Emil BÎRSAN – PREŞEDINTE ADAM – BUTONUL ROŞU – TELEASISTENŢĂ @ Conferința BURSA TECH România – Topul platformelor de Telemedicină, eLearning, Telemuncă, organizată de către Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTV pe 5 noiembrie 2021.
Proiectul Butonul Roșu face parte dintr-un pachet mult mai amplu, o platformă dedicată serviciilor de îngrijiri integrate la domiciliu, o platformă colaborativă care dorește să dezvolte aceste servicii și produse specifice, dar în același timp să dezvolte rețeaua de furnizori de îngrijiri integrate la domiciliu.
Referitor la tema conferinței, înainte de pandemie, împreună cu Direcția de Asistență Socială din Brașov și cu Primăria Brașov, am pus în practică un proiect pilot pentru 100 de persoane în vârstă, pe care am început să-i monitorizăm din 2018.
VIDEO CONFERINŢA
De asemenea, cu Vodafone România am dezvoltat un proiect pilot pentru monitorizarea a 200 de vârstnici, pe care îl continuăm și în prezent.
Proiectul Butonul Roșu face parte din Platforma T Sănătate România, un proiect mult mai amplu, care permite în prezent și interconectarea cu Casa Națională de Asigurări Sociale, în vederea decontării serviciilor pe care această instituție le acoperă.
Colaborăm cu 112 și transferăm imediat datele socio-medicale către Ambulanță, realizăm împreună un management al urgenței și eficientizăm intervenția 112, uneori chiar activând resurse locale mult mai rapide decât Ambulanța.
Parteneriatul cu 112 permite optimizarea resurselor Ambulanței, care, după cum știm, nu sunt generoase, iar pe fondul unei situații de criză devin din start insuficiente.
Noi am dezvoltat împreună cu colegii de la Crucea Galbenă Buzău primul model de îngrijire integrată comunitară, dedicată persoanelor vulnerabile din comunitate, dar am extins către persoanele cu boli cronice, către persoanele aflate singure la domiciliu. Serviciul Butonul roșu este și un serviciu de prevenție.
La Brașov avem, împreună cu Direcția de Asistență Socială, circa 1.500 de vârstnici pe care îi monitorizăm, însă acolo nu avem furnizori de servicii de îngrijiri integrate la domiciliu.
Vrem să aducem în platforma Butonul Roșu pe toată lumea (doctori, furnizori de servicii), iar pacientul este în centrul ei.
Toți ne confruntăm cu același ermetism, mai ales în cazul autorităților publice locale și centrale, și văd la speakerii din această conferinţă că nu ne poate opri nimic și suntem perseverenți.
În același timp, sperăm că lucrurile se vor așeza. Personal, aștept și eu să se așeze lucrurile, dar anii au trecut rapid și am început să-mi pierd entuziasmul.
Am fost avertizat de domnul general Marcel Opriș, când am fost cu proiectul acesta la STS, că după 55 de ani îți pierzi entuziasmul, eu mai am puțin până la atingerea acestui prag. Acum, tind să-i dau dreptate, atunci, în urmă cu 6-7 ani, m-am revoltat.
El mi-a creionat prima data mediul în care voi acționa și barierele pe care voi fi nevoit să le escaladez. Poate că vor reuși cei care vor veni după noi.
Vreau să spun că multe proiecte din administrația publică sunt butaforice și, după ce s-au cheltuit rapid banii, se face puțin spectacol cu lansarea serviciului respectiv și apoi se închide după câteva luni. Iar la mijloc sunt sume fantastice, nici nu vă puteți închipui.