Page 20 - Revista 112
P. 20
operatori
interviu
Mădălina SUCEVEANU, Chief Technology Officer, Orange România
Suntem pregătiţi să introducem,
gradual, noile servicii de tip LTE
“Avem direcţii de dezvoltare foarte clare şi Întâlnirea cu Mădălina Suceveanu, CTO Orange România, la Congresul
suntem aliniaţi cu strategia, politica şi Mondial al Mobilității de la Barcelona, ne-a dat prilejul unei analize
dezvoltarea grupului France Telecom. Mă atente, alături de intervievata noastră, cu privire la evoluția industriei
refer la extinderea zonei de acoperire cu telecom locale, plecând de la tendinţele globale anunţate la MWC 2012.
serviciile de internet mobil de mare viteză,
apoi vizăm, de asemenea, îmbunătăţirea furnizorii noștri de echipamente și servicii, tehnic, în România. Aș mai menționa și cele
experienţei clienţilor noştri în raport cu Orange România este în continuare un două data centere pe care le avem în
serviciile pe care le oferim, prin creșterea laborator de tehnologie pentru grupul București și Cluj care operează la cel mai
calității rețelei. Planurile de dezvoltare ţin, France Telecom. Un exemplu în acest sens ridicat nivel european, Orange fiind
evident, și de modernizarea infrastructurii este faptul că în România operează centrul singurul operator din România care a
tehnice, astfel încât să fim pregătiți să de expertiză al France Telecom care studiază dezvoltat acest tip de centre la un nivel atât
introducem, gradual, serviciile de tip LTE. şi testează noile tehnologii de acces fabricate de ridicat.”
Am testat tehnologia LTE, iar infrastructura de Huawei. Așadar, în România se testează
3G din mediul rural este pregătită să fie introducerea noilor soluții software, noilor “Una dintre direcțiile pe care grupul FT a
upgradată, la nivel hardware și software, release-uri peste infrastructura furnizată de pus accent la MWC este NFC (Near Field
pentru a suporta servicii 4G. Noi am testat Huawei. Communications), care se referă la transfor-
deja principalele capabilităţi şi funcţionalităţi De asemenea, în România deţinem singurul marea terminalului mobil într-un veritabil
ale tehnologiei 4G, folosind o frecvență centru de expertiză France Telecom în portofel electronic (e-wallet). NFC repre-
experimentală acordată de ANCOM. domeniul WiMax și practic toate zintă, în mod clar, una din preocupările
În momentul de faţă, Orange România dezvoltările WiMax făcute de grup la nivel
acoperă ţara cu servicii 3G de cea mai global sunt gestionate, din punct de vedere majore ale industriei telecom din
mare viteză. În zona rurală furnizăm ultima perioadă, în cadrul grupului
viteze de 14,4 Mbps, cea mai mare din FT fiind deja lansate, comercial, mai
România, iar în zona urbană, în 5 multe iniţiative de acest gen, primele
oraşe mari din ţară și în zonele rezultate fiind încurajatoare. Credem
metropolitane, avem cea mai rapidă că succesul unei astfel de iniţiative
viteză de acces la internet 43,2 Mbps. depinde în mare măsură de sim-
De asemenea, lucrăm cu parteneri din plitatea în utilizare la nivelul clienţi-
piaţa autohtonă, dar şi de la France lor finali şi de aceea ne concentrăm
Telecom, la dezvoltarea unor servicii pe identificarea soluţiei optime pe
inovative, care să ofere o altă pers- care o putem lansa pe piaţa din
pectivă asupra modului în care Orange România. Vrem să oferim soluții de
poate aduce un plus de valoare, atât în portofel electronic, dar urmărim în
zona consumatorilor privaţi, cât și a special ca acestea să fie simple și ușor
zonei de business.” de utilizat.”
“Pentru anumite domenii de “Noi suntem deja prezenţi cu WiFi în
tehnologie și pentru o parte dintre România, și avem un număr
important de hotspot-uri. WiFi e
Cele 4 direcții de foarte interesant pentru noi,
dezvoltare ale Orange operatorii mobili, şi prin prisma
România: internet mobil, faptului că oferă o posibilitate de
calitatea rețelei, moderni- offload a încărcărilor pe care le putem
zarea rețelei și servicii măsura în reţelele mobile. Datorită
inovatoare faptului că rata de penetrare a
smartphone-uri crește foarte mult,
Pagina 18 COMUNiC@Ții Mobile, februarie-martie 2012 există situaţii în care clienţii noştri
sunt aglomeraţi în anumite zone,
precum stadioane, mall-uri, cafenele.
(>>> continuare în pag. 20)