Valoarea totală a tranzacțiilor online cu cardul procesate a crescut cu 55% în 2021 față de anul precedent, iar numărul de tranzacții a înregistrat o creștere de 40%, anunţă procesatorul de plăţi electronice NETOPIA Payments. Anul trecut, compania a înregistrat lunar o medie de 2 milioane de tranzacții digitale online, prin toate metodele de plată.
Oficialii NETOPIA Payments estimează pentru anul 2022 o creștere de cel puțin 35% a operațiunilor online cu cardul și de 15% pentru plățile prin SMS, bazată pe avansul previzionat la nivelul întregii industrii de e-commerce și pe eforturile de înrolare de noi comercianți parteneri. Obiectivele de business ale companiei pentru anul 2022 includ dezvoltarea unei platforme de administrare pentru comercianții parteneri unde aceștia vor găsi mai ușor informațiile și datele necesare. De asemenea, în această platformă dedicată, NETOPIA Payments va dezvolta un marketplace unde vor fi introduse diverse servicii de tip B2B.
Din datele companiei, în 2021, valoarea medie a unei tranzacții online prin intermediul cardurilor a crescut cu aprox. 12%, ajungând la 240 lei, de la 215 lei în 2020. În topul categoriilor de produse și servicii pentru care românii au făcut cel mai des plăți electronice anul trecut s-au numărat: utilitățile, retailul alimentar, IT&C, asigurările sau produsele de mobilier.
Aproape 57% dintre cei care au făcut achiziţii online au optat anul trecut pentru dispozitivele mobile, în timp ce 43% dintre clienții finali au ales desktop-ul.
Luna noiembrie, perioadă în care mare parte a comercianților parteneri au organizat evenimentul Black Friday, a fost cea mai aglomerată lună din punct de vedere al volumului de tranzacții procesate de NETOPIA Payments în 2021.
Cei mai mulți comercianți noi care s-au înrolat în platformă anul trecut au provenit din industria HoReCa, urmată de cei din zona de produse bio și farmaceutice, tendință care s-a menținut din anul 2020, în contextul pandemiei.
Serviciul de SMS marketing – web2SMS -, dezvoltat de echipa NETOPIA, a înregistrat, în 2021, cu 30% mai multe SMS-uri trimise, marcând al doilea an consecutiv în care serviciul web2SMS a depășit pragul de 300 de milioane de SMS-uri trimise anual.
În topul industriilor care au generat cele mai multe SMS-uri trimise în 2021 continuă să se remarce industria bancară (ce implică și SMS-urile tranzacționale), cea e-commerce, inclusiv companiile de curierat, precum și industria de marketing.
Datele web2SMS relevă o rată medie de conversie de aprox. 3% în ultimii doi ani înregistrată de parteneri prin acest canal de comunicare cu clientul final, în creștere comparativ cu 2019. Potrivit companiei, mesajele de tip SMS sunt deschise în proporție de 97% în primele 15 minute de la trimitere, ajungând ulterior până la 99%, iar în cazul în care există un link inclus în mesaj, rata acestuia de deschidere este de 23%.