3 ani de Microsoft Teams, cu 44 de milioane de utilizatori zilnici, din care 12 milioane în ultimele 7 zile, în criza COVID-19

Săptămâna aceasta marchează a treia aniversare a Microsoft Teams, anunţă Jared Spataro, Corporate VicePresident Microsoft 365, care comentează pe marginea nevoii de adaptare la lucrul și învățarea la distanță. Milioane de oameni din întreaga  lume au fost afectați de COVID-19. Acesta a afectat modul în care lucrăm, socializăm, dar și viața de familie și viața comunității. “În Puget Sound, am cerut unui număr de aproximativ 50.000 de angajați Microsoft să nu se deplaseze la lucru, iar acestora li se adaugă zeci de mii de angajați Microsoft din întreaga lume care lucrează acum de la distanță. Nu a fost ușor. Uneori, ne-am simțit dezorientați. Dar încă suntem conectați. Colaborăm. Încă ne facem treaba.”, precizează oficialul Microsoft.

În contextul COVID-19, există nenumărate povești ale clienților care folosesc Teams pentru a rămâne conectați. Un profesor de la Universitatea din Bologna, din Italia, a distribuit pe Twitter modul în care universitatea a mutat 90% din cursuri online, în Teams, în decurs de doar 4 zile, ceea ce este cu siguranță o premieră în istoria de peste 900 de ani a universității. Medicii din cadrul rețelei de sănătate St. Luke’s University din Pennsylvania vor folosi Teams pentru videoconferințe cu pacienții, în special cu cei mai vulnerabili la coronavirus, ca mod de a proteja atât pacienții, cât și furnizorii de servicii medicale. Orașul Osaka din Japonia folosește Teams pentru sesiuni de  formare pentru sute de angajați nou veniți în aprilie.

Observăm asemenea povestiri în țările din lumea întreagă. Considerăm că acest moment va fi unul de referință atunci când ne raportăm la modul în care muncim și învățăm. Deja, vedem cum soluțiile care permit lucrul de la distanță și învățarea prin chat, video și colaborare de fișiere au devenit centrale în modul în care lucrăm. Am observat o creștere fără precedent în utilizarea Teams și acum avem peste 44 de milioane de utilizatori zilnici, o cifră care a crescut cu 12 milioane în doar ultimele șapte zile. Iar acei utilizatori au generat peste 900 de milioane de întâlniri și apeluri vocale pe Teams în fiecare zi în această săptămână.

Transformarea modului de lucru al oamenilor

În ultimii trei ani, mii de organizații mari și mici, inclusiv 93 din companiile Fortune 100, au descoperit cum Teams poate fi hub-ul lor pentru munca în echipă, ajutându-i să rămână conectați și implicați. Organizații lideri de industrie implementează Teams la nivel enterprise – de fapt, 20 clienți au peste 100.000 de angajați care folosesc în mod activ Teams, printre care se află Ernst & Young, SAP, Pfizer și Continental AG, precum și Accenture, cu 440.000 de angajați care utilizează activ Teams.

Ce este nou în Teams

Continuăm să investim în experiențe care să faciliteze comunicarea și colaborarea echipelor. Noile capabilități pe care le anunțăm astăzi reflectă angajamentul nostru față de două lucruri: construirea celei mai bune experiențe de întâlnire online pentru clienții noștri și furnizarea de soluții tehnologice pentru profesioniști, inclusiv pentru “angajații de primă linie” și cadrele medicale, precizează Jared Spataro.

  • Am participat cu toții la o întâlnire la distanță în care cineva scria zgomotos pe tastatură sau stătea lângă un aspirator care se auzea pe fundal. Suprimarea zgomotului în timp real reduce la minimum zgomotul de fundal, permițându-vă să auziți ce se discută.

  • În întâlniri cu multe persoane, uneori poate fi dificil pentru participanți să intervină în discuție când au ceva de spus. Funcția de ridicare a mâinii permite oricui din ședință să trimită un semnal vizual atunci când are ceva de spus.

  • Lucrătorii industriali trebuie să comunice și să colaboreze eficient în condiții de siguranță. Printr-o nouă integrare între Teams și dispozitivul RealWear HMT-1 montat pe cap, lucrătorii din prima linie vor putea accesa informații și comunica hands-free de pe șantier cu experții.
  • Consultațiile virtuale B2C sunt obișnuite pentru situații precum consultațiile medicale pentru pacienți, întâlnirile cu clienții sau interviurile cu candidații la joburi. Anunțată la începutul acestei luni, aplicația Bookings din Teams simplifică programarea, gestionarea și desfășurarea programărilor virtuale.

  • Teams va permite în curând deschiderea chaturilor într-o fereastră separată pentru a vă ajuta să eficientizați fluxul de lucru și să treceți mai ușor de la o conversație la alta. 

  • Asistența offline și în timpul unei conexiuni cu lățime de bandă scăzută vă permite să citiți mesaje de chat și să scrieți răspunsuri chiar și fără conexiune la internet, pentru o comunicare mai ușoară, indiferent unde vă aflați.

  • Extindem și ecosistemul dispozitivelor Teams cu noi dispozitive certificate pentru Teams. Yealink VC210, acum disponibil pe scară largă, este prima colaborare certificată pentru Teams și reunește boxe, microfoane și o cameră pentru a oferi un cadru de întâlnire ușor de instalat și de gestionat pentru săli de conferințe mai mici. În plus, căștile Bose Noise Canceling 700 UC vor putea fi achiziționate la sfârșitul primăverii. 

Compania introduce în SUA Microsoft 365 Business Voice, o nouă ofertă pentru întreprinderile mici și mijlocii care transformă Teams într-un sistem telefonic complet, precum și o nouă aliniere la planul Microsoft 365 Enterprise care va include opțiuni suplimentare de licență pentru lucrătorii de primă linie.

În contextul COVID-19 care forțează oamenii de pretutindeni să lucreze și să învețe la distanță, lucrul la distanță este mai important ca niciodată.