Delia ILIASA – MANAGING PARTNER – SANOPASS @ Conferința “BURSA SOLUŢIILOR TECH ROMÂNEŞTI PENTRU TRANSFORMAREA DIGITALĂ A SECTORULUI PUBLIC” organizată de Digital Transformation Council, Revista COMUNICAȚII Mobile și TelecomTV.ro pe 1 octombrie 2021.
În ultima perioadă vedem foarte multe astfel de discuții, între sectorul public și cel privat la modul general, dar și pe zona sănătății. Faptul că au loc astfel de conferinţe mi se pare un aspect extraordinar de important.
Sanopass este un startup, ce activează de trei ani. Noi construim o platformă care, la nivel național, aduce în același loc un sector foarte fragmentat, respectiv sectorul de sănătate.
Prin Sanopass există posibilitatea de conectare a peste 900 de clinici din toată țara, însemnând peste 12.000 de medici disponibili într-o singură aplicație.
O astfel de platformă poate fi pusă la dispoziția multor utilizatori, capacitatea ei de expansiune este practic nelimitată și în aceste condiții este important să înțelegem cum pot startup-urile să ajute fiecare utilizator și sistemul public deopotrivă să ducă mai departe mesaje, cum ar fi programele de prevenție sau tema cea mai actuală și mai stringentă în zilele acestea, vaccinarea anticovid.
Platforma SanoPass, care integrează servicii medicale prestate de mai mulți furnizori din toată țara, are o componentă foarte specifică, în sensul în care lucrăm cu entități din cele trei tipologii descrise în timpul conferinței: digitizare, digitalizare și transformare digitală.
În domeniul sănătății, etapele amintite nu sunt foarte clare, pentru că există entități fully digital, care încep să elimine cash-ul de la recepție şi căratul de hârtii (analize).
Există și companii cu un pas în spate, care au doar un programator, câteva lucruri online, dar există și niște entități care lucrează în continuare cu pix și hârtie.
Realitatea este că noi, cetățenii României, avem nevoie de servicii medicale de la toate cele trei categorii de furnizori și aici intervine cumva această amplificare adusă de tehnologie, pe care SanoPass o poate aduce.
În momentul în care un utilizator vine din altă țară, unde este obișnuit să-și facă programări online, să-și primească online rezultatele analizelor, să fie totul extraordinar de simplu și să fie pe înțelesul lui, se izbește de anumite lucruri care nu se întâmplă tot așa şi în sistemul românesc.
Platforma SanoPass integrează operatorii de servicii de sănătate și nu doar sănătate. Din perspectiva noastră, prevenția medicală înseamnă să merg la medic înainte să mă doară, să mă duc în scop preventiv, să fac controalele care îmi sunt recomandate, să vorbesc cu medicul de familie în mod regulat, dar înseamnă să fiu și activ din punct de vedere fizic, să fac mișcare, să fiu atent la ce și cât mănânc.
Am reușit să aducem în platforma noastră peste 900 de clinici și peste 12.000 de medici, am integrat un furnizor de telemedicină, care, din punctul nostru de vedere, este cel mai bun provider de telemedicină din România, care oferă non-stop servicii medicale și acoperă 21 de specialități.
Peste 40% dintre interacțiunile pe care le avem cu un medic pot fi rezolvate foarte bine, în condiții de maximă securitate și cu eficiență maximă, prin intermediul telemedicinei, prin video call sau telefon.
Am integrat în platformă și dăm acces utilizatorilor la o farmacie online, unde ei pot să-și caute un anumit produs sau medicament și pot merge să-l cumpere. Sunt situații când persoanele care suferă de afecțiuni cronice caută pe la 4-5 farmacii un produs sau medicament care este deficitar și nu se găsește.
Prin intermediul nostru pot să identifice farmacia în care se găsește produsul sau medicamentul și, astfel, economisesc timp.
Se vorbește foarte mult de mental health și despre tot ceea ce înseamnă starea noastră psihică și, în contextul în care suntem, probabil că pandemia a amplificat acest trend, care era în discuție de 4-5 ani.
Există o amplificare imensă și vorbim despre burnout în ceea ce privește salariații, există și ideea de depresie adusă de singurătate, de faptul că ai început să nu mai poți interacționa cu oamenii așa cum o făceai înainte.
Platforma SanoPass include și un dosar medical electronic, securizat, pus la dispoziția fiecărui utilizator.
Fragmentarea pieței face ca, atunci când ai nevoie de datele medicale personale, ele să fie într-un dosar cu șină sau în diverse aplicații, niciodată în același loc.
Noi punem la dispoziție această platformă și acest dosar medical al fiecărei persoane, le integrăm, iar utilizatorul este stăpânul acestor informații, chiar dacă nu mai este utilizatorul platformei şi a renunțat la serviciile platformei.
SanoPass nu are acces la aceste date, ele sunt stocate și securizate, sunt în posesia persoanei respective, ea poate să le împărtășească cu un medic sau altul, această decizie este exclusiv atributul persoanei în cauză.
S-a vorbit aici de inteligență artificială și vreau să vă spun că, în urmă cu circa 6 săptămâni, am lansat în platforma Sanopass un sistem de verificare a simptomelor și, de la câteva indicii generale, plus câteva întrebări legate de starea de sănătate a persoanei, se ajunge la o recomandare medicală.
Google a anunțat că 7% din toate căutările zilnice efectuate cu ajutorul motorului companiei americane sunt legate de simptome și starea de sănătate. Problema este că tot ceea ce găsim pe Google este total neverificat.
Noi propunem utilizatorilor un sistem care face legătura cu întreaga platformă medicală Sanopass.
În momentul în care o persoană a aflat care ar putea fi cauza simptomelor sau afecțiunea de care suferă, platforma SanoPass întreabă persoana respectivă dacă a făcut o programare la medic și, dacă răspunsul este afirmativ, afișează toată lista pe unități medicale și, prin geolocație, clinicile care furnizează serviciile de care are nevoie persoana respectivă, în proximitate.
Platforma noastră nu face statistică și nu analizează căutările utilizatorilor SanoPass despre serviciile medicale sau medicamente.
Noi direcționăm și ne dorim să direcționăm oamenii către un serviciu medical și o recomandare despre acesta.
O parte din eforturile noastre din ultimele 3 luni s-a concentrat pe dezvoltarea unui parteneriat cu asigurătorii.
Serviciile furnizate de Sanopass, pachetele de prevenție oferite de noi, sunt perfect complementare cu un produs de asigurare, care acoperă un risc. Avem un parteneriat cu NN Asigurări și vrem să extindem colaborarea cu toți asigurătorii prezenți pe piață.
Platforma noastră colaborează cu furnizorii de servicii de fitness, poate să afișeze care sunt cele mai apropiate săli de sport din apropierea domiciliului clientului Sanopass și suntem convinși că activitățile fizice au un rol pozitiv asupra stării fizice și mentale, deopotrivă.
Vrem să dezvoltăm zona de asistent în nutriție, vrem să devenim un punct unic de contact pentru toți cei care își doresc o stare fizică și mentală bună.
SanoPass este un concept unic în Europa creat cu scopul de a promova un stil de viață sănătos și de a facilita accesul beneficiarilor la Prevenție Medicală, Sport și Nutriție, prin intermediul unei singure platforme.