Page 60 - Revista 129
P. 60
mobile money
Visa: 80% din România are una dintre cele mai extinse
plăţile IMM-urilor economii gri din UE, de 28,4% din PIB
din România Cum pot rezolva plăţile electronice problema?
sunt cash Studiul PwC privind Impactul Plă -
ţilor Electronice în Economie, dat
publicității pe 11 decembrie 2014,
prezintă 10 măsuri economice ce
Peste 50% dintre IMM-uri întâmpină pot conduce la creşterea veniturilor
dificultăţi în gestionarea fluxului de bugetare şi pot reduce economia
gri. Raportul a fost elaborat în pe -
numerar, iar aproape 60% consideră o rioada septembrie-noiembrie 2014
provocare să ţină o evidenţă clară a și analizează experienţa altor state
care au implementat măsuri de li -
finanţelor, reiese dintr-un studiu rea li - mi tare a plăţilor în numerar, core la -
zat de Visa Europe despre comporta - te cu iniţiative de dezvoltare şi ex -
tin dere a infrastructurii necesare
men tul de plată al firmelor mici şi plăţilor electronice. Conform stu -
mijlocii din Uniunea Europeană. diu lui PwC, pachetul de 10 măsuri
care s-ar putea adopta şi în Ro mâ -
Astfel, două treimi dintre IMM-uri de - nia ar putea genera, în anumite
ţin un singur cont bancar, iar 70% din - con diţii, o reducere a ponderii economiei gri din PIB cu până la 9,9% într-un interval de timp de 7 ani,
ceea ce reprezintă aproximativ 14 miliarde de euro, care ar intra în circuitul economiei fiscalizate,
tre firmele care deţin unul sau mai susţinând dezvoltarea economică. Măsurile prezentate vin în contextul în care România are una dintre
mul te conturi curente preferă să lu cre - cele mai mari economii gri din UE, de 28,4% din PIB, faţă de o medie a UE de 18,8% şi 24,4% media
statelor din Europa Centrală şi de Est (România aflându-se pe penultimul loc în Uniunea Europeană şi
58 ze cu o singură bancă. În general, in - fiind „depăşită” în acest sens doar de Bulgaria), la care se adaugă şi unul dintre cele mai reduse grade de
colectare a taxelor ca pondere în PIB, 29% pentru anul 2012 comparativ cu 49% în Danemarca, 47%
ter acţiu nea cu banca se limitează în
Franţa sau 39% în Ungaria. În ceea ce priveşte gradul de colectare al TVA, România este pe ultimul loc
principal la depunerea şi retragerea de între statele membre ale UE, colectând în 2012 doar 56% din suma potenţială, în comparaţie cu un grad
numerar, însă se observă creşterea gra - de colectare de 95% în Olanda şi Finlanda, sau 91% în Slovenia, media europeană fiind de 81%.
„Plăţile în numerar reprezintă un factor favorizant al economiei gri, întrucât sunt imposibil de urmărit în
dului de utilizare a operaţiunilor de ceea ce priveşte raportarea achiziţiilor şi vânzărilor efectuate, precum şi remunerarea forţei de muncă.
on line banking în condiţiile în care nu - Ponderea numerarului în circulaţie în România rămâne semnificativă, în
ultimii cinci ani ea de pă şind 60% din PIB, respectiv de 6 ori mai
mai o treime dintre IMM-uri ape lea ză mare faţă de nivelul înregistrat de ţările din zona Euro, în timp
la aceste servicii pentru plăţi curen te ce ponderea plăţilor cu cardul este de doar 4,4% din PIB,
adică de peste 3 ori mai mică decât media UE şi de peste 4
sau transferuri bancare. ori mai mică decât media ţărilor din vestul Europei”, a
Doar 3 din 10 IMM-uri spun că au un declarat Bogdan Belciu, Partener, Consultanţă în
Afaceri şi Management, PwC România.
card business și aproape o treime În acest context, studiul PwC indică un grad mare
dintre manageri îşi folosesc cardurile de corelare între numărul tranzacțiilor electro ni -
ce şi dimensiunea economiei gri. S-a constatat
personale pentru plăţile realizate pe astfel că țările care înregistrează un număr
firmă, ceea ce îngreunează evidența ridicat de plăți electronice, precum Marea Bri ta -
nie, Suedia, Finlanda au şi o pondere mai mică a
cheltuielilor şi pune presiune pe veni - economiei gri în PIB, în timp ce în Bulgaria, Ro -
turile lor personale. mâ nia şi Grecia, ţări cu cele mai puţine tranzacţii
electronice, economia gri are o pondere foarte
Numerarul continuă să fie cea mai mare.
răspândită formă de plată în România,
având în vedere că 80% dintre plăţile
realizate de firmele mici şi mijlocii din Parteneriat QuickMobile - Banca Transilvania,
ţară sunt realizate în cash. Spre deose - cu reduceri la achizițiile online
bire, în Polonia doar 29% dintre IMM-
uri aleg să facă plăţi cu numerar, în Retailerul IT&C QuickMobile a demarat un parteneriat cu Banca Transilvania, prin care
timp ce 23% preferă să efectueze tran - persoanele care aplică online pentru cardul Star Forte primesc ulterior premii și reduceri în
zacţii cu cardul, iar aproape jumătate valoare de 200 de lei. Astfel, la prima cumpărătură cu cardul BT Star Forte pe site-ul
dintre ele aleg alte tipuri de tranzacţii www.quickmobile.ro sunt acordate 100 de puncte Star, în valoare de 100 de lei, iar pentru
electronice. cumpărarea de produse în valoare de minim 500 de lei din oferta QuickMobile, retailer-ul
acordă o reducere de 100 de lei, sub formă de voucher. Campania pentru cardul BT Star
Studiul Visa Europe a fost realizat în Forte se desfăşoară între 15 decembrie 2014 şi 15 ianuarie 2015. Tranzacțiile cu cardul BT
pri ma jumătate a anului 2014 în rân dul trebuie efectuate până în 31 martie 2015, dată până la care este valabil voucher-ul electro -
a peste 600 de IMM-uri din Româ nia, cu nic oferit pentru cumpărăturile de minim 500 de lei de pe site-ul QuickMobile. Clienţii BT
0-49 de angajaţi, din domenii de care au Star Forte primesc puncte STAR la fiecare cumpărătură cu respectivul card atât din
activitate variate cum ar fi cons truc ţii, țară, cât și din străinătate. Valoarea unui Punct STAR este de 1 leu, punctele acumulate pu -
industria prelucătoare, comerţ en gros tând fi folosite la alte cumpărături, la comercianții care fac parte din programul de loialitate
şi en detail, HORECA, trans por turi şi al Băncii Transilvania, STAR. În cadrul acestei campanii, cardul Star Forte este emis gratuit
comunicaţii, servicii de business. de Banca Transilvania. Cumpărăturile pe siteul QuickMobile pot fi făcute și în rate.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, CoMunIC@ȚII Mole
Visa: 80% din România are una dintre cele mai extinse
plăţile IMM-urilor economii gri din UE, de 28,4% din PIB
din România Cum pot rezolva plăţile electronice problema?
sunt cash Studiul PwC privind Impactul Plă -
ţilor Electronice în Economie, dat
publicității pe 11 decembrie 2014,
prezintă 10 măsuri economice ce
Peste 50% dintre IMM-uri întâmpină pot conduce la creşterea veniturilor
dificultăţi în gestionarea fluxului de bugetare şi pot reduce economia
gri. Raportul a fost elaborat în pe -
numerar, iar aproape 60% consideră o rioada septembrie-noiembrie 2014
provocare să ţină o evidenţă clară a și analizează experienţa altor state
care au implementat măsuri de li -
finanţelor, reiese dintr-un studiu rea li - mi tare a plăţilor în numerar, core la -
zat de Visa Europe despre comporta - te cu iniţiative de dezvoltare şi ex -
tin dere a infrastructurii necesare
men tul de plată al firmelor mici şi plăţilor electronice. Conform stu -
mijlocii din Uniunea Europeană. diu lui PwC, pachetul de 10 măsuri
care s-ar putea adopta şi în Ro mâ -
Astfel, două treimi dintre IMM-uri de - nia ar putea genera, în anumite
ţin un singur cont bancar, iar 70% din - con diţii, o reducere a ponderii economiei gri din PIB cu până la 9,9% într-un interval de timp de 7 ani,
ceea ce reprezintă aproximativ 14 miliarde de euro, care ar intra în circuitul economiei fiscalizate,
tre firmele care deţin unul sau mai susţinând dezvoltarea economică. Măsurile prezentate vin în contextul în care România are una dintre
mul te conturi curente preferă să lu cre - cele mai mari economii gri din UE, de 28,4% din PIB, faţă de o medie a UE de 18,8% şi 24,4% media
statelor din Europa Centrală şi de Est (România aflându-se pe penultimul loc în Uniunea Europeană şi
58 ze cu o singură bancă. În general, in - fiind „depăşită” în acest sens doar de Bulgaria), la care se adaugă şi unul dintre cele mai reduse grade de
colectare a taxelor ca pondere în PIB, 29% pentru anul 2012 comparativ cu 49% în Danemarca, 47%
ter acţiu nea cu banca se limitează în
Franţa sau 39% în Ungaria. În ceea ce priveşte gradul de colectare al TVA, România este pe ultimul loc
principal la depunerea şi retragerea de între statele membre ale UE, colectând în 2012 doar 56% din suma potenţială, în comparaţie cu un grad
numerar, însă se observă creşterea gra - de colectare de 95% în Olanda şi Finlanda, sau 91% în Slovenia, media europeană fiind de 81%.
„Plăţile în numerar reprezintă un factor favorizant al economiei gri, întrucât sunt imposibil de urmărit în
dului de utilizare a operaţiunilor de ceea ce priveşte raportarea achiziţiilor şi vânzărilor efectuate, precum şi remunerarea forţei de muncă.
on line banking în condiţiile în care nu - Ponderea numerarului în circulaţie în România rămâne semnificativă, în
ultimii cinci ani ea de pă şind 60% din PIB, respectiv de 6 ori mai
mai o treime dintre IMM-uri ape lea ză mare faţă de nivelul înregistrat de ţările din zona Euro, în timp
la aceste servicii pentru plăţi curen te ce ponderea plăţilor cu cardul este de doar 4,4% din PIB,
adică de peste 3 ori mai mică decât media UE şi de peste 4
sau transferuri bancare. ori mai mică decât media ţărilor din vestul Europei”, a
Doar 3 din 10 IMM-uri spun că au un declarat Bogdan Belciu, Partener, Consultanţă în
Afaceri şi Management, PwC România.
card business și aproape o treime În acest context, studiul PwC indică un grad mare
dintre manageri îşi folosesc cardurile de corelare între numărul tranzacțiilor electro ni -
ce şi dimensiunea economiei gri. S-a constatat
personale pentru plăţile realizate pe astfel că țările care înregistrează un număr
firmă, ceea ce îngreunează evidența ridicat de plăți electronice, precum Marea Bri ta -
nie, Suedia, Finlanda au şi o pondere mai mică a
cheltuielilor şi pune presiune pe veni - economiei gri în PIB, în timp ce în Bulgaria, Ro -
turile lor personale. mâ nia şi Grecia, ţări cu cele mai puţine tranzacţii
electronice, economia gri are o pondere foarte
Numerarul continuă să fie cea mai mare.
răspândită formă de plată în România,
având în vedere că 80% dintre plăţile
realizate de firmele mici şi mijlocii din Parteneriat QuickMobile - Banca Transilvania,
ţară sunt realizate în cash. Spre deose - cu reduceri la achizițiile online
bire, în Polonia doar 29% dintre IMM-
uri aleg să facă plăţi cu numerar, în Retailerul IT&C QuickMobile a demarat un parteneriat cu Banca Transilvania, prin care
timp ce 23% preferă să efectueze tran - persoanele care aplică online pentru cardul Star Forte primesc ulterior premii și reduceri în
zacţii cu cardul, iar aproape jumătate valoare de 200 de lei. Astfel, la prima cumpărătură cu cardul BT Star Forte pe site-ul
dintre ele aleg alte tipuri de tranzacţii www.quickmobile.ro sunt acordate 100 de puncte Star, în valoare de 100 de lei, iar pentru
electronice. cumpărarea de produse în valoare de minim 500 de lei din oferta QuickMobile, retailer-ul
acordă o reducere de 100 de lei, sub formă de voucher. Campania pentru cardul BT Star
Studiul Visa Europe a fost realizat în Forte se desfăşoară între 15 decembrie 2014 şi 15 ianuarie 2015. Tranzacțiile cu cardul BT
pri ma jumătate a anului 2014 în rân dul trebuie efectuate până în 31 martie 2015, dată până la care este valabil voucher-ul electro -
a peste 600 de IMM-uri din Româ nia, cu nic oferit pentru cumpărăturile de minim 500 de lei de pe site-ul QuickMobile. Clienţii BT
0-49 de angajaţi, din domenii de care au Star Forte primesc puncte STAR la fiecare cumpărătură cu respectivul card atât din
activitate variate cum ar fi cons truc ţii, țară, cât și din străinătate. Valoarea unui Punct STAR este de 1 leu, punctele acumulate pu -
industria prelucătoare, comerţ en gros tând fi folosite la alte cumpărături, la comercianții care fac parte din programul de loialitate
şi en detail, HORECA, trans por turi şi al Băncii Transilvania, STAR. În cadrul acestei campanii, cardul Star Forte este emis gratuit
comunicaţii, servicii de business. de Banca Transilvania. Cumpărăturile pe siteul QuickMobile pot fi făcute și în rate.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, CoMunIC@ȚII Mole