Page 59 - Revista 112
P. 59
comerţ mobil & online
nEToPiA mobilPay Cât schimbă Internetul
decizia de cumpărare
introduce şi plata
84% dintre
prin transfer bancar utilizatorii
români de
Începând din februarie, Netopia mobilPay introduce plata prin tranfer bancar, fiind astfel Internet din
primul procesator local care va integra toate metodele de plată posibile: plata prin SMS, mediul urban au
prin card bancar, în numerar, prin apel telefonic sau prin bancă. luat în considerare
Noua funcţionalitate se adresează comercianţilor online cu un volum mare de vânzări, pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le
precum şi clienților reticenţi la plăţile prin SMS sau card. aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii
Practic, după ce clientul a ales modalitatea de plată prin transfer bancar, i se generează un online, este concluzia studiului GfK „Internetul şi
cod pe care îl semnalează în descrierea tranzacţiei, apoi face plata în contul Netopia, fie decizia de cumpărare”. Mai mult decât atât, 57% au
prin internet banking, fie în numerar la ghişeul băncii. După finalizarea acestei operaţiuni, şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră
mobilPay generează automat o notificare către comerciant, confirmând astfel încheierea iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet.
tranzacţiei. În acest fel, serviciul mobilPay se ocupă de rezervarea comenzii, încasarea, Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor
decontarea şi raportarea tranzacţiei. (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu
De asemenea, noul serviciu permite raportarea centralizată a încasărilor, astfel încât clienții educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti
nu mai trebuie să analizeze permanent soldurile conturilor, mobilPay punând la dispoziție (70%). Internetul a fost prima sau a doua sursă de
rapoarte privind tranzacțiile efectuate. informare pentru produsele cumpărate în fiecare
„Această metodă de plată este deja utilizată de majoritatea comercianţilor online, însă pe dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar,
măsură ce volumul comenzilor creşte, urmărirea corectă a plăţilor devine o problemă, care telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice,
de cele mai multe ori duce la întârzirea livărilor. Noul serviciu urmăreşte automat transfe- turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii
auto. Studiul este reprezentativ pentru utilizatorul de
rul de bani de la client Internet din mediul urban din România, 18-54 ani,
în contul comercian- şi a fost realizat online pe panelul de respondenţi
tului, ceea ce înseamnă askGfK, fiind chestionate 700 persoane.
reducerea costurilor şi a
timpului de livrare”, a La terminalele ZebraPay
explicat Antonio Eram, se pot cumpăra şi bilete de autocar
CEO Netopia mobil-
Pay. ZebraPay a
Pentru clienţii actuali, introdus, în
noua opţiune de plată parteneriat cu
este disponibilă la cere- Autogări.RO, plata
re, iar pentru restul co- în numerar pentru
mercianţilor, opţiunea biletele de autocar.
de plată prin transfer Astfel, călătorii pot
bancar este disponibilă achiziţiona bilete
după ce se înregistrea- pentru orice traseu
ză, în mod gratuit, la din reţeaua
serviciul Netopia Autogări.RO, evitând cozile de la casierii.
mobilPay. Călătorul îşi alege cursa dorită și introduce datele
de călătorie, iar după efectuarea plăţii prin
introducerea în aparat a sumei solicitate, va primi
un tichet cu toate detaliile călătoriei şi cu locurile
rezervate, cu care se poate prezenta la îmbarcare.
Printre companiile de transport partenere
Autogări.RO se numără Simpa Trans, Sir Trans,
GSM Trans, Comanto Trans, Massaro Trans, Teisa,
Apetrans, Horas şi Marina Travel. Rețeaua
terminalelor de plată ZebraPay are peste 500 de
terminale amplasate în locații din peste 27 de orașe
din țară, în rețelele Billa, Cora, Diverta, Galeria
Real, Kaufland, Metro Cash&Carry, benzinăriile
Rompetrol, dar și în magazine de proximitate,
pieţe, spitale sau universități. Autogări.RO este un
site specializat în informarea online privind mersul
autobuzelor în trafic interurban şi internaţional.
În 2010 i s-a alăturat platforma Bileteria ce
permite călătorilor să rezerve sau să cumpere bilete,
atât online, cât şi prin alţi agenţi de vânzare. În
2011, valoarea biletelor vândute prin Autogări.RO
a fost de peste 100.000 RON, iar numărul de
rezervări a fost de peste 50.000, potrivit datelor
companiei.
februarie-martie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 57