Criza creşte afacerile Lenovo la un nou record

În ciuda unui an fiscal plin de provocări macroeconomice și industriale, grupul Lenovo a înregistrat venituri anuale de peste 50 de miliarde de dolari pentru al doilea an consecutiv. Profitul înainte de taxe a ajuns la 1,02 miliarde de dolari, în creștere cu aproape 19% față de aceeași perioadă a anului trecut. Venitul net anual este de 665 milioane dolari SUA, în creștere cu 12% față de anul fiscal anterior.

Grupul Intelligent Devices (IDG) continuă să înregistreze cele mai puternice performanțe. Grupul PCSD (PC and Smart Devices), una dintre cele două unități IDG, a raportat venituri anuale de aproape 40 de miliarde de dolari, în creștere cu 3,6% față de aceeași perioadă a anului anterior. Profitabilitatea s-a îmbunătățit, venitul înainte de taxe a înregistrat un nivel record de 2,3 miliarde de dolari (o creștere de 18%).

Cea de-a doua divizie IDG, Mobile Business Group (MBG), a înregistrat o creștere accelerată până când trimestrul patru a fost afectat de criza Covid-19, care a dus la închiderea fabricii de smartphone-uri din Wuhan. Veniturile MBG au scăzut, iar pierderea înainte de taxe a fost de 43 de milioane de dolari, impact redus de cele 96 de milioane de dolari înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.

Divizia Data Center Group (DCG) a înregistrat o scădere totală a veniturilor cu 8,7% cauzată de cererea redusă de soluții Hyperscale, însă veniturile non-hyperscale au crescut cu 5,3% comparativ cu anul fiscal anterior. Acest fapt a fost determinat de creșterea veniturilor cu două cifre pe segmentele Software Defined Infrastructure (SDI), Storage, Software și Servicii.

Rezultate trimestrul IV:

  • Grupul PCSD – Veniturile au scăzut cu 4,4%, însă profitul înainte de taxe a crescut cu 15% (525 milioane de dolari vs. 458 milioane de dolari) comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut .
  • Cota de piață a Lenovo pe PC-uri a crescut cu patru puncte peste nivelul pieței, consolidând poziția de lider a companiei.
  • Grupul MBG a fost afectat de criza Covid-19, compania fiind nevoită să închidă principala sa fabrică de smartphone-uri din Wuhan pentru o mare parte a trimestrului patru. Cu toate astea, businessul a fost susținut de celelalte fabrici din întreaga lume, iar grupul a produs 6 milioane de smartphone-uri în cele trei luni.