Page 38 - Revista 114
P. 38
4G | rapoarte şi analize 50% din populaţia
lumii va avea acces
70% dintre operatori cred că: la servicii LTE,
până în 2017
Acum este
momentul
potrivit pentru
lansarea LTE
Principalul motiv pentru care Jumătate din populaţia
operatorii lansează servicii LTE lumii va avea acces la
este crearea de noi surse de servicii LTE până în anul
venituri 2017, în timp ce 85% va
avea acces la servicii 3G,
Tehnologia 4G / LTE câștigă teren într-un ceea ce înseamnă că nu-
mărul abonamentelor la
ritm accelerat întrucât majoritatea opera- serviciile de broadband
mobil va ajunge la 5
torilor planifică lansări de servicii LTE în miliarde de euro, reiese
din statisticile prezentate
36 acest an sau în următorul, reiese dintr-un de Ericsson în raportul
sondaj realizat recent de Informa Telecoms “Traffic and Market”.
Extinderea accesului la
& Media. Astfel, aproape 60% dintre serviciile de broadband
mobil – respectiv HSPA – se va traduce printr-o creștere de
operatori au declarat că vor lansa serviciile 15 ori a traficului global de date mobile în perioada cuprinsă
între 2011 şi 2017.
4G în acest an (33,7%) sau anul viitor Ericsson estimează, de asemenea, că, excluzând conexiunile
M2M, ne vom apropia de cifra de 9 miliarde de conexiuni
(24,9%), în timp ce majoritatea, respectiv mobile până în 2017, din care smartphone-urile vor repre-
zenta o treime (3 miliarde de conexiuni). În anul 2011, s-au
70,5%, consideră că lansarea 4G acum este cât se poate înregistrat 700 de milioane de abonamente cu smartphone-
uri, întrebuințate de doar 10 – 15% din baza totală de uti-
de viabilă din punct de vedere al planului de afaceri. lizatori mobili.
Compania suedeză mai estimează că numărul abonamentelor
Studiul mai arată că principalele motive pentru care cu PC-uri şi tablete va fi egal cu cel al abonamentelor la servi-
ciile de broadband fix până în 2017.
operatorii lansează LTE sunt crearea de noi surse de Circa 60% din totalul traficului mobil se va înregistra în zo-
nele metropolitane şi urbane, care acoperă 1% din suprafaţa
venituri (34,7%); creşterea capacității de a oferi servicii terestră a pământului și 30% din populația lumii.
Potrivit directorului de strategie de la Ericsson, Douglas
mobile în bandă largă (23,3%) şi construirea valorii de Gilstrap, operatorii promovează această creştere prin constru-
irea de reţele de mare capacitate, întrucât acum 75% din reţe-
brand prin leadership tehnologic (31,3%). lele HSPA rulează la o viteză de vârf de 7,2Mb/s sau chiar mai
mare, iar în jur de 40% au făcut upgrade la 21Mb/s.
Deşi LTE este încă o tehnologie nouă, cei mai mari În primul trimestru din 2012, s-au înregistrat 170 de mili-
oane de noi abonamente la serviciile mobile, numărul total
operatori mobili LTE din lume, respectiv Verizon ridicându-se la 6,2 miliarde, dintre care 40% vin din China şi
India (cu 39 de milioane şi, respectiv, 25 milioane de abona-
Wireless (SUA), NTT DoCoMo (Japonia) și AT&T mente). Regiunea Asia-Pacific a adus 93 de milioane de noi
abonamente, iar Africa 30 de milioane.
(SUA) demonstrează că, dacă se construiește un model de Raportul Ericsson mai arată că, în perioada dintre Q1 2011 –
Q1 2012, volumul de date mobile s-a dublat, în mare măsură
afaceri potrivit, se va vedea într-un mod foarte clar apeti- datorită utilizării în creștere a serviciilor video şi adoptării
smartphone-urilor.
tul mare al utilizatorilor finali pentru acces sporit la viteze
mari pe internet de pe dispozitivele mobile.
„Deoarece deocamdată, la acest moment, tehnologia LTE
este o extensie a experienţei mobile în bandă largă, prime-
le dovezi sugerează că utilizatorii mobili nu sunt pregătiţi
să plătească sume mari pentru acces LTE“, atrage atenția
Paul Lambert, analist senior la Informa.
Cea mai mare parte a operatorilor care au reușit să atragă
abonaţi LTE au decis să nu perceapă o taxă premium
pentru acces la serviciile 4G, optând în schimb pentru
varianta în care împachetează aceste servicii în planurile
de servicii de date existente deja. Atunci când operatorii
au acționat astfel și au comunicat eficient beneficiile ofer-
telor 4G, reacţia pieţei a fost pozitivă.
Acest lucru indică faptul că într-o primă instanţă, cel
puţin, serviciile 4G ar trebui să fie văzute ca o modalitate
de îmbunătăţire a experienţei generale de broadband
mobil, decât ca o modalitate de a genera noi surse de
venituri, completează analistul Informa.
iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile