România coboară 10 poziții într-un clasament al destinațiilor pentru outsourcing, dar punctează puternic la „atractivitate financiară”

România ocupă locul 28, în coborâre cu 10 poziții față de anul anterior, în clasamentul Global Services Location, fiind depășită de Bulgaria (locul 17) sau Ucraina (locul 20), însă situându-se ușor înaintea Ungariei (locul 31) și Cehiei (locul 33), precizează Profit.ro. Topul include 50 de țări. Clasamentul realizat de firma de consultanță A.T. Kearney urmărește să surprindă cât de atractive sunt aceste țări pentru a oferi servicii de business (outsorcing) companiilor globale și ține cont 4 criterii: atractivitatea financiară, calitatea și disponibilitatea forței de muncă, climatul de business și adaptarea la digitalizare (digital resonance).

Ultimul factor a fost inclus pentru prima dată în realizarea clasamentului. „Noua categorie urmărește să surprindă noile cerințe legate de forța de muncă pe care tehnologia le-a creat. Automatizarea distruge mii de locuri de muncă cu un nivel redus de calificare, dar aceste locuri de muncă sunt înlocuite parțial de posturi mai bine plătite legate de gestionarea automatizării. Am observat că țările cu costuri reduse pierd locuri de muncă din cauza creșterii gradului de automatizare, iar joburi noi, care necesită abilități mai ridicate, sunt create în anumite țări pentrua răsounde cerințelor legate de această automatizare”, se arată în raportul A.T. Kearney, citat de Profit.ro.