Libris.ro a înregistrat o cifră de afaceri de 38 de milioane de lei după primele 9 luni ale anului și estimează că va încheia 2019 cu o cifră de afaceri ce va depăși 55 milioane de lei. Dinamica pozitivă se datorează inclusiv finalului de an, marcat de Black Friday și sărbătorile de iarnă, care generează 30-35% din cifra de afaceri totală. „Ne bucurăm să constatăm că anul acesta românii chiar au citit mai mult. Acest lucru se poate observa nu doar din numărul de volume vândute, ci și din faptul că media comenzii a crescut cu 10%. Printre factorii care au influențat această tendință putem sublinia și dinamica din literatura română, iar în ceea ce ne privește pe noi mărirea portofoliului disponibil, unde am ajuns la 19.000 titluri”, precizează Laura Țeposu (foto), co-fondator și director de dezvoltare Libris.ro.
În perioada ianuarie –septembrie 2019, Libris.ro a înregistrat o creștere de peste 35% față de perioada similară a lui 2018, iar cele mai mari vânzări de carte s-au înregistrat la categoriile Carte în limba engleză (o creștere de 215% față de ianuarie-septembrie 2018), Beletristică – literatură universală (+140%) și Beletristică – autori români (75%). O dinamică deosebită s-a înregistrat și pe segmentul Carte pentru copii și Biografii/Jurnale/Memorii, unde creșterile au depășit 60-70% față de 2018. Printre cei mai bine vânduți autori români se numără Stelian Tănase, Petronela Rotar, Irina Binder și Ioana Chicet-Macoveiciuc pe segmentul Carte pentru copii.
Cele mai multe comenzi s-au înregistrat în primele 9 luni ale anului în București, Timiș, Cluj, Iași și Brașov, iar numărul vânzărilor de pe mobil a depășit 50%, o creștere cu 10% față de 2018.
190.000 de titluri reduse de Black Friday
Pentru finalul anului, Libris.ro estimează o creștere de peste 30% față de 2018, un motor important fiind perioada Black Friday – Crăciun. Astfel, anul acesta, Libris.ro a pregătit pentru 15 noiembrie reduceri până la 95%, timp de 24 de ore, la 99% din produsele de pe site.
„Am pregătit pentru Black Friday un stoc special de carte și ne-am propus să expediem toate comenzile intrate în data de 15 noiembrie în maximum 3 zile. Estimăm o creștere cu peste 30% în numărul comenzilor, față de anul trecut, mai ales că reducerile vor ajunge până la 95% pentru cărțile în limba română, iar în campanie vom include și tituri aflate în topul vânzărilor. Credem că printre cele mai căutate vor fi volumele din categoria beletristică, carte pentru copii și dezvoltare personală”, precizează Laura Țeposu.
Și pentru că Libris.ro își dorește un Black Friday ca la carte, pe lângă stocul special de produse, a fost creată o pagină specială pentru utilizatori – https://www.libris.ro/lp/blackfriday, au fost alocate servere speciale astfel încât traficul să nu fie îngreunat, indiferent de numărul de vizitatori, iar site-ul va dispune de asistență tehnică dedicată pe întreaga durată a campaniei.
În 2018, Libris.ro a înregistrat de Black Friday vânzări de 1,6 milioane de lei, iar cea mai mare comandă a fost plasată din Slatina (județul Olt): 442 de cărți, în valoare de 4.011 lei.