Page 66 - Revista 110
P. 66
contraeditorial
de Roxana ONEA
Îndemn la adresa operatorilor mobili
Adăugaţi valoare serviciilor CDN !
Compania americană Cisco a încercat să pledeze în faţa opera- pentru a permite utilizatorilor să cumpere conţinut o singură dată,
torilor telecom, prin intermediul publicaţiei britanice “Total dar pe care apoi să îl poată viziona de pe orice tip de dispozitiv, dar
Telecom”, pentru o strategie care să includă un pachet de servicii şi furnizarea de publicitate locală sunt doar câteva dintre diversele
de publicitate locală, autentificare, transcodare, dar şi servicii de oportunităţi pe care operatorii mobili le pot exploata astăzi.
conţinut video accesat prin intermediul reţelelor lor. Potrivit estimărilor Cisco, segmentul video va reprezenta peste 60%
Astfel, mesajul Cisco adresat operatorilor mobili vizează posibili- din tot traficul IP până în 2015. Între timp, producătorul de chip-
tatea monetizării volumului din ce în ce mai mare de conţinut uri Intel anticipează că, până în acelaşi an, se va ajunge la o valoare
video accesat prin intermediul terminalelor mobile, prin adăugarea de circa 500 miliarde de ore de vizionare de video online, aşadar
de servicii cu valoare adăugată peste serviciile tradiţionale ale CDN video este acea killer application a datelor mobile.
(Content Delivery Network). „Companiile de conţinut vor trebui să concureze pentru a atrage
Scott Puopolo, vice-preşedinte pe divizia de soluţii de business atenţia clienţilor, care vor avea la dispoziţie doar o cantitate limitată
Internet a giganticului producător de echipamente, a precizat că de timp”, mai punctează Scott Puopolo. În plus de aceasta, Cisco
jucătorii mobili pot extinde rolul CDN dincolo de ideea de a anticipează şi o explozie a utilizării dispozitivelor mobile de ultimă
aduce conţinutul mai aproape de utilizatorul final. generaţie dotate adecvat pentru consumul video de calitate.
„CDN este o platformă prin care poate fi furnizată către clienţi o „Operatorii pot face conţinutul să fie mult mai contextual, ceea ce
varietate de alte servicii care adaugă valoare suplimentară”, adaugă înseamnă o mare oportunitate pentru a ajuta furnizorii de conţinut
liderul Cisco. să îşi ţintească mai bine clienţii.“ a concluzionat reprezentantul
Transcodarea conţinutului în vederea optimizării pentru un anumit Cisco, sugerând că monetizarea conţinutului video mobil ar putea
tip de terminal, furnizarea de servicii de facturare şi de autentificare fi o strategie complementară la monetizarea planurilor de date.
Pagina 64 ComuniC@Ții mobile, octombrie-noiembrie 2011