Page 55 - Revista 112
P. 55
aplicaţii mobile
Aplicaţia Official Chelsea FC,
pe smartphone-urile dotate
cu OS bada sau Android
Samsung Electronics, sponsorul oficial al bilă exclusiv pe Samsung Apps până în mai 10 milioane de accesări
Clubului de Fotbal Chelsea, a lansat 2012. Sony “3D Experience”
versiunea aplicaţiei Official Chelsea FC Aplicaţia Official Chelsea FC oferă infor-
pentru smartphone-urile cu sisteme de mații și conținut în timp real de la meciu- La data de 31 ianuarie 2012, serviciul Sony “3D
operare Android și bada. Aplicația este rile din Barclays Premier League, The FA Experience” înregistrase peste 10 milioane de accesări
gratuită şi poate fi descărcată în 122 de țări Cup, Carling Cup și UEFA Champions în ultimele şase luni, la nivel mondial. Sony “3D
la www.samsungapps.com și va fi disponi- League. Astfel, utilizatorii pot viziona Experience” este un serviciu gratuit oferit la cerere
utilizatorilor de televizoare BRAVIA 3D LCD,
conținut video zilnic; player-e Blu-ray 3D şi sisteme Home Cinema Blu-
meciuri live – ray. “3D Experience” a fost lansat în luna iulie 2011
comentarii text, în cinci ţări şi este disponibil, în prezent, în 58 de
poziţia în clasament a ţări, inclusiv România. În prezent sunt disponibile
echipelor, statistici şi peste 50 de titluri, oferta urmând a fi extinsă până
scoruri live; datele la 100 de titluri în primăvara anului curent.
meciurilor; tabela
rezultatelor și ligilor; Samsung lansează în România
profilele jucătorilor; şi aplicații contra-cost pentru Android,
informații și date din pe lângă cele gratuite
istoria clubului; My
Chelsea; wallpapere și Samsung Electronics România a lansat, în cadrul
tabele. magazinului local Samsung Apps, aplicaţii premium,
În plus, utilizatorii contra cost, pentru device-urile ce rulează pe sistemul
care plătesc un abona-
ment pentru Chelsea
TV au acces exclusiv
la meciurile cele mai
importante, comen-
tariile audio live și
clipuri premium.
Aplicaţia mersul trenurilor câştigă de operare Android. Până la lansarea acestui serviciu,
10.000 euro în concursul“orice se poate” în Samsung Apps erau disponibile doar o parte din
aplicaţiile pentru Android, cele gratuite. Noua secți-
Aplicaţia câştigătoare a marelui premiu, în valoare de 10.000 euro, a concursului de dez- une de aplicații Premium va putea fi accesată direct
voltare de aplicaţii „Orice se poate”, lansat pe 23 septembrie 2011, în cadrul celei de-a din magazinul Samsung Apps, fără forme suplimen-
patra ediţii a Webstock, este Mersul Trenurilor, compatibilă cu sistemul de operare iOS. tare de înregistrare. La început, plata pentru aplica-
Aplicaţia Mersul Trenurilor oferă utilizatorilor informaţii despre circulaţia feroviară, ora de țiile descărcate din magazinul Premium Samsung
plecare şi de sosire a trenurilor, durata cursei, distanţa parcursă şi dotările trenurilor. Apps se va putea face cu ajutorul unui card bancar,
Utilizatorii pot alege punctele de plecare şi de sosire, iar aplicaţia va arăta toate trenurile iar ulterior, contravaloarea acestora va putea fi adău-
disponibile în ziua dorită, precum şi preţul biletelor. Tot în cadrul concursului „Orice se gată la factura pentru serviciile de telefonie, în cazul
poate” aplicaţia Advanced Mosquito Hunter, pentru sistemul de operare Symbian, a avut abonaților, sau va putea fi dedusă din creditul carte-
cele mai multe descărcări din Market-ul respectiv, în versiunea pentru telefon mobil. De lelor preplătite. România se află pe locul 2 în Europa
asemenea, aplicaţia Virtuafriend, pentru sistemul de operare iOS, a avut cele mai multe de Est ca număr de aplicaţii gratuite descărcate
descărcări, în versiunea pentru tabletă. Cea mai bine votată aplicaţie pentru smartphone pentru Android.
a fost La Mulţi Ani, compatibilă cu sistemul de operare Android. La secţiunea tablete,
aplicaţia Music Time Machine, compatibilă cu iOS, a avut cele mai bune aprecieri din
partea publicului. În prima etapă a concursului, intitulată „Oare se poate”, publicul a
propus 5.269 idei de aplicaţii, dintre care peste 1.500 au fost aprobate, în urma a peste
1,5 milioane de voturi exprimate pe Facebook. A doua etapă, „Orice se poate”, a adus faţă
în faţă comunitatea locală a dezvoltatorilor, cu propunerile din prima fază, selectate de
public. Dezvoltatorii au acceptat 132 de idei, iar rezultatul final a constat în publicarea a
31 de noi aplicaţii.
februarie-martie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 53