GALA LADIES 4TECH 2021: Gabriela FORD, Fundaţia EOS – Lansăm un proiect cu primele 100 de școli validate ca partenere Microsoft, pentru pregătirea profesorilor. Școlile din regiunea Moldova sunt cele mai active în digital. Doi ani la rând câștigătorii Microsoft Office Specialist World Championship au fost din Moldova.

Gabriela FORD, Director General Fundaţia EOS România, a primit
Premiul LADY IN EDU TECH, la GALA LADIES 4TECH 2021

Gabriela FORD @ GALA “LADIES 4TECH” 2021, prima ediţie a Galei virtuale a Excelenţelor feminine în Ştiinţă, Tehnologie şi Leadership organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAŢII Mobile şi TelecomTV pe 26 martie 2021, în prezenţa Excelenţelor sale Ambasadoarele României la UE şi UNESCO, doamnele Luminiţa Odobescu şi Simona-Mirela Miculescu, care au deschis lucrările Galei cu două intervenţii live de la Paris şi Bruxelles. GALA a fost moderată de către Ion Vaciu, Preşedinte Digital Transformation Council şi Roxana Onea, Redactor şef Revista COMUNICAŢII Mobile. Premiile GALEI LADIES 4TECH au fost acordate în urma consultării a peste 5000 de cititori şi specialişti ai portalului www.comunic.ro şi din ecosistemul social networks (LinkedIn, Twitter, Facebook).

„Fundația EOS derulează în această lună, din 15 martie până la 15 aprilie, o campanie națională de educație digitală, aflată la ediția a XII-a. Rolul campaniei este creșterea gradului de conștientizare a comunității asupra importanței competențelor digitale.

Facem această campanie pentru că România stă prost în clasamentul DESI, suntem codași în acest clasament, în pofida faptului că sunt bani europeni pentru creșterea competențelor digitale, a colaborării dintre sectorul public și cel privat.

Fundația EOS are un parteneriat cu Microsoft România de peste 20 de ani pentru pregătirea profesorilor, iar azi lansăm un proiect în acest sens cu primele 100 de școli validate ca și școli partenere Microsoft, care folosesc tehnologia corporației americane.

Observ că foarte mulți profesori fac față regimului online de predare, unii chiar foarte bine, care se pregătesc foarte bine înainte de începerea lecțiilor. În plan opus, sunt și profesori care încă întâmpină dificultăți în privința utilizării tehnologiei online, care manisfestă reticență.

Școlile din Moldova sunt cele mai active, fac progrese evidente de la an la an în proiectele noastre. De altfel, doi ani la rând am avut câștigători din zona Moldovei la concursul Microsoft Office Specialist World Championship.

Vrem să investim în continuare în aceste școli, în dezvoltarea parteneriatului cu Microsoft, pentru ca aceste unități de învățământ să devină școli partenere Microsoft.

Mă tem că, dacă pandemia se va încheia și școlile vor reveni la normal, iar elevii vor intra din nou în clase, se va face un pas în spate, în pofida eforturilor și a programelor derulate de noi. Din acest motiv, cred că este foarte importantă această colaborare între sectorul public, companii și ONG-uri în direcția susținerii acestui momentum care se întâmplă acum în școli.

A existat o strategie în acest sens, un draft, Smart.Edu, dar pare că a dispărut de pe radar.”