Page 50 - Revista 125
P. 50
cloud computing | big data Cloud-ul, adoptat ieftin - 3,6 miliarde de consumatori până în 2018 otrivit recentului raport Cloud Numărul consumatorilor unici care accesează Computing - piețele de con - Psum: Strategii şi Prognoze serviciile bazate pe cloud va depăși pragul de 3,6 2014-2018, dat publicităţii de către miliarde până în 2018, în creștere de la 2,4 mili - Juniper Research la jumătatea lunii mai, în ciuda succesului înregistrat de arde estimate în 2013, şi stimulat de extinderea, fur ni zorii de stocare în cloud privind atragerea unui număr mare de utiliza - în următorii cinci ani, a serviciilor de stocare în tori, aceştia nu reușesc totuşi să cap - teze un procent semni fi cativ de abo - cloud a fişierelor de muzică şi a jocurilor. 48 nați premium. În schimb, serviciile de streaming de muzică, cum ar fi Spotify, câştigă cea mai mare parte din venituri, în com - pa ra ție cu stocarea sau cu aplicațiile de jocuri (gaming). Acest lucru se datorează în parte dis - ponibilităţii cataloagelor muzicale extinse, care sunt mult mai volumi - noase în această variantă decât în cea oferită de dispozitivele mobile şi au şi costuri reduse la abonamente. De asemenea, în raport se mai arată că furnizorii de streaming de muzică și furnizorii de servicii de stocare se confruntă cu o situaţie dificilă deoa - rece trebuie să transforme veniturile în unităţi de profit. Jucători precum Pandora și Spotify nu au ajuns încă pe profit, iar Ubuntu s-a retras recent din zona de stocare în cloud, invocând un război al prețurilor „nesustenabile“. Între timp, piața de jocuri în cloud trece printr-o perioadă de renaștere ca urmare a re-lansării OnLive și a intrării pe piață a PlayStation. Cu toate acestea, latenţa ce intervine în joc poate diminua succesul acestei oportunităţi. În concluziile raportului se atrage atenţia asupra faptului că operatorii ar trebui să adopte rapid noi tehnolo - gii precum WebRTC și NFV (Net - work Functions Virtualisation) pentru a-şi majora marjele de profit. aprilie - mai 2014, ComuniC@Ții mobile
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55