Page 5 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editia 133
P. 5

Ion VACIU                                                                                          editorial

C u m a r ată d e j a
Economia Identităţii Digitale

Până în 2020, peste 7 miliarde de oameni vor comunica şi efectua tranzacţii financiare
prin intermediul web-ului, cu cele peste 35 de miliarde de echipamente existente. În acest
context, cum vor putea oare companiile să creeze o identitate digitală securizată, uşor de
folosit şi mai ales comfortabilă pentru clienţii lor? Un studiu al EIU (The Economist
Intelligence Unit), sponsorizat de Oracle, încearcă să cântărească rolul identităţii digitale
în noua economie hyper-conectată, luând pulsul celor mai mari companii din lume și
intervievând câțiva dintre liderii lumii hightech. Iată și concluziile…

În noua eră a conectivităţii digitale, când      probată cu succes, pentru prima dată, în in-      tății digitale. "Oportunitatea de piață în        3
toate industriile sunt transformate funda-       dustrii precum muzica și video, însă azi          această direcție este chiar uriașă pentru că
mental în organizaţii care caută să inventeze    acest ritm trepidant poate fi văzut pretutin-     atât de multe organizații au de-a face cu
noi modele de afaceri, singura şansă de suc-     deni pe piața forței de muncă. Economia           provocarea managementului identității
ces/supravieţuire este crearea unor noi surse    digitală înflorește acolo unde locurile de        digitale și perseverează în vechile moduri de
de avantaj competitiv. În același timp, în       muncă sunt potrivite pentru lucrătorii inde-      gândire. Este evident că numai organizațiile
goana lansării unor noi canale digitale, afa-    pendenți în timp real, în sectorul de pro-        care pot învăța să se uite la identitatea digi-
cerile nu-și pot permite să piardă din vedere    ducție, în cazul în care desenele și producția    tală într-o manieră nouă vor oferi pe piață
necesitatea de a identifica și angaja persoane   de print 3D pot fi partajate în întreaga lu-      câștigătorii. Dar riscurile sunt, de asemenea,
fizice, care folosesc o gamă largă de dispozi-   me, instant, prin rețele. Cele peste 7 mld.       imense”, recunoaște Ryan. Cei care se ocu-
tive mobile. Stăpânirea identității digitale     oameni, cu cele peste 35 mld. dispozitive         pă de datele identității digitale ar putea căl-
poate transforma total poziția unei organi-      conectate, până în 2020, au început să co-        ca în picioare problemele de confidențialita-
zații în economia digitală. Adevărul simplu      munice din plin, să colaboreze, să negocieze      te ale clienților și ar putea pierde loialitatea
este că organizațiile care valorifică cu succes  și să efectueze tranzacții pe web și mai ales     acestora. Mai mult, alții ar putea lăsa datele
problema identității vor fi în măsură să lan-    prin noile canale mobile. Legiuni vaste de        digitale de identitate vulnerabile la îndemâ-
seze în cascadă produse și servicii noi, de în-  cetățeni digitali ai planetei sunt în același     na hoților, tentați de anumite recompense.
credere, mult mai rapid și mai eficient decât    timp și consumatori dar și angajați, cu o         În fine, datele cu caracter personal, la urma
companiile care nu gestionează acest topic.      identitatea digitală care este noul nostru pa-    urmei, sunt la fel de valoroase și pentru in-
                                                 șaport în lumea online de bunuri și servicii.     fractorii cibernetici, deoarece acesta e chiar
• Aproape două treimi dintre respondenți                                                           domeniul lor de afaceri.
(64%) consideră canalele digitale extrem de      Vor fi, desigur, învingători dar și învinși în
importante pentru veniturile companiei lor,      acest viitor al conectivității digitale care cu-  "Întotdeauna au existat modalități de verifi-
din care 37% precizând că acestea sunt           prinde totul. Chiar dacă noile companii           care on-line a identității oamenilor. Proble-
"foarte importante", iar 27% definindu-le        hightech își caută tot timpul alte și alte ca-    ma este că acum există mult mai multe
“o misiune critică”;                             nale digitale, acestea nu încetează de a          moduri decât oricând altcândva și asta face
• canalele digitale vor deveni "o misiune cri-   identifica și angaja persoane fizice care folo-   întreaga situație mult mai problematică, nu
tică" pentru mai mult de o treime dintre         sesc o gamă largă de dispozitive mobile.          doar în privința gestionării identităților
companii, în următorii trei ani;                 Înțelegerea și gestionarea identităților digita-  digitale, dar și pentru protejarea acesteia de
• 72% spun că securitatea este provocarea        le ale acestora devin problemele critice ma-      hackeri", spune Ira Winkler, un autor de
esențială pentru gestionarea identității digi-   jore, deoarece numai la o singură vizualizare     succes dar și președintele Asociației Infor-
tale și doar 19% sunt foarte bine pregătiți      a unui client individual poți afla dacă res-      mation Systems Security (ISSA) și al Secure
pentru a îndeplini cerințele de securitate;      pectiva persoană e cea mai bună pentru            Mentem, o firmă de consultanță în securi-
• Împuternicirea clienților de a-și controla     obiectivele tale și astfel poți construi o rela-  tatea informatică. Mesajul este foarte clar:
propriile date de identitate este evaluată ca    ție mai profundă cu el sau cu ea.                 companiile trebuie să aibă o abordare ex-
fiind extrem de eficientă de către 48% din       "Oportunitatea aceasta pentru companii este       trem de conștientă și profesională în utiliza-
cei care deja au adoptat această soluție.        vastă. E practic la fel de mare ca și pe Inter-   rea și protecția acestor date esențiale într-o
                                                 netul însuși. Însă modul în care majoritatea      epocă în care numai încrederea clienților
Trăim deplin în economia digitală, unde          afacerilor gândește identitatea digitală este     aduce câștiguri, iar politica de a nu-ți aban-
industriile sunt acum remodelate funda-          depășit, uzat moral. Oamenii de afaceri           dona clienții niciodată este esențială pentru
mental ca organizații care luptă pentru a-și     trebuie să se prindă de noua paradigmă",          prosperitatea viitoare.
construi noi modele de afaceri, prin care să     susține James Ryan, consultant dar și co-
cucerească noi piețe, noi surse de avantaj       fondatorul Litmus Logic, care oferă consul-        august-septembrie 2015, ComuniC@Ții mobile
competitiv. Dinamica digitalizării a fost        tanță marilor companii pentru strategiile de
                                                 securitate, precum și creierul din spatele mai
                                                 multor standarde tehnice din lumea identi-
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10