Page 56 - Revista 130
P. 56
rezultatefinanciare
Yahoo, la Pentru prima dată,
prima veniturile Facebook scad
creștere a
veniturilor În Q1 2012, Facebook a înregistrat prima scădere a veniturilor din istoria compa-
după 3 ani niei, respective 1,06 miliarde USD, în scădere cu 6% faţă de Q4 2011. Facebook
de scădere vrea să atragă circa 5 miliarde USD prin listarea la bursă, pregătind cea mai mare
ofertă publică iniţială efectuată vreodată în industria IT, care i-ar putea asigura o
Veniturile Yahoo! au crescut, în
Q1 2012, cu 1%, la 1,08 miliarde capitalizare de până la 100 miliarde USD.
USD, o evoluţie peste aşteptările În primul trimestru al anului, compania a
analiștilor, de 1,06 miliarde USD. depășit, pentru prima dată, pragul de 900
Aceasta este prima creștere după Q3 milioane de utilizatori activi lunar. Facebook
2008. De asemenea, profitul net a are 3.539 de angajați, dintre care 1.100 au
crescut cu 28%, de la 223 milioane fost recrutați în ultimele 12 luni. Potrivit
USD, la 286 milioane USD. Pentru rezultatelor comunicate de companie, chel-
Q2, compania anticipează un profit tuielile s-au dublat în ultimele 12 luni, în
din operaţiuni de 115-195 milioane timp ce veniturile au urcat cu numai 45%.
USD, față de estimările de 164,1 Astfel, profitul net a scăzut cu 12% în Q1,
milioane USD date de o serie de la 205 milioane USD, de la 233 milioane
analiști intervievaţi de Bloomberg. USD în perioada corespunzătoare a anului
trecut.
Vânzările Sony VAIO au
54 crescut cu 65% în 2011,
la o cotă de piață de 4,5%
În 2011, vânzările de laptopuri VAIO au crescut cu HTC: scăderi masive în Q1, speranțe pentru Q2
peste 65% faţă de 2010, ajungând la o cotă de piaţă
de 4,5%. Potrivit lui Mircea Stoicescu, Trade Mar- Raportul privind rezultatele financiare înregistrate de HTC în Q1 2012 indică
keting Manager Sony România, „Pe segmentul consu- o evoluție dificilă în ultimele două trimestre pentru compania taiwaneză. Astfel,
mer produsele vedetă de anul trecut au fost seriile CA veniturile HTC au scăzut cu 34% (respectiv 2,3 miliarde USD) atât de la tri-
şi EH, iar pentru utilizatorii business am lansat două mestru la trimestru, cât și de la an la an. Compania pune aceste rezultate pe sea-
modele de top, Z şi SE, pentru care am epuizat în ma ciclului de tranziție a produselor, întrucât seria HTC One a intrat la vânzare
prima lună stocurile prevăzute până la finalul anului”. după ce primul trimestru al anului s-a încheiat. O a doua motivație ține de
Acesta estimează: “Pentru 2012, piaţa îşi va păstra rit- schimbarea focusului strategiei, începând din Q1 2011, din cauza schimbării
mul de creştere moderată. Ne aşteptăm la o dezvoltare extrem de rapide a mediului concurențial, care a afectat operațiunile și implicit
polarizată, odată către mobilitate foarte bună corelată veniturile companiei. Peter Chou, directorul HTC, a mai menționat, în timpul
cu o performanţă de top şi apoi către segmentul de prezentării rezultatelor financiare, câteva erori de leadership strategic pe care
buget care se orientează spre un laptop pentru utili- HTC le-a făcut, fără a preciza cine anume și momentul la care s-au petrecut
zarea zilnică. Pentru VAIO ne aşteptăm la o creştere acestea. HTC a reușit să reducă cheltuielile operaționale în Q1, în principal prin
peste nivelul pieţei şi o cotă de piaţă de peste 5%”. diminuarea costurilor de marketing, însă profitul operațional tot a scăzut cu
După seria de business VAIO Z lansată anul trecut, 60% de la trimestru la trimestru și cu 69% față de Q1 2011, ajungând în pre-
compania aduce acum pe piaţa locală noile modele zent la 173 milioane USD. Venitul net, după taxe, a scăzut cu 70% în Q1
VAIO Z, cu VAIO Z23, pe care îl poziționează drept 2012. De asemenea, atât marginile operaționale, cât și marginile de profit au
cel mai performant notebook de 13” cu ecran Full fost diminuate, însă pentru Q2 2012 compania se așteaptă ca aceste margini să
HD şi VAIO SE, cu VAIO SE2V, cel mai uşor note- ajungă la nivelul din Q4 2011. Tot pentru Q2, așteptările privind veniturile
book de 15,5”. De asemenea, portofoliul VAIO din sunt de 3,59 miliarde USD, similare valorii din 2011.
acest sezon include 6 serii de notebook-uri multime-
dia, ultra-portabile şi business. În gama business se
regăsesc seriile Z 13”, SE 15,5” şi SB 13,3”. Gama
multimedia cuprinde seriile VAIO F23/24 de 16,4”,
EH de 15,5”, EJ de 17” şi seria colorată CA de 14”,
iar în gama ultra-portabilă se regăseşte seria VAIO YB
de 11,6”.
aprilie-mai 2012, COmunIC@ȚII mobile