Page 23 - Revista COMUNIC@TII Mobile Nr. 146
P. 23

povești de succes | UiPATH

          Tot filmul „frumoşilor nebuni ai marilor oraşe“ din UiPath îl  UiPath are în momentul de față peste 700 de clienți internațio -
          puteți vedea, în exclusivitate, pe canalul nostru video  nali, dintre care 80% sunt membri Top Forbes 250 și chiar 50%
          TelecomTV.ro şi pe web la comunic.ro. “Actorii” principali sunt  în Top Forbes 10. Scara la care s-a ajuns este absolut fabuloasă și
          DAniel DineS - CEO, MAriUSTÎrCĂ - CTO, MAriUS iSTrATe  mai ales în decursul ultimului an și jumătate UiPath a fost practic la
          - People Operations Leader, BogDAn neDelCoV - Senior  ușa fiecărui client din acest Top 10. Planurile de creştere nu se
          Product Manager, Alex MiHAlCiUC - Leader Presales Team.  opresc aici, ci sunt scalabile la nivel de cel puțin 4 sau 5 x. UiPath
                                                               îşi propune să ajungă, până la finalul anului, la peste 1500 de cli -
                                                               enți, la dublarea numărului de clienți. În 2017, portofo liul UiPath
          Plin de pasiune, e cea mai simplă concluzie pe care o poţi trage du -  a crescut de la mai puțin de 100 la peste 700, iar venitul anual re -
          pă ce îi asculţi pe aceşti tineri care ţin să precizeze că nu au construit  cu rent a crescut de 8 ori față de 2016.
          compania pentru a-şi cumpăra mașini scumpe și vile în Pipera sau  Prin tre clienții noi se numără BMW group, Dairy Farm
          pentru a merge în cluburile de fiţe, ci pentru a dezvolta o cultură,  group, Dentsu, Huawei, Morningstar și Sumitomo Mitsui
          pentru a deveni mai buni. În cariera lor au văzut corporatişti, dar şi  Financial group. UiPath a cultivat o comunitate globală de peste
          antreprenori care au făcut bani și apoi s-au retras pentru a juca te -  120.000 de developeri, beneficiari ai filosofiei companiei de a
          nis... dar poţi juca tenis și fără să ai bani, fără să renunţi la munca şi  demo   cratiza RPA prin acces online gratuit la software și prin oferta
          la ideile tale... asta e replica fondatorilor UiPath.   de cursuri și certificare avansată din cadrul UiPath Academy.
          Provocarea noastră - cuceriţi lumea, dar convingeţi şi românia  UiPath a pornit la drum nu cu intenția de a avea x sau y angajați,
          să adopte Transformarea Digitală. Probabil că aici va fi urmă -  z sedii cu valoare de un miliard, ci cu intenția de a crea un produs
          toarea provo care a start-up-urilor tech din românia!  extraordinar de bun în zona de enterprise-software. Acesta este prin -
          UiPath este prima companie românească din IT evaluată la 1 mili -  cipalul mesaj care s-a desprins din conferinţa de presă prin care
          ard de dolari. Povestea lor este cu atât mai fascinantă cu cât în 2013  tinerii români au anunţat impresionanta finanţare obţinută.
          nu aveau niciun client mare, conturile erau aproape de zero, dar a  UiPath a plecat la drum să creeze cel mai bun produs de RPA.
          ve nit o comandă din India și lucrurile s-au schimbat radical.   RPA sau Robotic Process Automation poate fi o titulatură destul de  21
          Creş terea adevărată a început în urmă cu trei ani, inclusiv extinde -  greoaie pentru cei care nu sunt familiarizaţi cu industria.
          rea la nivel global, odată cu atragerea primilor investitori, dar în  „Nu facem roboți fizici, nu ne ocupăm cu robotica, ci încercăm să
          continuare bi roul din Bucureşti este cel mai mare, întreaga dezvol -  auto matizăm munca umană, adică ceea ce un om poate să facă zi de
          tare petrecân du-se în România.                      zi pe computer. Tehnologia ne-a ajutat foarte mult în dezvoltare, este
          De la o mână de oameni, UiPath a ajuns acum la 590 de angajați  foarte adevărat, au fost competitori care au plecat mai devreme ca noi
          în 14 ţări. Creșterea a fost accelerată în special de investiția de 30  în industrie, au început înaintea noastră în industria de RPA, dar noi
         de milioane USD obținută anul trecut de la Accel, în luna aprilie.  am avut de departe cea mai bună tehnologie și asta ne-a propulsat în
         Investiţia le-a permis românilor să deschidă sedii în mai multe  mai puțin de trei ani în top. La ora actuală, suntem pe primul loc, ca
         locuri din lume, din totalul de 590 de angajați în România activând  lider în industria de RPA.“, explică echipa UiPath.
         250, restul fiind în Statele Unite, la sediul din New York (100 an -  Cel mai bun exemplu de automatizare este cel din mediul financiar.
          ga jaţi), în Japonia la sediul din Tokio, în India la sediul din Ban ga -  Un scenariu concret poate fi acesta: se primeşte o factură, care se
          lores (peste 100 angajaţi). În plus, UiPath a mai deschis sedii și în  poate scana, scanerul respectiv este tratat de către un robot, datele
          Paris, în Munchen, în Amsterdam, în Madrid. UiPath își va conti -  sunt introduse într-un alt sistem automat, aşa încât nu mai trebuie
          nua expansiunea globală cu birouri noi în Amsterdam, Houston,  ca altcineva să facă munca aceasta zilnică și anevoioasă pentru om.
          München, Paris, Seoul și Washington D.C. în acest trimestru.  Așa se poate elibera timpul angajaților, ce pot fi orientați creativ.
          Daniel Dines, Ceo UiPath, îndeamnă la smerenie, dar smerit nu  Nucleu inițial de use-case-uri al UiPath a plecat din partea de
          înseamnă umil. noi suntem produsul învățământului comunist.  finance-back-office - deci automatizarea proceselor de back-office din
          „Vrem este să angajăm cei mai buni 1% ingineri de software din  partea financiară și de contabilitate, dar în prezent use-case-urile au
          Româ nia. Vom deschide aici cel puţin un alt centru de dezvoltare şi  depășit această barieră. UiPath are aplicații în HR, în partea de
          vom angaja cei mai buni ingineri de software din ţară. Marea pro -  middle-office, de claim-management, de front-office, de contact-centers.
          blemă a românilor este că nu gândesc global, iar procesul de angajare  „Practic, în momentul de față doar cerul este limita, având în ve dere că
          este mai dificil cu generațiile actuale, din acest motiv privim global.  și noile tehnologii pe care le implementăm, de machine learning și
          Poți să rămâi o firmă necorporatistă dacă angajezi oameni mai deștepți  artificial intelligence, vor atinge cam toată gama de procese de business,
          ca noi fără să-i constrângi cu reguli corporatiste. Nu cred că puteam  atât front-office, midlle-office cât și back-office.” anunţă cu optimism
          con strui o firmă globală dacă angajam doar români.“, punctează  liderii de la UiPath.
          CEO-ul UiPATH. Aşadar, Daniel Dines explică faptul că nu se  UiPath a obținut o finanțare Seria B de 153 milioane de dolari,
          poziţionează ca o companie românească, ci ca una globală.   runda de investiții fiind condusă de Accel - investitorul
          „Noi nu am copiat alte tehnologii, am inovat în acest domeniu și din  principal al primei runde, căruia i s-au alăturat doi noi
          acest motiv străinii nu au fost reticenți când auzeau că suntem din  finanțatori, Capitalg și Kleiner Perkins Caufield & Byers.
          România. În prezent, UiPath a atins circa 10-20% din piaţa globală  Primii investitorii ai UiPath – earlybird, Credo Ventures și
          RPA. Fondurile care au investit în noi, care ca idee, au investit și în  Seedcamp – participă și ei în această rundă.
          Google sau Facebook, consideră că putem creşte de 5 sau 10 ori. Putem  Software-ul UiPath permite design-ul și implementarea rapidă a
          ajunge cea mai mare companie din Estul Europei. Obiectivul nostru  roboților (angajați digitali) care emulează și execută procese repeti -
          este să listăm acțiunile UiPath pe NASDAQ în următorii 2-3 ani. Am  tive, crescând productivitatea afacerii, asigurând un grad ridicat de
          construit o tehnologie inovativă și acționăm într-o piață imensă, de  conformitate și îmbunătățind serviciul pentru clienți atât în opera -
          ordinul zecilor de miliarde de euro.“, subliniază Daniel Dines.   țiu nile de back-office, cât și în front-office.
                                                                                    februarie-martie 2018, COMUNIC@ȚII Mobile
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28