Vânzările de produse electronice și electrocasnice pentru gătit, curățenie sau pentru lucru de acasă au crescut cu peste 50% atât în anul 2020 cât și în primul trimestru al anului 2021 față de aceeași perioadă a anului anterior, potrivit rapoartelor GfK Market Intelligence cu privire la vânzările retailerilor către clientul final în România.
Trendurile @ Home s-au manifestat în piața de produse de folosință îndelungată atât la nivel global cât și în România în cursul anului pandemic 2020.
Vânzările de tablete s-au dublat în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu primul trimestru al anului 2020, iar vânzările de computere mobile au crescut cu peste 50%.
De asemenea, vânzările de aspiratoare au crescut cu peste 50%, principalii driveri de creștere fiind produsele premium de tip robot și aspiratoare verticale.
„Vânzările de produse electrocasnice pentru gătit și mașinile de cafea au continuat, de asemenea, să crească în anul 2021 în contextul în care restaurantele nu sunt complet deschise iar în noul stil de viață al consumatorilor gătitul și gospodăria în sine au căpătat o mai mare importanță.”, explică Darius Ile, Market Inteligence Specialist, GfK România.
În primul trimestru al anului 2021 friteuzele și-au dublat vânzările în comparaţie cu aceeași perioadă a anului anterior, iar cuptoarele încorporabile și aragazurile, precum și plitele încorporabile au crescut vânzările cu peste 50%.
De asemenea, creșterea investițiilor în tehnologie a contribuit la creșterea confortului de acasă. În primul trimestru al anului 2021 au continuat să crească semnificativ vânzările de electrocasnice de tip smart connect, produse care se conectează la o aplicație mobilă. Astfel maşinile de spălat smart connect au înregistrat creșteri ale vânzărilor de peste 500%, raportându-ne încă la o bază relativ mică. Uscătoarele de rufe smart connect au înregistrat o dublare a vânzărilor, iar masinile de spălat rufe smart connect au înregistrat o creștere a vânzărilor de aproximativ 40%.
O altă tendință care s-a manifestat în această perioadă în rândul consumatorilor este cea de îmbunătățire a calității vieții și sănătății. Acest trend s-a tradus în creșterea vânzărilor de produse cu funcția steam atât în Europa și în România. Creșterea vânzărilor de mașini de spălat rufe cu aburi, mașini de spălat vase cu abur, precum și uscătoare de rufe cu aburi a ajuns la peste 50% în anul 2020 dar și în primul trimestru al anului 2021 în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior.