Page 23 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 147
P. 23

Î Înn  ffiieeccaarree  pprriimmăăvvaarrăă,,  ddee  1144  aannii  îînnccooaaccee,,  ddeeddiiccăămm  aatteennţţiiaa  nnooaassttrrăă,,  aallăăttuurrii  ddee  lliiddeerriiii  iinndduussttrriieeii  IITT&&CC,,
               c ceelluuii  mmaaii  mmaarree  CCoonnggrreess  GGlloobbaall  aall  CCoommuunniiccaaţţiiiilloorr,,  MMoobbiillee  WWoorrlldd  CCoonnggrreessss  --  ccaarree  ssee  ddeessffăăşşooaarrăă  llaa
              B Baarrcceelloonnaa,,  îînn  ccaappiittaallaa  CCaattaalloonniieeii..  TTooaattee  aannaalliizzeellee  şşii  ccoonnţţiinnuuttuull  pprreemmiiuumm  ppee  ccaarree  ll--aamm  aaccuummuullaatt  îînn
             S Sppaanniiaa  îîll  ddeezzbbaatteemm,,  aappooii,,  llaa  BBuuccuurreeşşttii,,  îînn  ccaadduull  uunneeii  ccoonnffeerriinnţţee  aannuuaallee  aajjuunnssăă  aaccuumm  llaa  aa  88--aa  eeddiiţţiiee..
























                                                                                                                     21


                                                         Eduard Lovin,Vicepreşedinte, ANCOM:
          Vrem să venim cu strategia 5G până în toamnă


          Anul acesta am fost pentru prima dată la Congresul Mondial  din perspectiva nevoii de pieţe mari pentru dezvoltarea 5G.
          al Mobilităţii şi este impresionant ca experienţă. Chiar putem  Trebuie să recunoaştem că în Europa există o foarte mare frag-
          spune că este un oraş în oraş, cu peste 2000 de companii expo-  mentare şi la nivelul pieţei, dar şi la nivelul politicilor publice şi al
          zante. Echipa ANCOM a avut o experienţă atât din perspectiva  reglementărilor. A fost o experienţă care ne-a îndemnat să ne gân-
          Autorităţii prin bilateralele cu asociaţiile de profil, cu ITU, cu  dim şi să colaborăm cu MCSI şi să ne asumăm ca până în toam-
          BEREC, cu alte administraţii guvernamentale şi de reglementare,  nă să venim cu o strategie naţională cuprinzătoare pentru 5G, în
          dar şi în concret, prin întâlnirile cu operatori, producători de  care zona de reglementare, cu alocarea de benzi de frecvenţă, să fie
          echipamente, producători software, cu furnizori de servicii  doar una dintre componente. Ne dorim ca strategia să fie aplicată
          inovatoare. Dincolo de dezbaterile şi schimbul de idei legate de  pe ceea ce se va întâmpla pe piaţă şi să atragem atenţia decidenţi-
          strategiile cuprinzătoare pentru 5G sau strategiile sectoriale de alo-  lor şi din alte zone de decizie (energie, sănătate, agricultură, zona
          care de benzi de frecvenţă pentru 5G, am realizat faptul că această  comunităţilor locale pentru dezvoltarea oraşelor inteligente, sigu-
          (r)evoluţie va avea impact asupra tuturor sectoarelor economiei.  ranţă publică etc). Impactul 5G va fi pe termen lung, atât pe plan
          Europa este văzută cumva pe locul 3, în urma SUA şi a Asiei şi  economic, cât şi pe cel social.

          Manuela Catrina, Secretar de stat, MCSI:

          nedorimcaBucureştiulsăfieunuldintrecentreledeinovarealeEuropei

          Ne dorim ca România să aibă o expunere  acest segment, de inovare. Cred că e de  celelalte ţări îşi promovează companiile cu
          mai mare la ediţia de anul viitor de la  datoria noastră să găsim o variantă să avem  foarte multă aplecare. De exemplu, în
          Mobile World Congress - Barcelona.  tineri din România şi companii româneşti  standul Israelului erau numai start-up-uri.
          Personal, pentru mine ediţia de anul acesta  care să îşi prezinte ideile noi, încă în faza de  Ne dorim ca Bucureştiul şi România, în
          a fost prima experienţă la MWC, mi-am  proiect. Chiar îmi doresc mai mult, vreau  ansamblu, să fie unul din centrele de ino-
          dorit să văd cum funcţionează lucrurile ca  să înţeleg ce poate face MCSI mai bine şi  vare ale Europei. Noi ca industrie putem să
          să înţelegm cum putem plasa altfel Româ-  probabil că într-un dialog cu industria o să  facem mai mult nu doar mergând pe căile
          nia pe harta MWC-Barcelona.        găsim şi exemplele de domenii pe care să le  bătătorite.
          Aş dori ca standul României să arate altfel.  promovăm. Suntem încă într-o fază de  Se pot găsi modalităţi noi prin care standul
          De asemenea, cred că putem fi prezenţi la  îngheţare de proiect în promovarea externă,  României să arate ca un stand din secolul
          4YFN, unde se prezintă idei de start-up-  nu înţeleg de unde jena de a ne bate pentru  XXI. În plus, îmi doresc foarte mult un
          uri, sunt ţări cu standuri naţionale şi pe  companiile româneşti, în contextul în care  stand al României la 4YFN.
                                                                                        aprilie-mai 2018, CoMuniC@Ții Mobile
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28