Românii supăraţi au portat 600.000 de numere de telefon în primul semestru din 2022, din care 84% fiind ale persoanelor fizice. Digi a atras mai mulţi clienţi decât toţi ceilalţi operatori la un loc.

De la începutul acestui an și până la data de 30 iunie 2022, au fost portate 614.124 de numere de telefon, din care 94%, respectiv 577.415 sunt numere de telefonie mobilă și 36.709 numere de telefonie fixă. 84% din numărul de portări din prima jumătate a anului au fost realizate de către persoane fizice și 16% de către persoane juridice, conform datelor ANCOM.

În total, de la iniţierea şi lansarea portabilității în 2008 și până în prezent, peste 9 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul, 8 milioane fiind numere de telefonie mobilă.

Situaţia numerelor din telefonia mobilă

577.415 numere de telefonie mobilă au trecut la un alt furnizor în primele șase luni ale acestui an. Cei mai mulți utilizatori au optat pentru rețeaua RCS & RDS – 349.132 de numere au fost portate în această rețea, în timp ce Vodafone a primit prin portare 78.758 de numere, Orange – 74.938, Telekom Romania Mobile Communications – 58.737, iar Orange Romania Communications 15.843.

Din cele 577.415 numere de telefonie mobilă portate în această perioadă, 55% (315.671) au fost numere utilizate pe bază de abonament.

Sursă: ANCOM

Situaţia numerelor din telefonia fixă

În prima jumătate a anului 2022 au fost portate 36.709 de numere de telefonie fixă, reprezentând 6% din totalul numerelor portate în această perioadă. Majoritatea numerelor de telefonie fixă portate au fost împărțite astfel: RCS & RDS – 13.456, Vodafone – 6.332, Orange – 5.703, BT Global Europe – 4.430 și GTS Telecom – 3.746.

Din cele 36.709 de numere fixe portate în primul semestru al acestui an, 30.534 au fost numere geografice și 6.175 au fost numere independente de locație. 36% din totalul numerelor geografice fixe de telefon au fost portate în Bucureşti și Ilfov (11.063 de numere), 7% în Bistriţa-Năsăud (2.084 de numere) și 5% în Cluj (1.543 de numere).

Sursă: ANCOM

Petiții ale utilizatorilor

În primul semestru al acestui an, ANCOM a înregistrat 124 de petiții având ca obiect serviciul de portabilitate. Majoritatea petițiilor se referă la anularea procesului de portare și rezilierea contractului de furnizare servicii aferent numărului provizoriu. În aceste situații, trebuie amintit că un proces de portare poate fi anulat cu cel puțin 24 de ore înainte de momentul inițial stabilit pentru realizarea portării. Pe de altă parte, utilizatorii finali trebuie să acorde o mare atenție atunci când semnează contractul cu noul furnizor de servicii de telefonie și să verifice prevederile referitoare la alocarea numărului provizoriu și renunţarea la acest număr în eventualitatea în care portarea nu se finalizează.

Informații detaliate cu privire la desfășurarea procesului de portare pot fi găsite pe site-ul portabilitate.ro creat de către ANCOM.