pandemiei de coronavirus”, a declarat Elena Ungureanu, Country Manager Visa în România.
Deși shoppingul online s-a dezvoltat constant în România în ultimii ani, există în mod clar mai mult loc pentru creștere, având în vedere că doar 29% dintre utilizatorii de internet din România au făcut cumpărături online anul trecut, spre deosebire de media europeană de 67%, conform datelor Eurostat [2].
Cele mai mari creșteri ale tranzacțiilor online pot fi observate în cazul aprovizionării și amenajării locuinței, unde valoarea plăților online a crescut de aproape 10 ori, în cazul magazinelor alimentare, restaurantelor, al magazinelor de îmbrăcăminte și accesorii care au înregistrat creșteri de aproape 3 ori mai mari și al plăților de utilități care aproape s-au dublat.
[1] Nu au făcut cumpărături online în ultimele 14 luni dinainte de martie 2020.
[2] Statistici privind comerțul online, raportate în ianuarie 2020: https://appsso.eurostat.ec.europa.eu/nui/submitViewTableAction.do