Page 25 - Revista 112
P. 25
Romtelecom lansează o platformă
de comunicare video pentru companii
Romtelecom Business Solutions lansează companiilor să orga- Viitorul tuturor comunicaţiilor
Reţeaua de Colaborare Video (Video nizeze gratuit întâlniri va fi video. Reţeaua este
Collaboration Network), o nouă soluţie video între zone diferite construită în colaborare cu
pentru segmentul business care permite ale ţării, fără a fi nevoi- Polycom, specializată în
te să suporte costuri soluţiile bazate pe standarde
legate de transport, unificate de comunicaţii (UC)
călătorii sau achiziţii de pentru tele-prezenţă şi prin
echipamente. Reţeaua Platforma Polycom
de Colaborare Video va RealPresence.
fi disponibilă gratuit (G. Makowski, Romtelecom)
până la sfârşitul lunii
august, ca proiect pilot. naţional cheltuielile companiilor cu deplasă-
Potrivit estimărilor lui rile însumează anual 73,3 milioane de euro.
George Makowski, Reprezentantul Romtelecom a mai precizat
Director Executiv că valoarea pieţei româneşti a serviciilor de
Comercial, Segment videoconferinţă este de 3 milioane de euro
Business, Romtelecom şi are un potenţial anual de creştere de peste
“folosind Reţeaua 30%.
demonstrativă de
Colaborare Video, o
companie poate economisi până la 30% din
costuri atunci când sunt organizate eveni-
mente care presupun călătorii în ţară, de
exemplu.” Din datele acestuia, la nivel
Scăderea veniturilor uPC s-a atenuat în 2011
Veniturile UPC România au coborât, în 2011, cu 2,7%, la 143,5 mili- a avut un plus de 10% în Q4 faţă de trimestrul anterior, iar baza de
oane USD, ceea ce indică un ritm mai lent de scădere a afacerilor ope- abonamente a crescut cu 16.800, ajungând la un total de 184.000.
ratorului, prin creşterea numărului de abonamente cu 3,6%, la 1,608 Serviciile de internet au adus aproape 15.000 de noi abonamente în
mil. Comparativ, în 2010, veniturile companiei au scăzut cu 8,4% faţă Q4, cu 5,6% faţă de trimestrul anterior.
de 2009, de la 161,1 milioane USD la 147,5 milioane USD. Numărul Potrivit Severinei Pascu, internetul este segmentul de piaţă cu cel mai
abonaţilor UPC la serviciile de televiziune prin cablu şi prin satelit a mare potenţial de creştere şi în 2012, compania urmând să investească
scăzut uşor, de la 1,156 milioane, la 1,142 milioane, pe când pe seg- în reţeaua de date pentru a extinde zona de acoperire Fiber Power.
mentele de cablu digital şi DTH (televiziune prin satelit) s-au înregistrat
creşteri, care nu au reuşit, însă, să compenseze scăderea pe cablu analog.
Astfel, pe cablu analog baza de clienţi a operatorului s-a diminuat cu
21,3%, la 508.200, în timp ce numărul utilizatorilor serviciilor de cablu
digital a urcat cu 23,8%, la 351.700, iar segmentul DTH a înregistrat
un avans de 24,8%, la 282.800 de abonaţi.
Pentru serviciile de internet numărul clienţilor a crescut cu 10,3%, la
281.300, iar la telefonie UPC a raportat un avans de 30,7%, la
184.100 de utilizatori. În ultimul trimestru al anului 2011, operatorul
telecom a continuat să îşi mărească baza de linii generatoare de venit
(Revenue Generating Unit - RGU) cu 3,3%, adăugând, faţă de trimes-
trul anterior, peste 52.000 noi abonamente, astfel încât baza totală de
RGU a ajuns la 1,61 milioane, la sfârşitul lui 2011.
În Q4 2011, baza de clienţi a UPC România a crescut cu 20.400 noi
clienţi, adică cu 2% faţă de trimestrul anterior. Tot în Q4, compania a
înregistrat 23.000 de noi abonamente la televiziunea digitală, întreaga
bază pe acest segment crescând cu 7% faţă de trimestrul anterior, până
la un total de 351.700. Totuşi, în Q4 cea mai mare creştere a înregis-
trat-o televiziunea prin satelit, cu 10,6% mai mult faţă de trimestrul
anterior, cu peste 27.000 de noi abonamente. La servicii de voce, UPC
februarie-martie 2012, ComuniC@Ții mobile Pagina 23