Page 51 - Revista 130
P. 51
electronice&electrocasnice
Piața electronicelor și electrocasnicelor
revine la vremurile bune
Ion VACIU, Dubrovnik La rândul său, Dr. Christian Göke, COO
Messe Berlin, a precizat că, la ediția din 2011
Conferința de presă care precede târgul a târgului IFA, s-au înregistrat 239.518 vizi-
IFA de la Berlin, ce se va desfășura tatori (față de 237.748 în 2010) și 6.189 de
anul acesta între 31 august – 5 sep- jurnaliști (față de 6.084 în 2010), iar aștep-
tembrie, este un prilej de întâlnire cu organi- tările pentru anul acesta sunt și mai mari.
zatorii târgului, cu analiști bine puși la punct IFA se dorește a fi cel mai mare târg mon-
cu estimări despre piața de electronice și electrocasnice, cu câteva dial specializat în electronice și electrocasnice, unde se expun cele
sute de jurnaliști din întreaga lume și cu expozanții care anunță mai noi apariții pe segmentul televizoarelor și monitoarelor 3D, cu
noutăți tehnologice surprinzător de inovative. Nu pot trece cu și fără ochelari, al ultrabook-urilor subțiri, foarte performante și
vederea, de exemplu, invenția englezilor de la p2i care au făcut ca rapide, al electronicelor, al echipamentelor IT și telecom cu capa-
imposibilul să devină posibil, căci cine și-ar fi imaginat până acum cități de rețelistică la domiciliu și în mișcare.
soluția prin care o coală de hârtie îmbibată în apă să rămână ca
neatinsă de vreun strop. Anul acesta, conferința a fost tot la 49
înălțime, așa cum nu se dezmint niciodată organizatorii nemți,
Dubrovnik dovedindu-se o alegere cât se poate de potrivită, unde
s-a anunțat chiar că întregul spațiu dedicat târgului din septembrie,
la Berlin, este deja rezervat în totalitate de către expozanți.
Potrivit datelor prezentate de Jürgen Boyny, Global Director,
Consumer Electronics GfK Retail and Technology, începând din
2010 piața electronicelor și electrocasnicelor a fost în creștere la
nivel mondial, iar estimările pentru 2012 sunt tot de creștere, cu
3-5 procente. Această evoluție pozitivă se va regăsi în special în
piețele emergente și sunt rezultatul inovării. Segmentele cheie care
generează creșterea sunt tabletele, smartphone-urile, urmate – cu o
pondere mai mică decât în anii anteriori – de televizoarele LCD,
de cele cu LED-uri, 3D și cu acces la Internet. Bugetele alocate
achizițiilor de produse digitale au ajuns, la nivel mondial, la peste
1 trilion USD în 2011, iar pentru 2012 se anticipează o creștre cu
2%, la 1,107 trilioane USD. De asemenea, Europa, per ansamblu,
rămâne cea mai mare piață din lume pe segmentul electrocasnice-
lor mari și mici.
aprilie-mai 2012, ComuniC@Ții mobile