Site icon Revista COMUNIC@ŢII Mobile

Cum ne protejăm în perioada de izolare COVID-19 când facem streaming şi shopping online

Niciodată lumea nu a mai fost atât de conectată ca acum, iar abilitățile noastre de a comunica, socializa, lucra și tranzacționa online nu au fost niciodată atât de expuse sau de necesare. Deși capacitatea de a face toate aceste lucruri pe internet oferă beneficii incredibile, trebuie să ținem cont și de faptul că, oriunde mergem online, atacatorii cibernetici sunt cu ochii pe noi. Dacă există orice oportunitate de a exploata o asemenea situație și de a atrage oamenii să-și dezvăluie datele personale sau să trimită bani într-un cont fals, putem garanta faptul că escrocii vor profita de ea. Am văzut, deja, exemple de malware legate de coronavirus/COVID-19 care încercau să se folosească de virus pentru a ascunde fișiere nocive în documente cu așa zise informații relevante despre epidemie, însă modalitățile prin care securitatea noastră cibernetică ar putea fi compromisă, nu se opresc aici, avertizează specialiştii Kaspersky.

Streaming

Weekendul acesta, se vor înregistra cele mai ridicate niveluri de streaming online de până acum, întrucât milioane de oameni care în mod normal ar fi socializat în baruri și restaurante, vor fi nevoiți să rămână acasă. Această situație va pune, fără îndoială, în pericol serviciile de streaming, determinând o reducere a vitezei, motiv pentru care oamenii vor căuta metode alternative de acces la conținut online. Totuși, dacă alegi să înlocuiești portalurile protejate ale serviciilor de streaming favorite, legitime, cu alte surse de filme, jocuri sau alt tip de conținut, vei risca să cazi în mâinile atacatorilor cibernetici. Oricât de tentantă poate fi găsirea unor surse alternative de conținut, Kaspersky recomandă utilizatorilor să aibă răbdare și să folosească în continuare sursele de streaming de încredere, având în vedere, totodată, următorii pași pentru o siguranță maximă:

Shopping

Această perioadă, în care tot mai mulți oameni sunt nevoiți să petreacă mare parte din timp în casă, va avea un impact mare și asupra cererii de servicii de cumpărături online, deoarece clienții vor încerca să cumpere alimente și alte produse online. Acest lucru, alături de cumpărăturile făcute din plictiseală, precum și de ofertele tentante ale comercianților care încearcă să rămână pe linia de plutire, va atrage în mod inevitabil atacatorii cibernetici. În orice punct de vârf al cumpărăturilor, putem observa și o creștere a malware-ului și atacurilor de tip phishing, cum se întâmplă după orice incident de proporții sau când oamenii sunt vulnerabili. Ei bine, infractorii cibernetici încearcă mereu să profite de aceste oportunități, pentru a atrage oamenii cu oferte de nerefuzat, care par adesea prea bune ca să fie adevărate. Și de obicei, sunt prea bune și nu sunt adevărate. Tocmai de aceea, sfătuim consumatorii să fie mai vigilenți acum și să își amintească aceste sfaturi atunci când fac cumpărături online sau deschid e-mailuri de la diferiți comercianți:

Exit mobile version