Page 58 - Revista 129
P. 58
social media | conţinut


Ce au căutat românii pe Google în 2014? România are 7,6 milioane

Potrivit Google, în topul căutărilor românilor pe Google de-a lungul anului 2014 s-au aflat conturi de utilizatori
Simona Halep, iPhone 6 și bacalaureatul. de Facebook
Simona Halep a făcut cea mai mare vâlvă pe internet, performanțele ei de la Rolland Facebrands.ro și Facebrands PRO, servi ci ile
Garos sau Turneul Campioanelor generând cele mai mari creșteri în căutările pe Google. de monitorizare și analiză a activității pe
Alegerile prezidențiale i-au făcut pe mulți români să întrebe: „ce este diaspora?”. Facebook în România, au înregistrat, pe 14
Evenimentul sportiv al anului în căutările românilor este Cupa Mondială de Fotbal din ianuarie 2015, cifra de 7.600.000 u ti lizatori
români de Facebook. Nu mărul de utilizatori
Brazilia, însă se remarcă interesul crescut pentru turneele de tenis, impulsionat de suc ce - români de internet cu cont pe Facebook a
sul Simonei Halep. Conchita Wurst a devenit o vedetă odată cu câștigarea ediției de anul crescut în anul 2014 cu 8,57%, ajungând la
acesta a concursului Eurovision, iar acest lucru se reflectă și în creșterea în căutări pe care 7.600.000 la începu tul anului 2015 de la 7
a înregistrat-o. La categoria entertainment, controversatul film Nymphomaniac a lui Lars mil. la începutul anului 2014.
von Trier a generat și cel mai mare „buzz” online, iar „Românii au talent” este emisiunea Evoluția numărului de conturi de utiliza -
tori români de Facebook în ultimii 4 ani:
TV care a avut cel mai mare volum de căutări în 2014.
Cele mai populare căutări Cele mai populare persoane
1. Simona Halep 1. Simona Halep
2. iPhone 6 2. Robin Williams
3. Rezultate bacalaureat 3. Conchita Wurst
4. Eurovision 4. Adrian Iovan
5. Robin Williams 5. Bear Grylls
6. Alegeri prezidențiale 6. Klaus Iohannis
7. Conchita Wurst 7. Dinu Patriciu
56 8. Titularizare 8. Michael Schumacher Din cei 7,6 milioane de utilizatori, 6.739.140
9. World Cup 9. Maria Sharapova (88,67%) și-au setat orașul în pro fil. Față de
10. Adrian Iovan 10. Robert Turcescu anul trecut, numărul abso lut al acestora a
crescut, dar proporția lor a scăzut ușor față
de aceeași perioadă a a nului trecut când
erau 6.571.780 (93,88% din total, la momen -
tul respec tiv). Capitala are în continuare cei
mai mulți utilizatori ai rețelei Facebook în
România, 1.480.640 - 21.97%, urmată de
Cluj Napoca, Iași, Timișoara și Constanța
cu peste 200.000 utilizatori de Facebook.
Statistica Social Media în 2014 Alte nouă orașe au peste 100.000 de utili -
zatori de Facebook: Craiova, Brașov, Ga lați,
Ploiești, Oradea, Arad, Bacău, Pitești și Sibiu.
Segmentul social media și-a continuat creșterea și în anul 2014, Facebook, cel mai reprezenta - Numărul de pagini românești create pe
tiv punct de referință, ajungând la 1,35 miliarde de utilizatori activi lunar, la nivel global. Insta - Face book a crescut în 2014 cu 12,75%, de la
gram a depășit numărul utilizatorilor activi lunar ai Twitter, cu 300 de milioane de persoane 23.755 la 26.785. Iată evoluția anuală a nu -
față de cele 284 mil. ale Twitter. În plus, cota Pinterest a crescut la 24% pe terminalele mobile. mă rului de pagini românești de Face book:
Cele mai fierbinți subiecte la nivel global care au generat avalanșe de postări au fost: ianuarie 2012 (15.600 pagini), ianua rie 2013
(19.788), ianuarie 2014 (23.755), ianuarie
• Cupa Mondială - a fost în topul Facebook drept evenimentul despre care s-a 2015 (26.785 pagini de Facebook).
discutat cel mai mult pe rețeaua de socializare. Utilizatorii Twitter și-au mani fes -
tat și ei entuziasmul față de acest eveniment, trimițând 672 milioane de tweet-uri
de-a lungul campionatului, cu 618.725 de tweet-uri pe minut generate prin victo -
ria Germaniei.


• Ebola - a dominat social media pe scară globală, fiind subiectul despre care s-a
dezbătut cel mai mult pe Facebook în SUA, fiind cel de al doilea mare subiect,
după Cupa Mondială, la nivel mondial.

Cele mai multe pagini românești de Face -
book sunt în categoriile Afaceri locale
• Provocarea găleții cu gheață pentru ALS - a fost al doilea cel mai dezbătut
subiect pe Facebook în SUA, generând peste 17 milioane de videoclipuri până în (2880), Artă și Cultură (1672), Sănătate &
septembrie 2014, care au ajutat la strângerea a 115 milioane de dolari pentru îngrijire personală (1495), Magazine online
Asociația ALS. (1487), Cântăreți și trupe (1319) și Bloguri
(1159). Facebrands.ro este servi ciul de
monitorizare a paginilor româ nești create
• Social Media pentru Schimbare - a fost o tendință cheie în 2014. De exemplu, ca pe rețeaua socială Facebook, lansat la
răspuns la răpirile în masă din Nigeria, oamenii au apelat la social media, gen începutul anului 2010 de STAND OUT și
Twitter, pentru a trimite mesaje precum #BringBackOurGirls. De asemenea, Hash - BYTE FLUX. STANDOUT este o agenție de
tag-ul #IndyRef, atașat referendumului pentru independența Scoției față de comunicare pe bloguri și rețele sociale
Marea Britanie, a înregistrat peste 3,75 milioane de tweet-uri.
înființată în 2007.
decembrie 2014 - ianuarie 2015, CoMuniC@Ții Mobile
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63