Vitacom Electronics anunță creșterea cifrei de afaceri pentru prima jumătate a anului 2019. A depășit astfel nivelul de 25 milioane de lei, urmând trendul ascendent din ultimii ani. „Această primă parte ne determină să fim optimiști cu privire la realizarea estimărilor pe care le-am făcut la începutul anului, când ne-am propus înregistrarea unui avans de două cifre. Suntem pe drumul cel bun pentru atingerea obiectivelor din acest an, iar ceea ce ne bucură și mai tare este că această creștere este vizibilă de la lună la lună, ceea ce ne face să ne așteptăm la un volum al vânzărilor din ce în ce mai mare. Comparativ, vânzările lunii iulie au fost cu peste 20 de procente mai mari decât cele ale aceleiași luni din 2018. Acest lucru înseamnă o mobilizare a departamentului de vânzări și a celorlalte departamente, care i-au susținut pe aceștia în relaționarea cu clienții, lucru care dorim să se reflecte și în a doua parte a anului”, precizează Aviva Vita (foto), PR & Marketing Manager în cadrul Vitacom Electronics.
La baza creșterii vânzărilor Vitacom Electronics stă adaptarea la piață, acesta fiind cel mai important aspect în domeniul electronicelor. Trendul momentului pe această piață este dat de produsele smart living, trend pe care compania l-a adoptat rapid. Faptul că multe branduri de furnizori au introdus gama de produse smart living este apreciat de către clienți, care sunt mai mult decât interesați să încerce astfel de produse sau produse pe care le cunosc deja, dar care vin la pachet cu funcții suplimentare inteligente.
Alături de produsele smart living, în alegerile de top din acest an ale clienților Vitacom Electronics rămân, în continuare, produsele electrice, în special stabilizatoarele de tensiune și produsele de iluminat, dar și bateriile și acumulatorii.
Față de anul trecut, cea mai mare creștere s-a remarcat la produsele din categoria IT&C, mai precis cele de stocare a datelor, cu peste 10%. De asemenea, comercializarea robineților electrici, a ventilatoarelor și a boxelor a rezultat o creștere semnificativă, mai ales în sezonul cald și, nu în ultimul rând, una dintre cele mai spectaculoase creșteri a fost cea la ventilatoare, în lunile de vară, vânzările fiind aproape duble față de cele de anul trecut.
Cum sunt influențate vânzările de schimbarea sezoanelor
Schimbarea sezonului influențează, bineînțeles, vânzările pentru anumite categorii de produse, cum sunt, de exemplu, produsele de iluminat, care înregistrează o vânzare mai mare iarna decât în anotimpul cald. Contrar acestora, produsele destinate casei și cele din categoria auto sunt mai căutate primăvara și vara față de lunile de iarnă. În perioada primăvară-vară, ventilatoare au înregistrat un flux mare de vânzări, iar pe măsură ce trec lunile de vară, compania a remarcat o creștere în vânzarea bateriilor, încărcătoarelor și acumulatorilor.
În raport cu 2018, Vitacom Electronics se așteaptă ca pentru perioada toamnă-iarnă să înregistreze un număr mare de vânzări al încălzitoarelor electrice. Deja a început să preia comenzi, pentru ca revânzătorii acestora să își asigure stocul necesar.
Vitacom Electronics încearcă în mod constant să își surprindă clienții cu noutăți. În acest an, printre produsele introduse din portofoliul se numără atât produsele noi ca tehnologie, cât și produse potrivite sezonului în care ne aflăm, cum este, de exemplu, becul anti-insecte.
Focusul a fost, în principal, pe produsele din sfera accesoriilor pentru cele mai utilizate device-uri de către consumatorul anului 2019 – telefonul și computerul – cum ar fi încărcătoare auto sau suporți, mouse wireless, tastaturi sau adaptoare USB. De asemenea, compania a introdus recent noi modele de camere supraveghere, lanterne, termostate, suporți TV și a mărit gama „home”, care cuprinde blendere, ceasuri de perete, fierbătoare electrice, prize programabile, fierbătoare de ouă, prăjitor de pâine, cântare digitale de bucătărie, aparate de cafea etc.
Printre produsele relativ noi din gama Vitacom Electronics, pentru care există o piață foarte mare, se numără și head-up display-urile care se montează în autovehiculele neprevăzute cu sistem de tipul acesta.
„În primăvara lui 2019, în România erau înmatriculate 6,45 milioane de mașini dintre care aproape 80% au o vechime de cel puțin 11 ani. Asta ne arată că este un procent mare de autovehicule care nu au sistem digital încorporat. Am ales să introducem în portofoliul nostru head-up display-urile WELL, deoarece oferă șoferilor mai multă siguranță prin afișarea unor informații precum viteza, turația motorului, temperatura apei, tensiunea pentru alimentare electrică, consumul de combustibil, ceasul, timpul și distanța de condus, precum și limita de viteză”, a explicat Aviva Vita.
În prezent, compania are nouă puncte fizice de vânzare, în șapte din cele mai mari orașe ale țării: București, Cluj-Napoca, Iași, Timișoara, Bacău, Brașov și Arad. În Cluj-Napoca și București are și puncte de vânzare en-gros. Datorită prezenței online, acoperirea nevoilor clienților nu se rezumă doar la aceste locații, produsele Vitacom putând fi livrate pe întreg teritoriul țării. Această acoperire națională este dată mai ales de vânzările B2B, care reprezintă 85% din total. Mai mult decât atât, produsele Vitacom au depășit de câțiva ani granițele țării, compania având divizie de vânzări cu clienți din peste 15 țări din Europa, printre care se numără Bulgaria, Croația, Polonia, Cehia, Ungaria, Germania, Olanda sau Spania. Atât în 2018, cât și anul acesta, cele mai mari vânzări s-au înregistrat în Portugalia, iar creșteri spectaculoase au cunoscut țări precum Cipru, Grecia sau Slovenia, însumând peste 300% față de anul precedent.
Vitacom Electronics țintește în continuare creșteri lunare ale vânzărilor
Viitorul este în online, iar compania încearcă să dezvolte cât se poate acest canal. În special pentru clienții B2C țintește creșterea comenzilor de pe site, mai ales în rândul celor care se află la distanță de punctele fizice de vânzare. De asemenea, pentru zona B2B, evenimentele destinate clienților și partenerilor vor ocupa un rol foarte important în a doua jumătate a anului.
Vitacom Electronics pregătește, în această toamnă, lansarea noii platforme B2B, dar și dezvoltarea continuă a site-ului B2C (www.vitacom.ro), schimbarea sistemului ERP și, bineînțeles, introducerea unor noi produse în portofoliu. În ceea ce privește noutățile toamnei, pe lângă produsele de sezon, compania pregătește și alte produse din categoria smart living, fiind la mare căutare. Nu în ultimul rând, brandul Well va aduce modele noi de telefoane fixe, senzori de mișcare, lămpi LED de birou cu funcții suplimentare sau încărcătoare auto pentru telefoane, aceste produse putând fi achiziționare curând de la Vitacom, atât online, cât și din punctele de vânzare.