Dorin ODIAȚIU, Head of Public Affairs – Orange România @ GALA DIGITAL TRANSFORMATION & AI 2024, organizată de Digital Transformation Council pe 9 decembrie 2024, powered by Revista COMUNICAȚII Mobile și moderată de Ion Vaciu și Roxana Onea.
Dorin Odiațiu | Orange ROMANIA | DX CUSTOMER DIGITAL EXPERIENCE AWARD
La Gala Digital Transformation & AI 2024, powered by Revista COMUNICAȚII Mobile, Orange România a fost recunoscută pentru contribuțiile sale remarcabile la transformarea industriei de comunicații, câștigând DX CUSTOMER DIGITAL EXPERIENCE AWARD. Dorin Odiaţiu, oficialul companiei, a împărtășit detalii despre realizările recente și direcțiile de viitor ale liderului din telecomunicații.
Orange România, un pilon al industriei de comunicații, a continuat să-și consolideze poziția pe piață prin:
– Integrarea sub un singur brand: În iunie 2024, Orange România a finalizat fuziunea cu fostul Romtelecom, un proces care a implicat un efort considerabil și a demonstrat capacitatea companiei de a unifica echipe și procese diverse.
– Investiții susținute: Cu peste 4,6 miliarde de euro investiți de la înființare, Orange rămâne unul dintre cei mai importanți investitori din România. Anual, compania alocă, în medie, 200 de milioane de euro pentru extinderea și îmbunătățirea infrastructurii și pentru a oferi servicii de ultimă generație clienților.
Realizări recente în infrastructură
Extinderea rețelei de fibră optică, cu accent pe finalizarea segmentului lipsă de la fostul Romtelecom. Proiectele recente au conectat clienții direct la rețeaua de fibră optică (end-to-end), eliminând vechile limitări tehnologice.
Înlocuirea tehnologiei 3G: Orange a modernizat complet rețeaua, trecând de la tehnologia 3G la 4G și 5G.
Zonele albe: Acoperirea a fost extinsă chiar și în ultimele părți din localități izolate, contribuind la reducerea decalajelor digitale, asigurându-se o acoperire de peste 99% din populația României
Inteligența artificială: Viitorul interacțiunii digitale
Orange România a integrat inteligența artificială (AI) ca parte centrală a strategiei sale, având 250 de proiecte interne de AI.
Aceste inițiative vizează îmbunătățirea serviciilor pentru clienți, simplificarea analizelor de date și automatizarea sarcinilor repetitive. AI este folosită în mod special pentru experiența digitală a clienților, optimizând interfața și interacțiunile și creând soluții personalizate.
Dorin Odiațiu a mai punctat faptul că în anul 2023, doar 1,5% dintre companiile românești foloseau AI, comparativ cu 15% în Finlanda, iar Orange își propune să stimuleze această adopție.
Totodată, Dorin Odiaţiu a subliniat importanța experienței digitale pentru clienți: „Intrăm într-o nouă etapă în industria comunicațiilor mobile, în care experiența digitală va conta din ce în ce mai mult. Inteligența artificială și tehnologia de ultimă generație ne permit să oferim servicii mai rapide, mai sigure și mai personalizate.”
Orange rămâne un lider al inovației și un exemplu pentru întreaga industrie de telecomunicații, prin investițiile, tehnologia de ultimă generație și angajamentul față de clienți, ce consolidează poziția companiei pe piața din România.