Page 59 - Revista 112
P. 59

comerţ mobil & online

nEToPiA mobilPay                                                                                         Cât schimbă Internetul
                                                                                                         decizia de cumpărare
introduce şi plata
                                                                                                                                          84% dintre
prin transfer bancar                                                                                                                      utilizatorii
                                                                                                                                          români de
Începând din februarie, Netopia mobilPay introduce plata prin tranfer bancar, fiind astfel                                                Internet din
primul procesator local care va integra toate metodele de plată posibile: plata prin SMS,                                                 mediul urban au
prin card bancar, în numerar, prin apel telefonic sau prin bancă.                                                                         luat în considerare
Noua funcţionalitate se adresează comercianţilor online cu un volum mare de vânzări,                     pentru cumpărare alte mărci decât cele pe care le
precum şi clienților reticenţi la plăţile prin SMS sau card.                                             aveau iniţial în minte, după ce au căutat informaţii
Practic, după ce clientul a ales modalitatea de plată prin transfer bancar, i se generează un            online, este concluzia studiului GfK „Internetul şi
cod pe care îl semnalează în descrierea tranzacţiei, apoi face plata în contul Netopia, fie              decizia de cumpărare”. Mai mult decât atât, 57% au
prin internet banking, fie în numerar la ghişeul băncii. După finalizarea acestei operaţiuni,            şi cumpărat alte mărci decât cele la care se gândiseră
mobilPay generează automat o notificare către comerciant, confirmând astfel încheierea                   iniţial după ce au căutat informaţii pe Internet.
tranzacţiei. În acest fel, serviciul mobilPay se ocupă de rezervarea comenzii, încasarea,                Tendinţa este mai accentuată în cazul bărbaţilor
decontarea şi raportarea tranzacţiei.                                                                    (62%), a persoanelor între 25 şi 34 ani (63%), cu
De asemenea, noul serviciu permite raportarea centralizată a încasărilor, astfel încât clienții          educaţie superioară (65%) şi a celor din Bucureşti
nu mai trebuie să analizeze permanent soldurile conturilor, mobilPay punând la dispoziție                (70%). Internetul a fost prima sau a doua sursă de
rapoarte privind tranzacțiile efectuate.                                                                 informare pentru produsele cumpărate în fiecare
„Această metodă de plată este deja utilizată de majoritatea comercianţilor online, însă pe               dintre industriile analizate în studiul GfK: financiar,
măsură ce volumul comenzilor creşte, urmărirea corectă a plăţilor devine o problemă, care                telecom şi servicii Internet, electronice şi electrocasnice,
de cele mai multe ori duce la întârzirea livărilor. Noul serviciu urmăreşte automat transfe-             turism şi timp liber, Do It Yourself, piese şi servicii
                                                                                                         auto. Studiul este reprezentativ pentru utilizatorul de
                                                                              rul de bani de la client   Internet din mediul urban din România, 18-54 ani,
                                                                              în contul comercian-       şi a fost realizat online pe panelul de respondenţi
                                                                              tului, ceea ce înseamnă    askGfK, fiind chestionate 700 persoane.
                                                                              reducerea costurilor şi a
                                                                              timpului de livrare”, a    La terminalele ZebraPay
                                                                              explicat Antonio Eram,     se pot cumpăra şi bilete de autocar
                                                                              CEO Netopia mobil-
                                                                              Pay.                                                     ZebraPay a
                                                                              Pentru clienţii actuali,                                 introdus, în
                                                                              noua opţiune de plată                                    parteneriat cu
                                                                              este disponibilă la cere-                                Autogări.RO, plata
                                                                              re, iar pentru restul co-                                în numerar pentru
                                                                              mercianţilor, opţiunea                                   biletele de autocar.
                                                                              de plată prin transfer                                   Astfel, călătorii pot
                                                                              bancar este disponibilă                                  achiziţiona bilete
                                                                              după ce se înregistrea-                                  pentru orice traseu
                                                                              ză, în mod gratuit, la                                   din reţeaua
                                                                              serviciul Netopia          Autogări.RO, evitând cozile de la casierii.
                                                                              mobilPay.                  Călătorul îşi alege cursa dorită și introduce datele
                                                                                                         de călătorie, iar după efectuarea plăţii prin
                                                                                                         introducerea în aparat a sumei solicitate, va primi
                                                                                                         un tichet cu toate detaliile călătoriei şi cu locurile
                                                                                                         rezervate, cu care se poate prezenta la îmbarcare.
                                                                                                         Printre companiile de transport partenere
                                                                                                         Autogări.RO se numără Simpa Trans, Sir Trans,
                                                                                                         GSM Trans, Comanto Trans, Massaro Trans, Teisa,
                                                                                                         Apetrans, Horas şi Marina Travel. Rețeaua
                                                                                                         terminalelor de plată ZebraPay are peste 500 de
                                                                                                         terminale amplasate în locații din peste 27 de orașe
                                                                                                         din țară, în rețelele Billa, Cora, Diverta, Galeria
                                                                                                         Real, Kaufland, Metro Cash&Carry, benzinăriile
                                                                                                         Rompetrol, dar și în magazine de proximitate,
                                                                                                         pieţe, spitale sau universități. Autogări.RO este un
                                                                                                         site specializat în informarea online privind mersul
                                                                                                         autobuzelor în trafic interurban şi internaţional.
                                                                                                         În 2010 i s-a alăturat platforma Bileteria ce
                                                                                                         permite călătorilor să rezerve sau să cumpere bilete,
                                                                                                         atât online, cât şi prin alţi agenţi de vânzare. În
                                                                                                         2011, valoarea biletelor vândute prin Autogări.RO
                                                                                                         a fost de peste 100.000 RON, iar numărul de
                                                                                                         rezervări a fost de peste 50.000, potrivit datelor
                                                                                                         companiei.

februarie-martie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 57
   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64