Page 29 - Revista 114
P. 29

dosarul ediţiei | Small Cells

                                              PWC Global Telecom CEo Survey

    Cum arată viitorul
pentru directorii telecom

Nicoleta Oprea, Manager, Advisory, PwC România a prezentat, la                                 timp ce 29% planifică modificări ale struc-
Conferința Small Cells organizată de Revista COMUNIC@ȚII                                       turii capitalului (comparativ cu 19%, res-
Mobile, concluziile celui de al 15-lea studiu global realizat de com-                          pectiv 14% la nivelul întregului eşantion);
pania de cercetare de piață PricewaterhouseCoopers pe un eșantion                              • 29% dintre ei estimează că vor efectua
total de 1.258 CEO din întreaga lume, cu accent pe răspunsurile                                schimbări majore în abordarea manage-
oferite de directorii companiilor de comunicații.                                              mentului riscului (versus 17% media
                                                                                               generală);
• 55% dintre executivii din industria comu-    industrie sunt mult mai relaxaţi în privinţa    • 90% au implementat deja iniţiative de            27
nicaţiilor consideră că economia globală va    perspectivelor inflaţiei, doar 19% dintre ei    reducere a costurilor în ultimele 12 luni,
înregistra un declin în următoarele 12 luni,   arătându-se îngrijoraţi (comparativ cu 31%      (faţă de 75% per ansamblu);
comparativ cu media generală de 48%;           pentru întreg eşantionul)                       • 48% apreciază că vor externaliza un
• Cu toate acestea, 50% sunt foarte încre-                                                     proces de afaceri sau anumite activităţi în
zători că vor reuşi să asigure o creştere a    • 36% dintre directorii companiilor de          următoarele 12 luni;
veniturilor companiilor pe care le conduc în   comunicaţii intenţionează să efectueze          • 60% intenţionează să adopte noi modele
următoarele 12 luni, faţă de 40% la nivelul    schimbări fundamentale de strategie în          de afaceri pentru a răspunde mediului
întregului eşantion;                           următoarele 12 luni faţă de numai 13% la        extrem de dinamic.
• Opiniile sunt însă polarizate, 14% nefiind   nivelul întregii populaţii supuse cercetării
deloc încrezători în capacitatea de a genera   • Motive de îngrijorare:                        • 69% dintre directorii companiilor de
creştere (comparativ cu 3% per ansamblu)       - intrarea unor noi jucători pe piaţă; mo-      comunicaţii chestionaţi consideră că flu-
                                               dificări în structura cheltuielilor de consum;  xurile transfrontaliere de capital se vor
• 45% dintre executivii din comunicaţii se     securitatea lanţurilor de aprovizionare; lipsa  simplifica datorită reducerii restricţiilor –
declară extrem de îngrijoraţi din cauza        unei infrastructuri de bază pe anumite          opinie împărtăşită de numai 56% dintre
riscurilor asociate volatilităţii economice    pieţe; disponibilitatea surselor de finanţare   executivi la nivel global;
(versus 32% la nivelul întregului eşantion);                                                   • De asemenea, 55% (comparativ cu 45%
• 40% sunt extrem de îngrijoraţi cu privire    • 31% dintre directorii companiilor de          la nivelul întregului eşantion) anticipează
la măsurile pe care le-ar putea lua guvernele  comunicaţii intenţionează                       că globalizarea va continua să elimine barie-
puternic îndatorate pentru reducerea defi-     să opereze modificări                           rele din calea comerţului liber;
citelor fiscale (faţă de medie de 27%);        majore în ce priveşte
• Pe de altă parte, executivii din această     investiţiile de capital, în

Concluzii PWC

Jumătate dintre executivii din industria comunicaţiilor sunt foarte optimişti                  • Speranţele de creştere ale executivilor din
cu privire la atingerea obiectivelor de creştere a veniturilor în 2012.                        comunicaţii se îndreaptă spre pieţele
                                                                                               emergente mai degrabă decât către pieţele
Studiul arată că executivii din industria comunicaţiilor se aşteaptă, pentru 2012, la schim-   dezvoltate, similar omologilor lor din alte
bări strategice fundamentale într-o mai mare măsură decât omologii lor din alte industrii      sectoare;
(36% dintre directorii companiilor de comunicaţii anticipează acest lucru, comparativ cu       • În timp ce majoritatea executivilor care au
13% per ansamblu).                                                                             planuri de extindere se orientează spre
                                                                                               China, cei din comunicaţii preferă Brazilia
Aproape 50% dintre executivii din industria comunicaţiilor estimează că vor externaliza        (26% consideră că este o piaţă principal de
anumite activităţi în 2012, faţă de o medie generală de 33%.                                   creştere, faţă de 15% per ansamblu).

                                                                                                            iunie-iulie 2012, ComuniC@Ții mobile
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34