Page 36 - Revista 139
P. 36

politici europene | Comisia Europeana

      Calitatea pie?elor din UE
    creste în 2016, cu exceptia
    celor din Telecom ?i Energie

    Calitatea func?ionarii pie?elor comunitare a cres-   încurajatoare, mai ales în cazul pie?elor care continua sa se
    cut din 2014 (când a fost publicat ultimul tablou    plaseze sub a?teptari, precum telecomunica?iile ?i energia.
    de bord) pâna azi, conform celui mai nou raport      Acesta este motivul pentru care consumatorii se afla în centrul
    al Comisiei Europeane. CE a publicat, pe 5 sep-      proiectelor prioritare ale Comisiei, cum ar fi pia?a unica
    tembrie, tabloul de bord al pietelor de consum din   digitala ?i uniunea energetica.”

    2016, în care sunt monitorizate evaluarile consu- Pie?ele au rezultate mai bune
    matorilor din UE privind modul de func?ionare a când consumatorii au mai multa încredere

    42 de pie?e de bunuri ?i servicii. Tendin?a pozitiva De exemplu, Directiva privind creditul de consum a avut la
    initiata în 2010 se accelereaza, cele mai importan-
34  te progrese fiind înregistrate de catre serviciile   origine gradul scazut de încredere a consumatorilor în servi-
                                                         ciile financiare. De la punerea în aplicare a acestui act norma-

    financiare. Tendintele negative sunt cele din pia?a  tiv, se observa în sector o cre?tere a gradului de încredere.
    energiei electrice, care nu corespunde pe deplin     Consumatorii declara ca întâmpina dificulta?i pe pie?ele
    a?teptarilor consumatorilor dar exista numeroase     telecomunica?iilor. Pentru îndepartarea acestor probleme,
    probleme ?i pe pie?ele telecom. În aceste sectoare,  CE va prezenta o propunere în domeniu.
    daunele suferite de consumatori, în ansamblu,        Prin recenta sa propunere referitoare la contractele digitale,
                                                         CE urmare?te obiectivul de a mari încrederea consumatorilor

    sunt cele mai mari din toate sectoarele analizate.   în achizi?iile transfrontaliere online. Tabloul de bord al pie?elor
                                                         de consum confirma rezultatele semestrului european: unele

                                                         sectoare, cum ar fi serviciile de transport feroviar, alimentarea

    România nu pare sa aiba legatura cu Europa           cu apa ?i furnizarea de energie electrica, necesita în anumite
                                                         ?ari reforme structurale, deoarece evaluarea lor variaza

    Primele trei locuri din clasamentul pie?elor de bunuri realizat semnificativ de la un stat membru la altul.

    de consumatori sunt ocupate de pia?a

    car?ilor, revistelor ?i ziarelor, pia?a

    bunurilor recreative (jocuri ?i jucarii,

    de exemplu) ?i pia?a aparatelor

    electrocasnice mari (frigidere, de

    exemplu). În privinta serviciilor,

    primele trei pie?e din clasamentul

    consumatorilor sunt legate de timpul

    liber, începând cu serviciile de cazare

    pe timpul vacan?ei, trecând prin

    serviciile culturale ?i recreative ?i

    ajungând la serviciile sportive (sali de

    sport, de exemplu).

    „În tabloul de bord din acest an putem

    vedea ca încrederea consumatorilor în

    pie?e a crescut, datorita unor norme

    favorabile consumatorilor, a reformelor

    de pia?a ?i a asigurarii efective a

    respectarii normelor de protec?ie a

    consumatorilor”, sustine Vera Jourová,

    comisarul pentru justi?ie, consumatori

    ?i egalitate de gen. „Trebuie sa

    men?inem aceasta tendin?a

    august-septembrie 2016, ComUniC@?ii mobile
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41