Page 61 - Revista COMUNIC@TII Mobile - editita 131
P. 61
software | aplicații vs publicitate
Aplicațiile mobile generează 59
venituri publicitare tot mai mari
aprilie-mai 2015, ComuniC@Ții mobile
Popularitatea globală tot mai mare a dispozitivelor mobile a declanșat „o
creștere masivă“ a veniturilor încasate din magazinele de aplicații și din
publicitatea inserată în aplicații, reiese dintr-un recent raport APP Annie.
Magazinele de aplicații mobile (iOS și Google Play combinate) și reclamele inserate în aplica-
țiile mobile au generat creșteri de 1,7 ori ale veniturilor în 2014 față de 2013, comparativ
cu veniturile din reclamele pentru PC-uri și cele online, care au crescut de circa o dată până
la 1,5 ori. Apariția terminalelor portabile și a Internetului obiectelor (IoT) cumulată cu noi
aplicații mobile va duce la venituri și mai mari, se estimează în studiul menționat.
Până în 2018, bugetele de publicitate inserată în aplicațiile mobile, în cele 10 țări principale
analizate (SUA, Japonia, Marea Britanie, Coreea de Sud, Brazilia, India, Canada, Rusia,
Franța și Germania) vor fi mai mari decât cele alocate publicității din căutările online.
„Inovația continuă din aplicațiile mobile, modelele de monetizare și publicitatea mobilă au
condus la o creștere semnificativă a veniturilor din publicitatea freemium și din cea inserată în
aplicații. Piața s-a maturizat semnificativ, iar editorii au dobândit <know-how>-ul necesar
pentru a monetiza utilizarea masivă a aplicațiilor pe care le generează.”, susține Bertrand
Schmitt, CEO și co-fondatorul companiei App Annie.
Modelele de afaceri identificate în raportul citat includ următoarele tipuri de aplicații:
freemium (descărcări gratuite la achiziția de aplicații), aplicații cu plată (descărcare cu plată
fără achiziție de aplicații), paidmium (descărcare cu plată la achiziția de aplicații), publicitate
in-app (ce conține reclame cum ar fi bannere și video) și modelul dinamic (modelul de afaceri
care se schimbă în funcție de utilizare).
Segmentele freemium și publicitate in-app par să aibă o o bază mai largă de utilizatori, în
timp ce segmentele cu plată și paidmium sunt în scădere, deși pot fi în continuare de
succes dacă sunt folosite pentru aplicațiile adecvate. În termeni de venituri atrase, aplicațiile
din segmentul freemium au venituri majorate cu peste 70%, în timp veniturile din aplica-
țiile paid și paidmium au scăzut cu 19%, respectiv 24%.
Cu toate acestea, mai puțin de 15% dintre publisherii intervievați reușesc să facă 10.000
de dolari pe lună din publicitate in-app. SUA și Japonia sunt cele mai mari piețe pentru
veniturile din aplicații mobile, dar piețele emergente precum Brazilia, India și Rusia se
pregătesc pentru creșteri rapide până în 2018.